Bilstol

lis79

Glad i forumet
Junibarna 2015
Husker ikke om tema har vært opp før.. Men altså hvilken bilstol skal dere ha til mini? Jeg er også interessert i å høre hva dere har til eldre søsken, spesielt de som har to som sitter i beltestol i en relativt smal bil:) leter og leter etter den perfekte stol!

Vi skal overta stolen nevøen har brukt. Maxi cosi noe?! Her bor det også en fem- og en syvåring så er spent på om alle tre seter går bak i bilen...

Vi skal kjøpe Recaro privia, best i test. For meg er kunn det beste godt nok når det gjelder bilsikkerhet.

Minste skal ha maxicosi cabriofix etter storesøster. Kommende storesøster sitter i besafe combi etter storebror (skal kasseres etter henne) samt britax maxway som minste skal arve.. Største sitter i britax kidfix og cybex solution xfix (tror jeg) kommende storesøster skal over i beltestol om et år.. Da trenger vi og tips.. 2 beltestoler og en babystol.. Senere og en mellomstol bakovervent.. Kan bli trangt.. Har touran, men vurderer å bytte til Ford s-Max.. Evt sette inn bakerste seterad i touranen.. Litt usikkert.

Vi har be safe izi up , den nyeste til vår jente på 5,5. Kjempefornøyd . Hun sitter veldig godt i det.
Hadde Brio Primo med base til ho da ho var baby, og var superfornøyd med setet. Da jeg likte at det var fast solskjerm som man kunne dytte frem og tilbake. Og setet var myyye lettere en besafe babysetet med samme skjerm.Desverre ser det ikke ut som Primo setet passer på Tfk vogna jeg har tenkt å ha. Derfor vurderer vi maxicosi. Men liker ikke den solskjermen som bare er spent opp på det setet.

Må bare si at solskjemen ble mye brukt for at det ikke skulle komme regn/snø på ho, ikke alltid sol på det glade sørlandet ;)

Jeg er skikkelig usikker. Har S-max og er vist en del seter som ikke passer i den (når det skal brukes isofix). vi må ha ett barnesete som kan stå i det midtre sete og det bør ikke være for bredt da de skal stå mellom to beltestoler. Har hatt lyst på cybex aton q, men det passer ikke i denne bilen :/ Husker selv fra sist at solskjermen er ganske viktig. Irriterte meg veldig over at den ble for liten sist, men blir selvfølgelig sikkerheten som prioriteres i første rekke :)
Tror jeg tar med meg mannen og bilen til butikken for å prøve litt!

Om vi skal ha vogn fra Stokke blir det bilstolen Stokke iZi Go by Besafe :)

Vi hadde Maxi Cosi til første som nr 2 arver. Har inntrykk av at mange av nyfødtsetene er rimelig like? Maxi Cosi valgte vi i 2012 siden det var lett og kom godt ut i tester.

Storesøstra har nå Cybex Sirona som nummer to kommer til å arve - synes det er et fantastisk bra sete. Bra å bruke både bak- og framovendt (vi måtte snu ved 20 mnd pga spying på nesten hver tur), god soveposisjon, setet kan vendes mot døren når ungen skal ut og inn av bilen og trekket er veldig enkelt å ta av og vaske (bonus for oss, ser like fint ut etter x-antall maskinvask!). Anbefales når man skal over på 0-18 kg klassen (fra ca 6 mnd).

Minsten skal arve maxi cosi cabriofix etter storesøster, og storesøster har en britax nå. Fornøyd med begge! :)

Her skal mini arve stol etter storebror. Har en brio stol, med to baser så vi kan ha en i hver bil:) helt genialt. Ikke tung å bære eller noe:) kostet rundt 1800 for selve stolen og noen hundrelapper for basen

Synes det er vanskelig med bilstol, og klarer ikke helt å finne interessen til å se så veldig mye på det annet enn at jeg vet hvilke krav vi stiller/ønsker. Mer spennende å se etter andre babyting :D
Men vil selvfølgelig ha en sikker bilstol, som er lett i vekt, og gjerne kan settes på understellet til vogna.

Synes det er vanskelig med bilstol, og klarer ikke helt å finne interessen til å se så veldig mye på det annet enn at jeg vet hvilke krav vi stiller/ønsker. Mer spennende å se etter andre babyting :D
Men vil selvfølgelig ha en sikker bilstol, som er lett i vekt, og gjerne kan settes på understellet til vogna.
Samme tenker jeg. Sikkerhet + komfort er viktigst der. Kjedeligste tingen å kjøpe ;)

Lurt å følge med på babyshop og barnas hus - de har jo ofte kampanjer, men som regel er det 20-25 % rabatt. Har imidlertid sett at de noen ganger de siste årene har hatt 30 % på de mest populære modellene fra Maxi Cosi, BeSafe og Cybex.

Back
Topp