Bilstolpose

Kålormen

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Sensommerbarna 2019
Er det noe vi trenger? Bor et sted hvor det i mai/juni kan være alt fra 6-20 grader, men mest sannsynlig 10-15.

Tror ikke du trenger det da :) brukte det sist, da fikk vi i februar. Brukte den vel til uti mai en gang. Tenker pledd funker greit på en sommerbaby :)

Jeg kommer nok til å kjøpe bilstolpose etterhvert :) har ei venninne som brukte sin til sønnen var 11mnd ish, så jeg regner med at den blir brukt fra typ september-oktober hvertfall :)

Vi skal kjøpe det til å bruke når det blir kaldt eller om de blir født prematur. Søsteren min fikk i juni i 13 og hun brukte fra september/oktober til de var ca 1 år..

Jeg syntes bilstolpose er helt genialt og kommer til å gjøre påkledning mye lettere.. Pluss at de sitter bedre sikret i bil om de har lite klær på seg..

Så her er det et must:) men bare ikke før det blir kaldt da :P

Jeg fikk julibarn sist, og fikk aldri behov for bilstolpose.. Det var en ganske kald vinter det året, MEn varmet bare bilen litt før jeg tok han ut i setet:)

Tenkte ikke over at der kommee en høst og vinter der man kan få bruk for den haha :p blir vel brukt her frem til babyen skal over i neste stol.

Sist fikk jeg Julibarn. Vi brukte Bilstolpose hele høsten og vinteren så lenge setet passa henne. Så utrolig kjekt!

Enda et slags spesialutstyr vi må ta stilling til :p Det får vi vurdere til høsten tror jeg, haha.

Dette har jeg lurt på også.. Jeg har blitt fortalt at vi ikke trenger det, siden ungen ikke får brukt posen så lenge. De jeg vet har brukt bilpose har bruk denne til ungen er ca 6 mnd. Jeg tenker kanskje at det holder å forvarme bilen og bruke pledd på høsten/tidlig vinter?

Jeg vurderte også dette, men på de kaldeste dagene brukte jeg å varme opp bilen i forkant og senere hadde jeg ett strikka pledd over kroppen. Var aldri behov for tykle vinterklær i bilstolen. Det blir jo fort varmt i bilen også og da slår det liksom feil vei ☺️ Hvis jeg skulle absolutt hatt ville heg godt for en fleecepose noe etter den maxi-cosi har :)

Behovet for pose vil jo variere ut fra om man har mulighet til å forvarme bilen, om man har kort eller lang vei å gå til bilen osv. Der er en slik ting som ikke er must have, men som for mange er kjekk å ha :)

Jeg vil anbefale deg å kjøpe det nå når det er tilbud i så fall :) eller kjøpe sånn som vi har - kombinert bilstolpose og vognpose :)

Alle jeg kjenner med sånn pose er utrolig glade for at de har det.. Det vil ikke hjelpe med forvarma bil når man må ut i kulda med babyen, og det å sitte tjukt påkledt anser jeg som uforsvarlig.. Så for tryggheten og komfortens skyld vil jeg absolutt anbefale det! :) jeg angrer på at vi ikke kjøpte til storebror..

Dog vet jeg om noen som tok med pose innenfra til sete nr to også.. Ikke værre enn å bare åpne posen når det er varmt nok! :D

Back
Topp