Bilstol

Kjekt å kunne kjøpe fra noen man kjenner, hadde gjort det om jeg hadde hatt muligheten, men tørr ikke kjøpe fra folk jeg ikke kjenner, føler det er for mye å risikere, selvom de færreste ville solgt et sete som hadde vært utsatt for skade

Kjekt å kunne kjøpe fra noen man kjenner, hadde gjort det om jeg hadde hatt muligheten, men tørr ikke kjøpe fra folk jeg ikke kjenner, føler det er for mye å risikere, selvom de færreste ville solgt et sete som hadde vært utsatt for skade
Helt enig, kjøper også kun fra kjente! Og helst da veldig kjente!

Vi får plutselig tilbud om å kjøpe en maxi cosi av ei venninne :) får den for 500, og kan dermed utsette bilstol til M til våren ;)
Det er genialt!! Slå til. Vi gjorde det samme forrige gang. Derfor vi må ha nytt nå, siden det er over fire år eller hva vi kom frem til. De revolusjonerer jo stadig med sikkerhet så greit å følge med kanskje :-)

Det er genialt!! Slå til. Vi gjorde det samme forrige gang. Derfor vi må ha nytt nå, siden det er over fire år eller hva vi kom frem til. De revolusjonerer jo stadig med sikkerhet så greit å følge med kanskje :-)
Dette ble kjøpt til et jan14-barn, så er ferskt nok til at vi kan bruke det til vinteren er over :) helt perfekt :)

Vi kjøper av min bror. :) Gutten hans er 1,5 år. Så setet like gammelt. MaxiCosi sitt. De er veldig opptatt av at det skal være sikkert og skikkelig. Så der stoler jeg på hva jeg får :) Ellers hadde jeg ikke kjøpt brukt av ukjente/venner av venner osv.

Vi har Cybex Sirona som vi kjøper babyinnlegg til, så har vi ett til storebror men det husker ikke hva er. Britax kanskje :)

Her ble det Besafe izi go :)

Hvor mye skal en stole på best-i-test resultater? Var i butikk her om dagen og spurte litt (babyshop), for valget vårt står mellom maxicosi cabriofix og cybex aton q, grunnet vi ikke har isofix i bilen og må ha base som kan festes med bilbelte. Dama i butikken likestilte egentlig disse stolene helt, og sa at sikkerhetsmessig er de like trygge? Mens forbrukerrådet sier at cybex er testvinner?

Hvor mye skal en stole på best-i-test resultater? Var i butikk her om dagen og spurte litt (babyshop), for valget vårt står mellom maxicosi cabriofix og cybex aton q, grunnet vi ikke har isofix i bilen og må ha base som kan festes med bilbelte. Dama i butikken likestilte egentlig disse stolene helt, og sa at sikkerhetsmessig er de like trygge? Mens forbrukerrådet sier at cybex er testvinner?
Det er så små marginer om å gjøre. Testvinnerne endrer seg fra år til år. Kjøper man godkjent bilstol som har gjennomgått de anbefalte sikkerhetstestene og bestått her i Norge så kan man være trygg, tenker jeg :)

Vi hadde jo bestemt oss for maxi cosi pebble pluss til over 4000kr, men så var det plutselig ei som la ut sin maxi cosi cabriofix her vi bor til 1500kr. De hadde brukt den i 14 dager før de hadde fått en ny som var av samme merke de hadde brukt før. Så etter mye om og men og regning på det, fant jeg ut at vi sparte på det, og kjøpte den. Helt ny. De hadde fått den billig da de hadde kjøpt diger pakke med vogn, seng, stellebord, bilstol, bæresele osv i samme slengen, så da ville de selge den billig :)

Personlig hadde jeg gått for cybex. Har cybex til storesøster og er super fornøyd med det, og alle skryter av Aton setene å :-)

Denne gang blir besafe izi sleep. :-)

Vi har kjøpt besafe izi modular, litt andre behov til plass denne gangen siden det må stå bak førersetet. Men hadde det eksistert da storebror ble født hadde vi nok gått for det uansett. Synes det er helt genialt.

Her gikk vi for den vi også hadde til bror, bare ny modell: Maxi Cosi carbiofix :-) Unnet oss en base også! Så deilig!

Back
Topp