En kasse med tegnesaker i bilen?
'
Jaja, hos oss er det ikke løse gjenstander i bilen, vi hadde det da vi var små ja, men det er jo veldig åpenbart hvorfor det ikke er lurt.
Jeg har ikke tente lys, jeg har fastpente barn. Mistes noe på gulvet plukkes det opp når vi stopper, det når vi jo ikke tak i i fart, så da så. Lillesøster har jo da mistet det ned langs døra, og det er i så fall snakk om lua hennes eller noe sånn, for de har jo altså ikke løse leker i bilen, tilnød en liten, myk bamse, også har de hvert sitt lite pledd.
Jeg har en fireåring bakovervendt i en stol som går til 25 kilo, storebroren satt i den til han var 6, og jeg har ingen store planer om å snu henne med det første. Storebror var altså seks da han fikk beltestol, og beskjed om at dersom han ikke sitter fint og trygt slik han skal, så er det tilbake i den bakovervendte, den går som sagt til 25 kilo, han er bare 18
De er ikke unormale englebarn, de er bare festet slik loven tilsier, av sikkerhetsmessige årsaker.
Og ja, vi har kjørt langt, vi har hørt lydbok og barnecd'er og eventyr og vi voksne kan bli sliten av å svare på hvor langt det er igjen. Men de får ikke ha løse leker i bilen, det sier seg selv. Spesielt bakovervendt.
Håper du finner en trygg og lovlig løsning for ungene dine, det er tross alt ikke bre for å være slem og kunne gi bot disse reglene er satt.