Biola mot barneeksem

Kan prøve på det de siste ukene :) syns det smaker godt. drakk det endel i 1. trimester, men ble litt vel.. ehh.. luftig av det :P :P

Jeg hørte også noe om dette fra jordmor. Jeg tror ikke at det nødvendigvis må være Biola, syrnet melk av noe slag er vel poenget...?
Fikk probiotika eller placebo-melk

Mor bør få i seg probiotika gjennom for eksempel gjennom Biola allerede under svangerskapet. Foto: Thinkstock
Klikk for å åpne
Biola-studien fra NTNU støtter teorien om at det er viktig med tidlig eksponering av melkesyrebakterier. I studien ble 415 gravide kvinner tilfeldig fordelt i to grupper hvor de drakk ett glass hver dag av enten Biola eller en syrnet placebo-melk fra svangerskapsuke 37 til tre måneder etter fødsel.

Barna ble undersøkt for symptomer på allergirelaterte sykdommer ved to og seks års alder. I motsetning til den syrnede placebo-melken er Biola tilsatt tre forskjellige melkesyrebakteriestammer med dokumentert positiv effekt på helsen.

Må være med probiotika. Vanlig syrnet melk inneholder ikke dette.

Drakk mye på biola blåbær i begynnelsen, men har nå fått avsmak på det :p kanskje jeg skal prøve en annen smak å se om det er bedre :)

Jeg synes den med bringebær er god! har ikke prøvd mango :) er jo verd et forsøk :)

Her på butikken er det brød deal der man kan kjøpe en biola og få et brød gratis! Har drukket en del biola disse ukene for å si det sånn! xP kanskje hamstre brød til frysern og biola før tilbudet er over så det holder en stund (økonomi.. usj..)

Her på butikken er det brød deal der man kan kjøpe en biola og få et brød gratis! Har drukket en del biola disse ukene for å si det sånn! xP kanskje hamstre brød til frysern og biola før tilbudet er over så det holder en stund (økonomi.. usj..)

Jøss, så greit ;D Hvilken butikk er det? Her i huset kan vi bare spise glutenfritt brød (cøliaki), så regner ikke med det gjelder for vår del.. Hadde vært veldig greit, da :P Kjedelig med økonomi iblant ja!

Jøss, så greit ;D Hvilken butikk er det? Her i huset kan vi bare spise glutenfritt brød (cøliaki), så regner ikke med det gjelder for vår del.. Hadde vært veldig greit, da :P Kjedelig med økonomi iblant ja!

Coop prix ;-) er superbrød og grovstomp (tror jeg) som er på dealen denne mnd :-) er forskjellige for hver mnd (men superbrød er som regel bestandi en av brødene siden det ofte blir spist av barn og folk som ikke liker hele korn) ^^

Coop prix ;-) er superbrød og grovstomp (tror jeg) som er på dealen denne mnd :-) er forskjellige for hver mnd (men superbrød er som regel bestandi en av brødene siden det ofte blir spist av barn og folk som ikke liker hele korn) ^^

Så greit med sånne dealer! Kanskje jeg får foreslå at de lager en deal med glutenfrie brød i tillegg :P

Så greit med sånne dealer! Kanskje jeg får foreslå at de lager en deal med glutenfrie brød i tillegg :P

Ja det burde jo gå an! Om så bare visse mnd i året (tilbudet varer hele mnd) :-) er jo urettferdig at det bare skal være normale brød på den dealen :-P

På butikken sist hadde de bare blåbær - ikke storfavoritt, satser på å finne noen av de andre smakene neste gang

Back
Topp