Bilstol

bondekjærring

Forelsket i forumet
Jeg trenger litt tips ang bilstol, da vi plutselig hadde det problemet at Petter Johan er for liten til bilstolen vi har.
Vi har en Acta graco, og når jeg har strammet selen så får jeg fortsatt 4 fingrer under selen.

Er det noen som vet om det er noen bilstoler som er mindre enn den stolen? Eventuelt har erfaring med andre stoler.
Tror nok vi må kjøpe ny stol, men utfordringen er jo også det at det er jo ikke bare bare å komme seg på butikk å se på stoler. For vi må kjøre 1,5 t til nærmeste forhandler, og syns ikke det blir helt forsvarlig med en stol som er for stor.

Uffda. Hvor stor er han? Min var 48 mener jeg å huske, og passa fint i maxicosi cabriofix iallfall. Der er det jo innlegg som man tar ut når de blir litt større.

Det selges jo bilstoler over nett også... Så dere må ikke kjøpe i butikken. Jeg hadde sendt epost jeg til flere og lagt frem problemstillingen og om de har noen gode tips. Mimmis.no har jo rydde salg og flere bilstoler på supersalg nå... Kanskje du finner noe der?

Vi har maxicosi cabriofix å den kan du stramme inn mye. Storebror her i huset var 45 cm og 2655gram når han ble født og stolen passa bra til han.

Vår jente var 47cm og hadde ingen problemer med for stor stol. Vi har Recaro Privia. :)

Er det mulig å leie bilstol nær dere? Sjekk forsikringsselskapet, brannvesenet, sykehuset og utstyrsbutikker. Selv om dere vil kjøpe nytt sete, er det ganske sannsynlig at de som leier ut har de minste setene og kan tipse dere om merker. Premature og tvillinger er visst ekstra vanlig på leiemarkedet.

(Vi byttet babystol fem ganger til bittelille storesøster, men det er så lenge siden at reglene er endret og ingen merker er like lenger.)

Etter litt frem og tilbake har vi fått leie hos IF forsikring ☺leier da i 5 år og får tilsendt ny bilstol når han er vokst ut av baby stolen. Da slipper vi å kjøpe ny bilstol igjen til neste år. ☺
Takk for alle tips ☺

• Liker
Reactions: Io
Back
Topp