Bilstoler til bebi

Bergen89

Glad i forumet
Januarhula 2014
Siden dette er første bebien min, har jeg ca NULL peiling på sånt som bilstoler osv. Kjøpte en Mountain buggy barnevogn, for jeg hørte så mye bra om dem. men bilstol klarer jeg liksom ikke å skjønne meg på? de heter så mye forskjellig blant annet, så har vi isofix og ikke isofix også har vi det gående.

Men jeg fant en test på nettet her nå, som jeg begynte å se litt på.. Så tenkte jeg skulle spørre dere her inne. hvilken bilstol tenker dere på å ha?

Britax baby-safe plus SHR?
Cybex Aton?
Besafe Isi go?

Vet ikke om det finnes fler, men det gjør det helt sikkert :P

Sniker... :) Vi har hatt cybex aton med beltebase, helt topp stol!! Siden det er beltebase kan basen flyttes over til biler som ikke har isofix. Greit hvis bestemor skal være barnevakt! Ikke av de dyreste stolene heller :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det er vanskelig å velge. Har du "penger" til det syns jeg du skal ta en av de som ligger best i test på lista. Så ser du hvem av de som passer deg best i forhold til hvor mye de veier, "utsende" osv. Så kan det være lurt å spørre om å teste det i bilen deres. Men de fleste bilseter som selges i dag er bra nok.

Jeg har akta graco og er svært fornøyd. Lett å feste, "lett" å bære og praktisk i forhold til å feste, har baby delen oppi og er lett å bytte selene når de blir større og de må flyttes til neste hull. Det har base uten isofix da.
last ned.jpg

Henge meg på her :) Til storebror hadde vi Maxi cosi, men vil gjerne ha nytt. Har hørt uendelig mykje godt om Cybex Sirona, men sidan vi ikkje har bil, veit eg ikkje om vi skal satse på eit som er litt rimlegare i prisen. Har ikkje bestemt meg endå, for det er jo utruleg praktisk å kunne snu setet mot døra når du skal ta babyen ut/inn av bilen :)

Har lite penger, men sparer og sparer, så jeg kan få råd til å velge det "beste" for bebien :) Gjorde jo noe jeg tolker som ett "super kupp" på barnevogn da jeg fikk vognen med baby bag og sportsdel til 2500kr, 3 år gammel. Så har litt mer å bruke på barnesete da. :D

Det er jo greit å ha ett sete som er lett å bære, og som passer i bilen. Vil helst ikke ha ett for stort sete, ettersom jeg har en veldig liten bil, og må ha hunden ved siden av bilsetet enten i bur eller i sele.

Har lite penger, men sparer og sparer, så jeg kan få råd til å velge det "beste" for bebien :) Gjorde jo noe jeg tolker som ett "super kupp" på barnevogn da jeg fikk vognen med baby bag og sportsdel til 2500kr, 3 år gammel. Så har litt mer å bruke på barnesete da. :D

Det er jo greit å ha ett sete som er lett å bære, og som passer i bilen. Vil helst ikke ha ett for stort sete, ettersom jeg har en veldig liten bil, og må ha hunden ved siden av bilsetet enten i bur eller i sele.
De selene til hund som man fester i bilsetet er fine. Så de ei et blad.

Det var et bra kupp på barnevogn. Men se deg litt omkring på priser, og se etter tilbud. Men da er det jo lurt å ha vært i butikken og funnet et eller flere som du kunne tenke deg. Sånn som flere sier er det ofte billigere på torshov bilrekvesita. Jeg har to bilstetr, og det ene er ikke noe kjent merke. Men det har akkurat sammen låsen som maxi cosi og er til å feste med belter. Så vi kommer til å bruke det som ekstra sete. Men det viktigste som sagt er at du finner et sete som passer dere best, de fleste seter i norge er bra nok:)

Ja, får ta meg en tur innom å se på de forskjellige setene. har jo ikke gjort det ennå :P

ja :D Men lurer på om jeg skal vente ennå litt til før jeg går å ser og eventuelt kjøper.. er jo fortsatt en stund igjen?

ja :D Men lurer på om jeg skal vente ennå litt til før jeg går å ser og eventuelt kjøper.. er jo fortsatt en stund igjen?
Du trenger hvertfal ikke stresse. Tenkte bare at du kunne kose deg ved å gå og titte. Og hvis du da får en favoritt så er det jo god tid slik at det kanskje kommer på tilbud.

ja, hvis jeg klarer å bare gå å "titte" da :P har en tendens til å bli skikkelig revet med, å bare MÅÅ kjøpe :P

Jeg lurer også på hva slags sete vi skal kjøpe. Det blir iallefall et med isofix-feste siden vi akkurat har kjøpt bil som har denne festeanordningen. Det er mye mindre feilmontering med disse festene, og de er den sikreste måten å feste setet på. Det jeg imidlertid må finne ut er om basen kan brukes til "neste" sete også, når babyen har vokst ut av det første... Hvis man kjøper samme merke, selvfølgelig. Noen som vet?

Jeg lurer også på hva slags sete vi skal kjøpe. Det blir iallefall et med isofix-feste siden vi akkurat har kjøpt bil som har denne festeanordningen. Det er mye mindre feilmontering med disse festene, og de er den sikreste måten å feste setet på. Det jeg imidlertid må finne ut er om basen kan brukes til "neste" sete også, når babyen har vokst ut av det første... Hvis man kjøper samme merke, selvfølgelig. Noen som vet?
Du må kjøpe ny base til maxi cosi hvertfall.

Ja, det der "base" greiene er jo noe å lure på også. for prisene på setene er jo uten base? hvorfor kan ikke basene følge med då? :P

Jeg har ikke hørt om noe sete hvor basen kan brukes til sete nr to men skal ikke si noe sikkert:)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Siden dette er første bebien min, har jeg ca NULL peiling på sånt som bilstoler osv. Kjøpte en Mountain buggy barnevogn, for jeg hørte så mye bra om dem. men bilstol klarer jeg liksom ikke å skjønne meg på? de heter så mye forskjellig blant annet, så har vi isofix og ikke isofix også har vi det gående.

Men jeg fant en test på nettet her nå, som jeg begynte å se litt på.. Så tenkte jeg skulle spørre dere her inne. hvilken bilstol tenker dere på å ha?

Britax baby-safe plus SHR?
Cybex Aton?
Besafe Isi go?

Vet ikke om det finnes fler, men det gjør det helt sikkert :P

Som det nevnes er de fleste babysetene som selges i Norge gode, men ta gjerne en titt på test listene så ser du hva som er de beste.
Jeg har hatt besafe izi sleep og Maxi cosi til minste gutt. Førstnevnte er tungt og stort men veldig bra.
Sistnevnte får bra i tester og er lett.
Jeg har hatt Maxi cosi med vanlig base, for da hadde vi ikke iso fix. Nå har vi det og hadde det på siste setet.
Iso fix er noen som "hekter" som sitter i nyere biler sitt baksete som gjør de letter å feste baser til bilen.
Du kan feste baser i biler uten festene, men da med bilens belter.
Du trenger ikke base i det hele tatt, men da må du feste selve setet med bilens belter. Noen syns det er lettvindt og dette tar liten plass. noen syns det er tungvindt og liker best seter med baser for da kan du med babysetene klikke de rett i basen når du tar det ut og inn. Når barnet blir større sitter gjerne basen fast i setet og du flytter jo da også ikke setet med barnet oppi lenger.
Jeg har tenkt å gå for besafe izi go med isofix base denne gangen, da dette setet får bra resultater og kan klikker rett på mitt vognunderstell.
Det går fint an å se seg ut et sete en vil ha, og så følge med på finn.no, seter som er yngre enn 5 år kan god kjøpes:)
Mitt første sete ble kjøpt på finn for en rimelig penge, kun 1 år gammelt og helt fint:)
De blir gjerne brukt kun i 6-12 mnd:)
Lykke til med valget!:)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Fikk akkurat tilbud fra Barnas hus nå om Besafe izi go med base til kr. 2399. Det er jo billig. Testvinner.

oj! det var jo ikke gale. er det for alle? eller må man være medlem eller noe sånt?

oj! det var jo ikke gale. er det for alle? eller må man være medlem eller noe sånt?
Man må være medlem av barnas hus sikkert for å få den dealen.

Bare å melde seg inn - handle - for så og melde seg ut igjen om man ikke ønsker å være medlem :)

Back
Topp