Bilstol

Hva tenker dere om å feste bilstolen i midten bak? Alltid tenkt at det må være festet bak setet til enten sjåføren eller passasjeren, men så ei venninne som hadde gjort det nå i ferien fordi hun har to barn til som bruker beltestoler. Virker mer plassbesparende om man kan feste det i midten med tanke på de andre to som også skal sitte bak (uten sete/stol). Har null peiling selv, og finner forskjellige svar når jeg søker på det:p
 
Hva tenker dere om å feste bilstolen i midten bak? Alltid tenkt at det må være festet bak setet til enten sjåføren eller passasjeren, men så ei venninne som hadde gjort det nå i ferien fordi hun har to barn til som bruker beltestoler. Virker mer plassbesparende om man kan feste det i midten med tanke på de andre to som også skal sitte bak (uten sete/stol). Har null peiling selv, og finner forskjellige svar når jeg søker på det:p

Sjekk med produsenten av setet og bilen hva du kan gjøre :) jeg kan ikke feste noe med støttebein i midten på min bil, for eksempel.
 
Vi har en Maxi cosi på loftet fra 2013:scared001
Hadde egentlig tenkt at denne sikkert var like brukendes enda siden den funka bra sist…men..når jeg leser inne her så kjenner jeg at den skal byttes ut:happy119

har sett på Beesafe..samtidig som jeg har sett at Bugaboo har kommet med bilstol…
 
Vi har en Maxi cosi på loftet fra 2013:scared001
Hadde egentlig tenkt at denne sikkert var like brukendes enda siden den funka bra sist…men..når jeg leser inne her så kjenner jeg at den skal byttes ut:happy119

har sett på Beesafe..samtidig som jeg har sett at Bugaboo har kommet med bilstol…
Dessverre mange som ikke vet det ift. gamle bilstoler, så bra du lærte noe annet her inne:D
Vi vurderte Bugaboo vi og, da vi har Bugaboo-vogn. Men fant ut vi uansett må ha adapter for å feste den på vognen, så ender med Besafe da den passet bedre i bilen vår:happy:
 
Dessverre mange som ikke vet det ift. gamle bilstoler, så bra du lærte noe annet her inne:D
Vi vurderte Bugaboo vi og, da vi har Bugaboo-vogn. Men fant ut vi uansett må ha adapter for å feste den på vognen, så ender med Besafe da den passet bedre i bilen vår:happy:
Takk for tips. Ender nok på besafe her også :happy:
 
Har fundert på MaxiCosi CabrioFix eller MaxiCosi 360 som man kan vri på basen. Begge isofix.

CabriFix er ikke lenger enn trygg babystol!!!! Forbrukerrådet har trekt stolen fra anbefalings lista si. Den kommer kjempe dårlig ut på tester, det er ikke så rart da selve stolen er nesten 20 år gammel, MYE har skjedd på 20 år. Så styr unna
 
Vi kjøpte maxi Cosi cabriofix mye pga vekt. Vi hadde Emmaljunga sin på eldstemann, og den var såååå tung (han er 8 nå) så når det kom tilbud på den jeg hadde ønska meg i 8 år så slo vi til i forrige uke :angel12 litt tidlig men alt så bra ut for et par uker siden på ul så da måtte vi bare ha den :angelic: vi har bilstol nr 2 fra han som er pent brukt da vi ikke hadde bil da så tar nok den i bruk når ungen kan sitte selv :happy

Det er mange seter som veier lite og er mye tryggere en CabrioFix!!
I tillegg så er nok setet etter storebror for gammelt til å bruke, desverre. En bilstol varer ikke evig.
Anbefaler deg å melde deg inn i bilstolgruppa på facebook. Der får du masse oppdatert info om sikkerhet for de små i bil.
Jeg selv var heller ikke klar over alt dette før jeg fikk barn i 2018
 
CabriFix er ikke lenger enn trygg babystol!!!! Forbrukerrådet har trekt stolen fra anbefalings lista si. Den kommer kjempe dårlig ut på tester, det er ikke så rart da selve stolen er nesten 20 år gammel, MYE har skjedd på 20 år. Så styr unna
Har også kommer frem til det, og det er også nevnt tidligere i tråden :)
Og jeg anbefaler ingen å gå med i babystolgruppa på FB. Der er mammapolitiet unådige om man skulle finne på å uttrykke seg feil, og så sitter man igjen og føler seg som verdens verste person. De er kjappe med å halshugge.
 
Har også kommer frem til det, og det er også nevnt tidligere i tråden :)
Og jeg anbefaler ingen å gå med i babystolgruppa på FB. Der er mammapolitiet unådige om man skulle finne på å uttrykke seg feil, og så sitter man igjen og føler seg som verdens verste person. De er kjappe med å halshugge.

Det må man tåle! De vil jo bare det som er best for baby/barn.
Heller bli "kjeftet på" og lære mer om sikkerhet i bil, enn å kjøre rundt med barna mine uviten om at de ikke er trygge i en evt kollisjon.
 
Det må man tåle! De vil jo bare det som er best for baby/barn.
Heller bli "kjeftet på" og lære mer om sikkerhet i bil, enn å kjøre rundt med barna mine uviten om at de ikke er trygge i en evt kollisjon.
Sant, men de er litt vel harde der inne. Det er en stor forskjell på å barbere seg og skjære av seg huet for å si det sånn.
Og jeg fant fort ut av CabrioFix’en selv når jeg søkte på tester gjort i ulike land i Norden:)
 
Det må man tåle! De vil jo bare det som er best for baby/barn.
Heller bli "kjeftet på" og lære mer om sikkerhet i bil, enn å kjøre rundt med barna mine uviten om at de ikke er trygge i en evt kollisjon.

Man kan Google seg frem til info selv istedet for å bli halshugd av bedrevitere og «pekefinger» folk :joyful:
Er nå min mening- er ikke medlem i gruppa, men har hørt bare negativt om den fra barselgruppe og venninner :angelic:
 
Det må man tåle! De vil jo bare det som er best for baby/barn.
Heller bli "kjeftet på" og lære mer om sikkerhet i bil, enn å kjøre rundt med barna mine uviten om at de ikke er trygge i en evt kollisjon.
Veldig uenig i det. Må kunne gå an å forholde seg sakleg og henvise til testar som er utført enn å oppføre seg som nettroll mot folk ein aldri har møtt!
Vil neppe tru at foreldre melder seg inn i ei slik gruppe om dei ikkje har sikkerhet for barnet som hovedfokus.
 
Veldig uenig i det. Må kunne gå an å forholde seg sakleg og henvise til testar som er utført enn å oppføre seg som nettroll mot folk ein aldri har møtt!
Vil neppe tru at foreldre melder seg inn i ei slik gruppe om dei ikkje har sikkerhet for barnet som hovedfokus.
Jeg er så enig! Var medlem av gruppen sist og meldte meg ut etter å ha sett hvordan de svarte folk som spurte om hjelp. Helt i orden å være uenig i hvordan folk gjør ting, men da er det lov å være saklig og komme med kritikk på en normal måte:eek:
Godt vi er greiere her inne:D
 
Det må man tåle! De vil jo bare det som er best for baby/barn.
Heller bli "kjeftet på" og lære mer om sikkerhet i bil, enn å kjøre rundt med barna mine uviten om at de ikke er trygge i en evt kollisjon.
Man trenger da ikke å tåle å bli snakket til som om man skulle ha vært en spyflue fordi man spør om råd og lurer på ting. Foreldre som oppsøker den gruppa har jo nettopp sikkerheten til barna sine i fokus. Og derfor spør de også om råd og ting de lurer på. Jeg meldte meg glatt ut da jeg opplevde hvilke svar som kom opp i kommentarfeltene. Greia med slike grupper er vel at man skal hjelpe hverandre.
 
Jeg er så enig! Var medlem av gruppen sist og meldte meg ut etter å ha sett hvordan de svarte folk som spurte om hjelp. Helt i orden å være uenig i hvordan folk gjør ting, men da er det lov å være saklig og komme med kritikk på en normal måte:eek:
Godt vi er greiere her inne:D
Man ender jo opp le då føle seg som verdens værste mamma der inne. Tenk å være førstegangs, eller usikker og ikke våge stå opp for seg selv:oops:
 
CabriFix er ikke lenger enn trygg babystol!!!! Forbrukerrådet har trekt stolen fra anbefalings lista si. Den kommer kjempe dårlig ut på tester, det er ikke så rart da selve stolen er nesten 20 år gammel, MYE har skjedd på 20 år. Så styr unna
Jeg hadde også den fra tidligere barn, men endte opp med å bytte den ut da jeg leste meg litt opp :woot:
 
Jeg er så enig! Var medlem av gruppen sist og meldte meg ut etter å ha sett hvordan de svarte folk som spurte om hjelp. Helt i orden å være uenig i hvordan folk gjør ting, men da er det lov å være saklig og komme med kritikk på en normal måte:eek:
Godt vi er greiere her inne:D
Jeg er medlem, men jeg bruker søkefunksjonen og søker opp div istede for å legge ut innlegg der- da må man tåle mye dritt :woot: utrolig hvor fort folk blir tøffe bak tastaturet ifht til virkelighet. Spesielt når det er snakk om vilt fremmede folk!
 
Vi fikk tilbud om å få en bilstolbase fra et vennepar (et vi stoler på, vet de ikke har vært i kollisjon osv), men ser at det er Maxi Cosi Cabrifix som passer til det. Så da styrer vi nok unna. Foreldrene mine har uansett sagt at de vil kjøpe bilstol til oss, så tipper vi går for BeSafe her også. :happy:
 
Back
Topp