Bilstoler og erfaringer

~tidsoptimisten~

Betatt av forumet
Sommerspirene 2025
Hei, ønsker meg en tråd hvor vi kan prate kun om bilstoler - dele erfaringer og opplyse hverandre. Både til de små som kommer, og til deres storesøsken.

Første stolen jeg lurer på er Maxi Cosi Emerald 360 S. Er det noen her som har erfaring med den, eller har den til vurdering? Jeg lurer spesifikt på positivt og negativt om denne stolen.

Velger å redigere innlegget og legge til at denne stolen vil være vår nr 2, da vi allerede har babystol og småbarnstol fra Britax. Fordelen vil være at Maxi cosi sin vil omfatte et så stort aldersspenn at vi kan bruke den i begge bilene til begge barna.

Om du vil anbefale eller spørre om en annen, så legg det heller i nytt innlegg under her :)

Last edited:
Jeg har null erfaring, men har sett på å kjøpe fult sett med Cybex (bilstol, barnevogn), så tar gjerne i mot erfaring her også. Har sett at det er en del Cloud modeller, noen som vil anbefale noen av disse?

Jeg har null erfaring, men har sett på å kjøpe fult sett med Cybex (bilstol, barnevogn), så tar gjerne i mot erfaring her også. Har sett at det er en del Cloud modeller, noen som vil anbefale noen av disse?
Vi har Cybex Cloud Z2 fra forrige. Cloud T er den som har tatt over Z2. Ser det har kommet en Cloud G også nå. Jeg kjenner ikke til forskjellene på dem, men jeg tror det er lite som skiller dem. Du kan sammenligne dem på Cybex sin hjemmeside :) Jeg har i hvert fall vært veldig fornøyd med Z2, siden vi har Cybex Priam og kan koble stolen rett på understellet uten ekstra adapter:)

Vi har Cybex Cloud Z2 fra forrige. Cloud T er den som har tatt over Z2. Ser det har kommet en Cloud G også nå. Jeg kjenner ikke til forskjellene på dem, men jeg tror det er lite som skiller dem. Du kan sammenligne dem på Cybex sin hjemmeside :) Jeg har i hvert fall vært veldig fornøyd med Z2, siden vi har Cybex Priam og kan koble stolen rett på understellet uten ekstra adapter:)
Vi har også vært veldig fornøyde med cloud z2 og Priam.

Dette blir første barnet vårt, så jeg har ingen erfaring. Har lest en del på nett og sett litt på diverse bilstoler og vogn. Vi har landet på at Cybex priam med Cloud T bilstol er det vi kommer til å gå for i alle fall.

Back
Topp