Bilstol

Sol*

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Septemberhjertene 2018
Hvilken bilstol bør vi kjøpe? Noen som har tips?

Vi skal ha Maxi Cosy med Isofix base :) Veldig gode og trygge seter :)

Vi hadde maxicosi cabriofix sist og det skal vi ha denne gangen også. Veldig fornøyd med det:)

Lurer på det samme...... Tenkte egentlig dra å se på Cybex Sirona, i følge nettsia så kan den brukes med spedbarns innlegg fra nyfødt av. Om det går, vurderer jeg droppe baby stolen og gå rett på den faktisk... Sist var det ikke mange gangene jeg bærte mini med meg i stolen for den var så tung synes jeg.....

Vi har en maxicosi fra storebror. Med familyfix isofixbase :) Veldig lett og god bilstol som er enkel å løsne og feste på basen. Vi bærte mini inn i bilstolen tim han var ca 7-9mnd... veldig praktisk spør du meg, så kan være greit å tenke på... Nå blir det ihvertfall praktisk mtp å levere storebror i barnehagen etc.. i tillegg kan vi feste det rett på understellet til vogna, så om jeg skal en tur i butikken og lille sovner i bilen, så slipper jeg å vekke han :) Det er en av fordelene med babystolene vs spebarnsinnlegg i de større stolene... Vi brukte maxicosi'en til mini var over 1år..

Vi har en maxicosi fra storebror. Med familyfix isofixbase :) Veldig lett og god bilstol som er enkel å løsne og feste på basen. Vi bærte mini inn i bilstolen tim han var ca 7-9mnd... veldig praktisk spør du meg, så kan være greit å tenke på... Nå blir det ihvertfall praktisk mtp å levere storebror i barnehagen etc.. i tillegg kan vi feste det rett på understellet til vogna, så om jeg skal en tur i butikken og lille sovner i bilen, så slipper jeg å vekke han :) Det er en av fordelene med babystolene vs spebarnsinnlegg i de større stolene... Vi brukte maxicosi'en til mini var over 1år..
Hvilket understell/vogn har du som du kan feste den på? Leste litt om den 4ME vogna, at den kunne festes på denne.. Har ikke vært borti det før, men tenker jeg vil ha det denne gangen :)

Vi har TFK. Der bruker en to adaptere på understellet der vognbagen festes også klikker en bare bilstolen på :) Vet mange av vognmerkene har slike adaptere for maxicosi, sikkert 4ME også :)

Fått tak i ett veldig billig brio sete, med isofix base å adapter til simovognå vår :-)

Vedlegg

• 1438550226094.jpg
    1438550226094.jpg
    53,1 KB · Visninger: 21
Takk for mange tips! Det virker som om maxicosi er et trygt sete å satse på, kanskje det blir det på oss og.. :)

Back
Topp