Bilstolpose?

Miss-babysyk

Forelsket i forumet
Nå når bilstolen er i hus- melder nye tanker seg.
De i butikken sa de va tryggere med mindre klær og heller ha på en bilstolpose under kjøreturen så selene sitter bra fast ved evt uhell.
Har jo kjøpt voksi pose til vogna, men den blir jo litt for stor inni bilen..
Er det noen andre som har planer om å skaffe bilstolpose til å ha i bilen ?

Nei, hjelpes, er det en plass barnet lett blir for varmt, så er det i bilstolen. Legger eventuelt et lite teppe over når vi starter kjøreturen hvis det skulle være iskaldt i bilen, men vi har ikke den typen sprengkulde her på vestlandet, så kjørepose har vi ikke bruk for. Hvis du tar med bilsetet inn de dagene det er kaldt ute, så slipper du å sette barnet i et kaldt sete, og da skal det veldig mye til at det blir kaldt.

Men jeg er helt enig i de på butikken din som sa at du ikke skal ha tykke klær på altså, det bør hverken voksne eller barn ha under bilselene. Mye bedre med kjørepose eller tepper over da, men da må du huske på at du ikke setter varmeanlegget på full guffe når du kjører, så du ikke koker ungen etter 10 minutter.

Jeg legger heller ett teppe over i bilen har motorvarmer på bilen også, så setter meg alltid i ferdig varm bil. :)

Har bilstolpose ja. Fordelen er jo mindre klær på babyen, og den kan lukkes opp i bilen så det blir ikke så varmt ;) Trenger jo ikke å koke passasjerene heller

Heller tepper over enn mye klær på, absolutt. Lettere å regulere.

Men her kommer bilstolen til å tas ut og klikkes på et vognunderstell i forbindelse med levering og henting i barnehagen. Så vi har hatt en slik pose før og ser absolutt nytten av det igjen. Mye klær da blir upraktisk, samme med teppe som sklir av. Bilstolen kommer til å stå inne med posen på slik at den er varm. Turen til barnehagen er kort så bilen rekker ikke å bli varm og jeg kommer ikke til å starte den en halvtime før hver dag..unntatt på de aller kaldeste dagene kanskje.

Jeg har kjøpt bilstolpose!! Så deilig å bare kunne åpne den i bilen kår den er varm, og lukke den når man skal ut om barnet sover!!! Har ikke fått prøvd den enda, men gleder meg til å bruke den til vinteren når han har kommet:)

Vi skal også kjøpe det! Savnet det veldig sist. Husker jeg pakket babyen inn i tepper, det ble mye "wrapping" og lite lufting ...

Vi har Maxi cosi cabriofix, og vi kjøpte bilstolpose som tilhørte den til 250kr eller noe.. Synes det var genialt på vintern :)

Vi har kjøpt oss bilstolpose fra voksi. Tror det blir veldig kjekt når vinteren setter inn :)

Bilstolpose er kanskje det beste kjøpet jeg gjorde til oktoberjenta mi! Var helt genialt... Om det var -10 grader ute var det bare å sette henne i pysj og lue i bilen når vi skulle levere storebror i barnehagen... Så fikk vi rolig morgenstell etter vi kom hjem

Hadde ikke det til første, og kommer nok ikke til å ha nå heller. Vi har ikke bil da, så vil sjelden få bruk for å bruke bilstolen, om den skal brukes når det er kaldt, så har jeg ullteppe til han:)

Hehe, dette gjorde jo egentlig ikke valget noe enklere når dere har så delte meninger :happy090
Sikkerheten er ihvert fall førsteprioritet uansett hva/hvordan ting blir.
Vi må jo faktisk skaffe oss en nyere bil også til den lille kommer men er usikkert på hva vi får råd til når det gjelder standard, puh.. :schocked028

Vi kjøpte bilstolpose med bilstolen, kostet vel ca 300,- tror jeg. Her blir vintrene mellom -15 og -30, så tror den kommer godt med!

Vi har også voksi bilstol pose og gleder oss til å ta det i bruk, etter anbefalinger :) men vi fikk låne min vennine sinn når vi kjøpte maxicosi sete dems, de får den tilbake om/når de får barn igjen :) veldig snilt.

Vi klarte oss veldig fint uten sist. Tror ikke jeg tenkte over at det fantes. Og jeg har også den erfaringen at det blir veldig varmt i setet. Men tror det er veldig fint på se kaldeste dagene. Og denne gangen skal vi jo ut om morgenen og levere storesøster i bhg. Så tror det blir en slik nå. Kanskje prøve å sy en. Eller så blir det Voksi.

Back
Topp