Biting i bhg

• Trådstarter Trådstarter Fortvilet K
  • Opprettet Opprettet
Det at noe ikke er gøy har lite å si juridisk sett :) les gjerne forvaltningsloven før du uttaler deg om hva som er lov :)

Biting er vel en mer sensitiv opplysning enn hvem som har bursdag i barnegruppa, og sensitive opplysninger om andre har vi ikke lov å gi ut. Foreldre til barn som har blitt bitt har ingen nytte av å vite hvem som bet og det kan heller føre til mer konflikt enn hjelp.

Last edited:
Vår sønn fortalte selv hvem som bet. Han kunne komme hjem med digre bitemerker fra samme barnet hver gang. Han kunne begynne å gråte fordi han ikke ville i bhg igjen.
Det hjalp oss ingen ting å vite hvem som bet, men det gjorde det enklere å snakke med sønnen vår. Vi prøvde å gi han verktøy til å unngå de situasjonene siden de ansatte slet litt med det. Feks å leke med andre barn i stedet eller å gå til andre enden av rommet hvis gutten var i et sånt humør at han kunne bite. Og ikke minst; passe på å ikke erte eller provosere.
Vi var skeptiske da de ble flyttet til samme storbarn-avdeling, men barnehagen hadde lagt et stort fokus på den situasjonen, og gikk direkte ut flere ganger mot han som bet, med avledning og korrigering. På en mnd var problemet borte. Guttene går nå sin siste mnd sammen i bhg før de skal starte på hver sin skole, og leker fint sammen.
Han som bet prøver fortsatt å dominere fysisk når han ikke strekker til. Han er mye større enn de andre barna. Jeg er spent på hvordan han blir som litt eldre for å si det sånn.

Da har vår bhg brytit loven. eg har fått vite vem min gutt bet en gang og hvem som bet han flera ganger mm ting.

Back
Topp