Bilstol

missime

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Hadde i utgangspunktet bestemt meg for cybex aton Q da den kommer veldig bra ut i sikkerhet og komfort men ser den er utsolgt nesten over alt på nettet så blir da litt skeptisk. Er så typisk når jeg endelig har bestemt meg for en så er det å begynne på nytt.

Hvilken bilstol skal dere ha og hvorfor?

Vi har maxicosi pebble fra forrigemann:) likte setet godt, grei plass i det, god støtte! Og så har vi familyfix-basen til, og den har elektronisk varsling hvis setet eller basen ikke sitter skikkelig:)

Har ikke sett på så mange andre, så vet ikke hva som er bedre/verre enn andre... Men syns besafe setene ser gode ut, men har hørt at de kan bli små litt tidlig hvis man har litt stor baby:) (men innen da hadde jeg gjerne byttet uansett;))

Vi hadde besafe izi go med Olivia, solgte den så fort hun kunne bytte sete for den var så sinnsykt trang og Olivia hatet å kjøre bil i det! Ble mye bedre etter vi byttet sete, men hun liker fortsatt ikke å kjøre lange turer (mer enn 45min).
Aner ikke hva vi går for denne gangen ;)
Edit: må legge til at Olivia aldri har vært et stort barn, 3,5kg og 51cm ved fødsel og 8,5kg 76cm ved 15mnd kontroll ;)

Vi har maxi cosi cabriofix med easyfix base, brukt det til begge de to andre. Kjempe fornøyd. God plass i sete, og genialt med nyfødtpute og babyinnlegget. Setet er veldig lett og mener p ha lest at det er det letteste (iallefall da vi kjøpte det), og man kan fint bære det inn på butikken etc. Lånte en besafe da vi var på ferie hos svigersøster, fytti grisen. For en tung stol! :p pluss at jeg syntes det var dårlig plass oppi der til min litt lange gutt.

Hadde rømer til første. Fungerte dårlig i vår bil for det ble så bratt. Han klarte ikke å holde hodet oppe når han sov. Ble mye skriking, evt at jeg satt og holdt hånda på pannen hans for å holde hodet oppe. Vi endte opp med å bruke setet uten base. Bomkjøp med andre ord! Byttet sete da han var 8 mnd.

Til nr to hadde vi maxi cosi cabriofix. Kjempefornøyd! Brukte det til hun var 1,5 år!

Vet ikke hva vi ender opp med denne gangen, men skal uansett teste setet i bilen, med base, før jeg kjøper.

Lurt å være obs på hvor mye baksetene i bilen skråner. Jo mer de skråner, jo brattere sitter babyen, for h*n sitter bakovervendt.

Vi har tenkt å kjøpe maxi cosi cabriofix med easyfix base, er den jeg har hørt mest om og alle er fornøyde ;) :)

Vi har tenkt å kjøpe maxi cosi cabriofix med easyfix base, er den jeg har hørt mest om og alle er fornøyde ;) :)

Den så jeg også på i sta :) kom veldig bra ut i testene så jeg og mange flotte farger å velge i :)

Takk for god hjelp alle sammen :) er jo en jungel av bilstoler der ute... Kjente jeg ble litt svett når jeg innså at jeg måtte begynne å lese om bilstoler på nytt :p

Vi skal ha besafe izi go. Hørt litt av hvert om det, både positivt og negativt, men vi får det av familie, og det er nesten helt nytt. Så dersom det ikke er noe særlig får vi heller kjøpe oss et annet :)

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for cybex aton Q da den kommer veldig bra ut i sikkerhet og komfort men ser den er utsolgt nesten over alt på nettet så blir da litt skeptisk. Er så typisk når jeg endelig har bestemt meg for en så er det å begynne på nytt.

Hvilken bilstol skal dere ha og hvorfor?

Det kommer ny model av aton Q Så sikkert derfor de er tomme vi har fått beskjed om at de nye stolene kommer til oss 30 mars

Det kommer ny model av aton Q Så sikkert derfor de er tomme vi har fått beskjed om at de nye stolene kommer til oss 30 mars

Får avvente litt til da før jeg bestemmer meg :)

Kom på en ekstra ting med den familyfix basen til maxicosi, man kan stille på sitte/liggestilling:) veldig greit når baby blir litt større og vil sitte litt mer og se litt:)

Vi ble anbefalt Britax Babysafe plus SHR2 på babybutikken og den har vi kjøpt.
Liker ikke solskjermopplegget på maxi cosi i det hele tatt!
Kjenner jeg blir irritert bare jeg tenker på d :p HORMONER!! :rolleyes:

Kom på en ekstra ting med den familyfix basen til maxicosi, man kan stille på sitte/liggestilling:) veldig greit når baby blir litt større og vil sitte litt mer og se litt:)
Kan en bruke ulike seter/modeller i hver klasse på familyfix-basen? Eller må vi "bestemme oss" for sete nr 2. ved kjøp av denne basen til sete nr.1? Her må bilen byttes ut først, så vet ikke om jeg orker å velge både bil, sete nr 1 og sete nr 2 :-) Har to barn fra før, så det blir vel sete nr 7 og nr 8 når jeg tenker meg om. Blir matt, he, he!

Vi ble anbefalt Britax Babysafe plus SHR2 på babybutikken og den har vi kjøpt.
Liker ikke solskjermopplegget på maxi cosi i det hele tatt!
Kjenner jeg blir irritert bare jeg tenker på d :p HORMONER!! :rolleyes:
Jeg elsker den solskjermen og ser ikke problemet? :p

Liker ikke at den må hektes fast på bøyla. Mye bedre med egen solskjerm :) Har hatt maxi cosi 1 gang og det var nok :p

Liker ikke at den må hektes fast på bøyla. Mye bedre med egen solskjerm :) Har hatt maxi cosi 1 gang og det var nok :p
Det jeg liker med den :p og at den er så lett å pakke vekk. Brukte den veldig lite siden vi har solfilm bak i bilen :)

Back
Topp