Bilstol til 4-åring

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Noen som har tips om en god bilstol til en 4-åring? Han er 102cm, så vokser straks ut av sin Cybex Sirona. Han har kastet opp i bil et par ganger i sommer, så vi går nok for forovervendt nå ;)
 
Britax Max-way. De fleste barn kaster ikke opp fordi de sitter bakovervendt .
 
Mange sliter med cybex sirona pga forma på stolen.
Anbefaler britax max way pluss og holde han bakovervendt en god, stund til. Han er alt for liten å snu enda og vil ikke sitte trygt
Om du vil snu, må du prøve bilstoler og at de passer i bilen og for barnet. Da må du ha d 4 punktet mellom beina rett å slett for å hindre at han sklir ut av stolen.
 
Vår da 2 åring spydde hver gang vi kjørte med sirona, men ikke en eneste gang etter vi byttet til britax two way. Sirona er veldig krum i ryggen så mange barn spyr i den. Jeg ville iallefall ha prøvd en rettere bakovervendt stol før du snur.

Max way plus og klippan century varer lenge, da har han eventuelt 3 år til bakovervendt, men britax two way er en rimelig og grei stol.

Om du går for forovervendt ville jeg prøvd en stol med det fjerde punktet mellom beina for å hindre at barnet sklir under beltet, men beltestol er veldig viktig å prøve i bilen med barnet og øve på at barnet sitter riktig. De fleste barn er ikke modne nok for beltestol, at de sitter riktig selv om de sover, før de er minst 5 år.
 
Barn skal ikke sitte i beltestol før de har oppfylt alle punktene på denne listen. De skal ABSOLUTT IKKE sove i beltestol!

FB_IMG_1569664295423.jpg FB_IMG_1569664305645.jpg FB_IMG_1569664317970.jpg FB_IMG_1569664343129.jpg Barn skal !
 
Barn skal ikke sitte i beltestol før de har oppfylt alle punktene på denne listen. De skal ABSOLUTT IKKE sove i beltestol!

Vis vedlegget 308952 Vis vedlegget 308953 Vis vedlegget 308954 Vis vedlegget 308956 Barn skal !
Første bildet ditt er for å sitte uten noe, men finnes tilsvarende for når barn kan sitte i beltestol, de er som regel minst 5 år. De kan også sove i beltestol gitt at de klarer å sitte riktig, ikke lene seg frem eller til siden, selv om de sover.
 
Alt for liten til å snus fremover! Vil også anbefale britax max way plus! Byttet til det til vår 4-åring i sommer. Hun er liker over 100cm og har mye å gå på i både høyde og bredde :) Det kan monteres med 1/3 av stolen utenfor bilens sete slik at det blir masse benplass også.
 
Du velger selv hva som passer for deg passer det jrst og snu barnet gjør du det. Vi snudde barnet før det var 4 år ønsket egentlug ikke det og gikk i mot mine egne prinsipper men han var for tung til og sitte i det setet vi hadde. Han var en lang og tung gut så gikk for beltestol. Jeg ønsket ikke bruke 6000kr på en stol han kansje kunne bruke ett år til nå hadde han snart vært for tung til det som grensa går opp til 24 kg. Vi kjøpte besafe izi flex fix i - zise det er en sånn knapp i midten som man fester på selen så barbet ikke kan skli ut av sete. Aldri vært ett problem her både ditter godt og sover godt i dette setet hodet detter ikke frem.
 
Du velger selv hva som passer for deg passer det jrst og snu barnet gjør du det. Vi snudde barnet før det var 4 år ønsket egentlug ikke det og gikk i mot mine egne prinsipper men han var for tung til og sitte i det setet vi hadde. Han var en lang og tung gut så gikk for beltestol. Jeg ønsket ikke bruke 6000kr på en stol han kansje kunne bruke ett år til nå hadde han snart vært for tung til det som grensa går opp til 24 kg. Vi kjøpte besafe izi flex fix i - zise det er en sånn knapp i midten som man fester på selen så barbet ikke kan skli ut av sete. Aldri vært ett problem her både ditter godt og sover godt i dette setet hodet detter ikke frem.
Nå er dette ment som opplysning, ikke angrep på deg.

Beltemonterte stoler går til 25 kg, og du får gode stoler for under 3000 kroner. 250 kroner i måneden for at barnet ditt sitter 5 ganger tryggere enn fremovervendt.
 
Nå er dette ment som opplysning, ikke angrep på deg.

Beltemonterte stoler går til 25 kg, og du får gode stoler for under 3000 kroner. 250 kroner i måneden for at barnet ditt sitter 5 ganger tryggere enn fremovervendt.

Da kunne vi brukt det i ett år bare å måtte kjøpt nytt igjen han er for stor nå da invisterte vi heller i ett godt forovervendt jeg hvet hva som er tryggest men man velger selv. Trådstarter spurte hvilket framovervendt sete folk anbefalte ikke hvilken vei barnet burde sitte. Tror de fleste er godt opplyste om det.
 
Vi er veldig fornøyd med BeSafe izi flex fix i-size :) den har også ekstra feste til selen mellom beina.
 
Ville helt klart hatt barnet bakover, de kan fort bli kvalme av å sitte i isofix setet da de er mere C formet, mens beltemonterte stoler er mere rette i sitteposisjon, sånn som framovervendte :) at de blir kvalme av å sitte bakover stemmer stort sett ikke, men sete kan påvirke det :)
 
Vi har ei på snart 4.5 år, og hun har en britax max way som enda går bakovervendt i min bil med mye plass ☺️ Elsker stolen! Det er en bila/stolen vi bruker 80% av tiden.
I bilen til pappa’n og bestemødrene har hun en cybex solution silverline, denne er forovervendt. Gode stoler dette også.
 
Du velger selv hva som passer for deg passer det jrst og snu barnet gjør du det. Vi snudde barnet før det var 4 år ønsket egentlug ikke det og gikk i mot mine egne prinsipper men han var for tung til og sitte i det setet vi hadde. Han var en lang og tung gut så gikk for beltestol. Jeg ønsket ikke bruke 6000kr på en stol han kansje kunne bruke ett år til nå hadde han snart vært for tung til det som grensa går opp til 24 kg. Vi kjøpte besafe izi flex fix i - zise det er en sånn knapp i midten som man fester på selen så barbet ikke kan skli ut av sete. Aldri vært ett problem her både ditter godt og sover godt i dette setet hodet detter ikke frem.

Da kunne vi brukt det i ett år bare å måtte kjøpt nytt igjen han er for stor nå da invisterte vi heller i ett godt forovervendt jeg hvet hva som er tryggest men man velger selv. Trådstarter spurte hvilket framovervendt sete folk anbefalte ikke hvilken vei barnet burde sitte. Tror de fleste er godt opplyste om det.

Takk for svar. Vi så på det setet i dag og det så bra ut :) Og ja, denne tråden endte plutselig opp med å handle om bakovervendt vs forovervendt ;)
 
Back
Topp