Bilsyk

Juli15/juni18

Flørter med forumet
Noen flere som har barn som blir fort bilsyke? Jenta mi kaste nesten kvar gang opp. For å si det sånn - sjelden hun ikke gjøre det. Bare etter ti minutters kjøring så jeg blir jo ganske så innestengt i bygda når vi ikke kan kjøre en plass. Noen tips?
 
Noen flere som har barn som blir fort bilsyke? Jenta mi kaste nesten kvar gang opp. For å si det sånn - sjelden hun ikke gjøre det. Bare etter ti minutters kjøring så jeg blir jo ganske så innestengt i bygda når vi ikke kan kjøre en plass. Noen tips?

L her har blitt bilsyk noenganger. Jeg selv var helt ekstrem som liten og fikk reisesyke tabletter vet jeg :)
 
Jeg sniker litt her.. Eldstejenta mi var (og er) sånn. Kastet opp på vei til bhg som ligger 4-5 minutter unna. Vi kjørte nesten ikke bil i det hele tatt pga det. Ble kjempeisolert. Anbefaler deg å ta kontakt med legen deres og høre om du kan få noe for det. Du må IKKE eksperimentere med bilsyketablett til frøkna di når hun er så liten uten å forhøre deg med lege :)

Ellers hjalp det en del å sitte sammen med henne bak og holde henne i hånden og snakke litt. Å ha blikkontakt var viktig. Sammen med en pose som var klar til å ta i mot oppkast. Seaband hjalp bittelitt i perioder. Vi oppdaget at melkeprodukter var som å helle bensin på bålet. Det ble hun ekstra kvalm av. Tørr og salt mat før vi dro bidro til at vi ikke hadde like mange oppkastrunder på de få bilturene vi tok.Uansett er det kjempefrustrerende når man har det sånn.. Etter at vi snudde vår jente kaster hun sjeldnere opp. Men hun er stor (5,5 år) så hun klarer å kjenne når det kommer og kaster opp i posen hun har sammen med seg. Så det blir bittelitt bedre etterhvert.. En mager trøst...
 
Back
Topp