Bilstol

Har begynt å gruble på bilstol vi også. Har hørt at maxi cosi sin er den letteste og det er et pluss. Har dere sjekket bilstoltester, og kanskje legger ved en link? :)
 
Vi har besafe izi go etter storesøster. Blir nok å bruke det.
 
Berre ver obs på at denna sida ikkje testa sikkerheten på stolene!
Huffja, fant akkurat ut det :bag: helt idiotisk å teste da spør du meg... Dermed er vi tilbake i tenkeboksen igjen:dead: ser at den beste ligger ute for ca 5000 kr, og det synes jeg er drygent dyrt for en babystol.
 
Har en maxi cosi cabriofix fra 2013 som begge jentene har brukt. Med eldste brukte vi den lite for vi bodde utenlands, men ser at det ikke anbefales å bruke bilstoler eldre enn 5 år. Synes det er litt vanskelig; den er jo pent brukt og aldri fått noe slag eller kraftig påkjenning -å kaste den for å kjøpe ny helt lik (vi er veldig fornøyd) føles litt bortkastet[emoji848]
 
Har en maxi cosi cabriofix fra 2013 som begge jentene har brukt. Med eldste brukte vi den lite for vi bodde utenlands, men ser at det ikke anbefales å bruke bilstoler eldre enn 5 år. Synes det er litt vanskelig; den er jo pent brukt og aldri fått noe slag eller kraftig påkjenning -å kaste den for å kjøpe ny helt lik (vi er veldig fornøyd) føles litt bortkastet[emoji848]
Det skjønner jeg godt. Jeg hadde sikkert brukt den hvis jeg visste den hadde blitt behandlet pent. Andre bilstoler holder jo lengre, så for isoporen sin del burde det jo gå fint. Er vel pga mye slitasje babystolene har lavere aldersanbefaling, så der vet jo du best bruken på din stol. Vi har en maxicosi etter de to eldste, men den er fra 2011 og godt brukt, så vi blir å kjøpe ny lik til minien her. Ender nok med ny stol nr 2 også, for den er fra 2012 og blir vel brukt fra mini er 1-4 år, dvs fra 2019-2022, og da er den litt for gammel til å holde hele perioden uansett. Litt kjipt når vi er fornøyde med utstyret, men men.
 
Til dere som er på jakt etter Maxi-cosi pebble, så har mimmis.no den på salg til under 3000 kr nå, inkl familyfix base [emoji2]
Vi kjøper nok et nytt cabriofix sete siden vi allerede har basen til det. Men takk for tips [emoji4]
 
Vi har kjøpt bilstol i dag! har googlet meg opp og ned i ukesvis og vært fram og tilbake flere ganger. Endte opp med Britax römer baby safe i size med flex base. Tror vi blir fornøyde :) og det føles veldig godt å endelig ha kjøpt en av de dyre tingene.
 
Har en maxi cosi cabriofix fra 2013 som begge jentene har brukt. Med eldste brukte vi den lite for vi bodde utenlands, men ser at det ikke anbefales å bruke bilstoler eldre enn 5 år. Synes det er litt vanskelig; den er jo pent brukt og aldri fått noe slag eller kraftig påkjenning -å kaste den for å kjøpe ny helt lik (vi er veldig fornøyd) føles litt bortkastet[emoji848]
Jeg trodde det var 7 år man kunne bruke bilstoler før det anbefales å bytte. Har jeg misforstått eller er det noe nytt med 5 år? Vi tenker å bruke den fra 2012.
 
Doona bilstol.. bilstol og tralle i ett [emoji1]
 
Vi har kjøpt bilstol i dag! har googlet meg opp og ned i ukesvis og vært fram og tilbake flere ganger. Endte opp med Britax römer baby safe i size med flex base. Tror vi blir fornøyde :) og det føles veldig godt å endelig ha kjøpt en av de dyre tingene.
Denne har vi også kjøpt! Vi også tror vi blir veldig fornøyd med dette setet.
 
Jeg trodde det var 7 år man kunne bruke bilstoler før det anbefales å bytte. Har jeg misforstått eller er det noe nytt med 5 år? Vi tenker å bruke den fra 2012.
De anbefaler ikke å bruke babybilstolene lengre enn 5 år, fordi de ofte tas ut og inn av bilen og bæres med rundt, derfor uvisst om de kan ha fått seg noen slag osv [emoji4] men hvis du er trygg på at det ikke har skjedd noen med stolen så går det nok helt fint! Vi bytter av rent praktiske grunner, da mini må bytte til større sete før storesøster er ferdig med å bruke sitt, så jeg har kjøpt Maxi-cosi pebble med base, hvor jeg kun trenger å kjøpe Pearl stol når det trengs!
 
Ser jeg og må teste ut Maxi Cosi, hadde Britx sist og syntes den var hakket stor nok.
 
Back
Topp