Bilstol

Jeg leste på forbrukerådet sine sider ang testing av barneseter osv. Så vi skal kjøpe recaro privia denne gangen.
Ja, den kommer veldig bra ut i tester. Derfor vi kjøpte den til han som er født i august 15, men det ble ikke bra sittestilling til babyen i bilen vår med det sete :( Så skal ha et annet et denne gangen, har solgt privia'n :)

Ja, den kommer veldig bra ut i tester. Derfor vi kjøpte den til han som er født i august 15, men det ble ikke bra sittestilling til babyen i bilen vår med det sete :( Så skal ha et annet et denne gangen, har solgt privia'n :)

Ja, det er greit å teste først. Det er ikke alltid de passer inn alle biler. Men vi hadde maxicosi med første, og den passet veldig fint i vår bil, og jeg synes disse to ligner veldig så har bare gått ut i fra at denne også vil passe. Spørs om det er bare i mott hodet :/

Ja, det er greit å teste først. Det er ikke alltid de passer inn alle biler. Men vi hadde maxicosi med første, og den passet veldig fint i vår bil, og jeg synes disse to ligner veldig så har bare gått ut i fra at denne også vil passe. Spørs om det er bare i mott hodet :/
Ei over her som skriver at privia ikke passet i deres bil pga bratte seter, mens det ble bedre med cabriofix. Men vet ikke om det var med isofix base eller ikke da. Med isofix basen passet ikke privia bra i vår bil ihvertfall, en Ford Mondeo :)

Vi har Brio sete fra storebror som vi skal bruke. Men har rotet vekk spedbarnsinnlegget :( noen som vet om det går an å få fatt i?

Vi hadde recaro privia til storesøster og var kjempefornøyd med det! Men så at i bilen til besteforeldrene ble det mer skrå stilling på setet. Vi skal iallefall bruke recaroen til denne babyen også :) Storesøster har nå besafe izi modular som er et fantastisk bra sete!

Er carena et bra merke når det gjelder bilstol ? Fått tilbud om å kjøpe en ubrukt av ei venninne for 1000 kr inkl base .. nypris var 3000 og noe. lest litt her på babyverden og i andre forum, 95% skriver de skal ha/har maxicosi. Så er litt usikker
Carena ligger ikke på forbrukerrådets liste, så personlig ville jeg ikke kjøpt. På denne siden finner du oversikt over de tryggeste bilstolene :) http://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-barneseteguiden/

Vi hadde privia, det er et fantastisk sete! Og veldig lett å bruke og bære. Vi tok sjansen på å ikke teste det i bilen vår først, men det var dumt :p endte med at vi solgte det. Lånte cabriofix resten av tiden vi brukte babysete, og det fungerte veldig bra!

Ville absolutt testet stolen i bilen først. Vet Thorshov bilrekvisita er selger av Recaro. Jeg har også inntrykk av at hvis baksetene skråner nedover er ofte privia en dårlig match. Litt kjipt, for den troner litt over de andre i testene ;)

Æsj, da var det bare i mitt hodet at den lignet maxicosi da. Men vi har den butikken like ved oss, så jeg tenkte vi skulle stikke ned og teste senere. Men har tenkt at det skal gå fint, så har ikke stresset. Typisk hvis den ikke passer.

Ei over her som skriver at privia ikke passet i deres bil pga bratte seter, mens det ble bedre med cabriofix. Men vet ikke om det var med isofix base eller ikke da. Med isofix basen passet ikke privia bra i vår bil ihvertfall, en Ford Mondeo :)

Så rart, de ser jo så like ut! Er bra jeg skrev det, for ellers hadde jeg nok utsatt akkurat bilsete kjøpet til mye senere, da det er så mye annet jeg ikke er sikker på hva jeg skal kjøpe og bilsete var liksom spikret.

Begynte med MaxiCosi Cabriofix og bytta til Cybex Sirona da han ble større. Blir nok å gjenbruke de stolene nå, var genialt at en kunne svinge Sironaen så det var lettere å sette inn ungen.

Så rart, de ser jo så like ut! Er bra jeg skrev det, for ellers hadde jeg nok utsatt akkurat bilsete kjøpet til mye senere, da det er så mye annet jeg ikke er sikker på hva jeg skal kjøpe og bilsete var liksom spikret.
De er ganske like, ryggen er litt mer rett på privia enn cabriofix. Den største forskjellen er hvilken helling setene får når de plasseres i basen. Det er tryggest med oppreist rygg for barnet, men det er ikke så lett for de minste ;)

Vi bruker forresten isofixbaser på våre seter, så vår erfaring er med base ;)

Nei men nå er jo det veldig få babystoler som er blitt testet da.. så på listen der igår, og det var kanskje 4 merker som de hadde gått igjennom.
Stolene må få en viss poengscore for å komme på lista, så hvis de ikke står der er det fordi de får for dårlig score.

Nei men nå er jo det veldig få babystoler som er blitt testet da.. så på listen der igår, og det var kanskje 4 merker som de hadde gått igjennom.

På forbrukerrådets sider så er det en oversikt over 31 småbarnstoler og deres poengsummer i ulike tester.

På forbrukerrådets sider så er det en oversikt over 31 småbarnstoler og deres poengsummer i ulike tester.
Stolene må få en viss poengscore for å komme på lista, så hvis de ikke står der er det fordi de får for dårlig score.

Den listen ser ihvertfall ikke jeg, får bare opp 4 merker og flere modeller av de 4.. :) men nå har jeg gitt bilgale faren ansvaret for det med bilstol. Kjenner jeg blir nervøs av bilstolkjøp, er jo livsviktig at det blir rett stol..

Den listen ser ihvertfall ikke jeg, får bare opp 4 merker og flere modeller av de 4.. :) men nå har jeg gitt bilgale faren ansvaret for det med bilstol. Kjenner jeg blir nervøs av bilstolkjøp, er jo livsviktig at det blir rett stol..

Du får opp de beste med/uten isofix i hver klasse. Du må gå inn på småbarnstoler.

a03baedd52ab2b6ee966c97f429cb0fa

Mot slutten siden får du opp alternativene som vist på bildet. Trykk på dem for å komme inn på lista.

Her er det ingen tvil... Vi går for ett av setene fra BeSafe. Det er ett norskt firma, med supre tester i kollisjoner. Noe vi fikk erfare selv i 2008 , da vår jente på 9mnd var med i kollisjon der bilen ble totalvrak. Den gangen hadde det ikke kommet base til vårt easy sleep sete, men det sto fjellstøtt, og hadde ikke flytta seg en mm. Ingen merker fra kollisjon på jenta vår heller. Vi fikk masse skryt av godt sete av både brannvesen og ambulansemannskaper. Her i huset tenker vi ikke pris på en slik ting -kun kvalitet! Og kjøper vi brukt er det kun av noen vi kjenner. Tar man kontakt med HTS som har BeSafe direkte om man lurer på noe om setene, har vi erfart god service.:)

Back
Topp