Siden dette er første bebien min, har jeg ca NULL peiling på sånt som bilstoler osv. Kjøpte en Mountain buggy barnevogn, for jeg hørte så mye bra om dem. men bilstol klarer jeg liksom ikke å skjønne meg på? de heter så mye forskjellig blant annet, så har vi isofix og ikke isofix også har vi det gående.
Men jeg fant en test på nettet her nå, som jeg begynte å se litt på.. Så tenkte jeg skulle spørre dere her inne. hvilken bilstol tenker dere på å ha?
Britax baby-safe plus SHR?
Cybex Aton?
Besafe Isi go?
Vet ikke om det finnes fler, men det gjør det helt sikkert
Som det nevnes er de fleste babysetene som selges i Norge gode, men ta gjerne en titt på test listene så ser du hva som er de beste.
Jeg har hatt besafe izi sleep og Maxi cosi til minste gutt. Førstnevnte er tungt og stort men veldig bra.
Sistnevnte får bra i tester og er lett.
Jeg har hatt Maxi cosi med vanlig base, for da hadde vi ikke iso fix. Nå har vi det og hadde det på siste setet.
Iso fix er noen som "hekter" som sitter i nyere biler sitt baksete som gjør de letter å feste baser til bilen.
Du kan feste baser i biler uten festene, men da med bilens belter.
Du trenger ikke base i det hele tatt, men da må du feste selve setet med bilens belter. Noen syns det er lettvindt og dette tar liten plass. noen syns det er tungvindt og liker best seter med baser for da kan du med babysetene klikke de rett i basen når du tar det ut og inn. Når barnet blir større sitter gjerne basen fast i setet og du flytter jo da også ikke setet med barnet oppi lenger.
Jeg har tenkt å gå for besafe izi go med isofix base denne gangen, da dette setet får bra resultater og kan klikker rett på mitt vognunderstell.
Det går fint an å se seg ut et sete en vil ha, og så følge med på finn.no, seter som er yngre enn 5 år kan god kjøpes

Mitt første sete ble kjøpt på finn for en rimelig penge, kun 1 år gammelt og helt fint

De blir gjerne brukt kun i 6-12 mnd
Lykke til med valget!
Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14