Bilstol

Er den ikke? Hvorfor? Har den etter førstemann, 2019 å håpte å bruke den nå også! Likte den godt, var lett og god!
Den feiler i sidekollisjonstest
 
Vi skal ha Besafe Izi Go Modular x1, da denne kom ut som best i test hos NAF i år. Og denne passet godt i bilen vår:happy: samboeren hadde et krav, og det var at den var tryggest mulig så da ble valget lett:p og svigers ønsket å kjøpe den til oss, så da ble ikke prisen så ille likevel:)
https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/bilstol-baby-test/
Denne skal vi også ha, hadde til førstemann også. Så har base og stol nr to i samme serie etter storebror, må bare kjøpe ny babystol☺️
 
Det finnes som babystol og, men tror det kun er en eller to som har den funksjonen. Det er ikke sikkert du føler den vriingen er nødvendig i babystolen, siden den uansett kan løftes lett ut av bilen og du da ikke får den ekle stillingen når babyen løftes ut av stolen:happy:
Men selv om rotering på babystol virker unødvendig, er det ikke smart å kjøpe en base som passer til begge stolene da? Det er jo så dyrt med bilstol.
Førstegangs med null erfaring
 
Men selv om rotering på babystol virker unødvendig, er det ikke smart å kjøpe en base som passer til begge stolene da? Det er jo så dyrt med bilstol.
Førstegangs med null erfaring
Det er det, så lenge man finner et merke der man liker både babystolen og stol nr 2:happy: men ofte så er de roterende bilstolene med fast base, slik at det uansett ikke er mulig å kjøpe babystol og stol nr 2 med samme base. Men fullt mulig å finne gode merker så man har samme base:happy:
 
Men selv om rotering på babystol virker unødvendig, er det ikke smart å kjøpe en base som passer til begge stolene da? Det er jo så dyrt med bilstol.
Førstegangs med null erfaring
Ellers så går du for en av de beltemonterte som kan vare resten av bakovervendt perioden :) maxway plus, axxkid etc :)
 
Noen som har peiling på babybilstoler og vet hvilke stoler som tar mindre plass enn andre? Har et baksete vi må få plass til 3 stoler i nemlig, og det er ikke akkurat det store utvalget på stoler i nærheten slik at vi får prøvd ut flere før vi kjøper :/
Hvis jeg må reise et stykke for å prøve/kjøpe vil jeg gjerne ha bestemt meg for den stolen på forhånd :hilarious:
 
Noen som har peiling på babybilstoler og vet hvilke stoler som tar mindre plass enn andre? Har et baksete vi må få plass til 3 stoler i nemlig, og det er ikke akkurat det store utvalget på stoler i nærheten slik at vi får prøvd ut flere før vi kjøper :/
Hvis jeg må reise et stykke for å prøve/kjøpe vil jeg gjerne ha bestemt meg for den stolen på forhånd :hilarious:
Det ligger en del poster om dette på FB på bilstol-gruppen, der de feks. informerer om hvilken bil de har og hvilke bilstoler som passer. Bare ignorer alt mammapoliti innpå der:p
 
Vi skal ha Besafe Izi Go Modular x1, da denne kom ut som best i test hos NAF i år. Og denne passet godt i bilen vår:happy: samboeren hadde et krav, og det var at den var tryggest mulig så da ble valget lett:p og svigers ønsket å kjøpe den til oss, så da ble ikke prisen så ille likevel:)
https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/bilstol-baby-test/

Vi har dette setet etter førstemann og var superfornøyd. Skal bruke det igjen nå. Har også neste størrelse på samme base. Det bruker storebror nå, men han vokser snart ut av det, så det blir han som får nytt sete og kula får arve. Nå må jeg bare researche hvilke bakovervendte seter for de store som er best OG går inn i bilen vår
 
Sniker fra juli :).
Maxi cosi cabriofix er ikke anbefalt lenger :).
Vi har denne etter vårt 2017 barn , men har valgt å bytte den ut med Maxi cosi pepple pro til den lille i magen :).
Det står ikke at den ikke anbefales lenger! Men den er tatt ut fra listen over utplukkede anbefalinger. Det står presisert at det også er lav risiko for feilbruk på tross av scoren på sidebeskyttelse.
 
Jeg har en cybex Z base som kan snus. Til den passer både første ( cybex cloud Z) og andre stol (cybex sirona). Syns det er genialt og ryggbesparende å kunne snu både sete nummer 1 og 2. Hadde ikke vært i tvil om å bruke pengene mine på dette.
 
Det er det, så lenge man finner et merke der man liker både babystolen og stol nr 2:happy: men ofte så er de roterende bilstolene med fast base, slik at det uansett ikke er mulig å kjøpe babystol og stol nr 2 med samme base. Men fullt mulig å finne gode merker så man har samme base:happy:
Det er kommet mange stoler i det siste som har samme base :)
 
Vi kjøpte maxi Cosi cabriofix mye pga vekt. Vi hadde Emmaljunga sin på eldstemann, og den var såååå tung (han er 8 nå) så når det kom tilbud på den jeg hadde ønska meg i 8 år så slo vi til i forrige uke :angel12 litt tidlig men alt så bra ut for et par uker siden på ul så da måtte vi bare ha den :angelic: vi har bilstol nr 2 fra han som er pent brukt da vi ikke hadde bil da så tar nok den i bruk når ungen kan sitte selv :happy
 
Har kjøpt bilstol idag! Ble besafe izi go modular x1, noen delte rabattkode på insta, så da slo jeg til:happy:
 
Har hatt Maxi cosi cabriofix med de tre andre, men nå jeg leser tester og den kommer dårlig ut i sidekollisjon og ikke oppnår den nyeste i-Size standarden (UN R 129). Selv om den er godkjent men gammel reform. Så blir jeg skeptisk, bilstolen er jo så lett i motsetning av mange andre. Vurderer nå besafe som er kommet best ut i test.

Noen som har kjennskap til Joie I-Gemm Bilstol 0+ ? Hodestøtten ser så god ut på den stolen.
 
Vi har brukt babystol med base til våre 2 første (den gang maxicosi, men nå vil jeg selvsagt heller kjøpe Besafe). Veldig kjekt å kunne ta bilstolen ut av bilen og rett på vognunderstellet f.eks.

Så har vi hatt vendbar bilstol som nr 2, så det er lettere å ta barnet ut og inn av bilen. Vi har hatt Recaro, men har hørt om mange andre bra merker også. Vi kommer definitivt til å kjøre samme løsning denne gangen, men har ikke bestemt meg for merke, - det har kommet så mange flere siden vår første i 2015, så må undersøke litt :)
 
Back
Topp