Bilstol uten isofix

solia.molia

Flørter med forumet
Er det noen som vil dele erfaringer her? Vi har en gammel bil uten isofix. Jeg har ikke helt bestemt meg hva som vil bli beste alternativ for stol. Aller helst ønsker jeg at vi kan ha en bilstol der en base er festet med 3-pkt sele, og deretter at bilstolen blir festet til basen. Slik at en slipper å feste med bilbelte hver gang en skal inn og ut av bil.

Mener Maxi Cosi sin base kan festes med både bilbelte og isofix.

Vi kjøpte nettopp bilstol med base, basen var da isofix og beltebase i ett. Kjempegreit da vi har en gammel og ny bil. Superlett å feste belte på basen (lettere enn å feste isofixen syntes jeg da), og så bare klikker man setet av og på. Base var stabil og stod i ro med belte. Har ikke testet med baby enda men anbefaler base :)

Måtte bare sjekke selv, her er vår Easy fix Maxi Cosi base, og den kan festes med belte også.ImageUploadedByBV Forum1439556374.601471.jpg

Vi har maxi-cosi med base som både e belte-og isofixbase kombinert... veldig fornøyd med den, hadde bil uten isofix når vi kjøpte sete til forrige unge og veldig greit i besteforeldran sin bil som heller ikke har isofix. Sto veldig stødig og fint med belte :)

Som de andre sier. Maxi cosi cabriofix ;) Vi kjøpte den nettopp fordi vi ikke har isofix, men ønsker bil med det seinere ved bilbytte. Så med denne kan vi både bruke isofix og belte ;)

Vi har kjøpt en cybex aton med base som går både til belte og isofix. Har ikke fått prøvd setet enda, men det er jo veldig fin liggestilling i det! :)

Back
Topp