Bilstol - småbarn

Vi valgte og gå for stolar som varer ut heile bakovervendt perioden og ikkje ein såkalla "mellomstol" som kun går til 18 kg.
Vi gikk då for Britax max way plus (beltemontert) og Axkid one (isofix). Veldig fornøgd med begge to.

Jeg synes svingbare bilstoler er veldig greit! Vi hadde Britax dualfix og var godt fornøyd. Byttet til axkid One når hun vokste ut av den rundt 3 år. Superfornøyd med axkid One også, men når lillebror skal bytte stol går vi for svingbar småbarnsstol til han også. Det er så mye lettere å sette inn barnet i bilstolen når den kan svinges, spesielt den første tiden før de kan klatre inn selv :)

• Liker
Reactions: HCS
Lillegutt har vokst ut av nyfødt-stolen sin og trenger ny:) noen anbefalinger? Vendbar stol?
Vi var fornøyde med Cybex Sirona (men KUN bakovervendt) som man kan snu mot døra for å feste. Har også kjøpt axkid one som antakeligvis varer helt ut perioden vi trenger bakovervendt. Hva er viktig for deg? Pris? Brukervennlighet? Annet?

Vi var fornøyde med Cybex Sirona (men KUN bakovervendt) som man kan snu mot døra for å feste. Har også kjøpt axkid one som antakeligvis varer helt ut perioden vi trenger bakovervendt. Hva er viktig for deg? Pris? Brukervennlighet? Annet?
Pris spiller egentlig ingen rolle, vi kan heller spare inn på andre ting☺️ Brukervennlighet er viktig for oss, og selvfølgelig optimal sikkerhet.

Pris spiller egentlig ingen rolle, vi kan heller spare inn på andre ting☺️ Brukervennlighet er viktig for oss, og selvfølgelig optimal sikkerhet.

Se på Axkid One og Besafe strech. Fine stoler som du kan bruke til de er 5-7 år, og klare for forovervendt stol. Kjøper du en som kun går til 18 kg/110 cm så må du sannnsynligvis kjøpe enda en stol. Skulle ønske jeg visste dette selv, men vi gikk fra babystol til isofix som kun gikk til 18kg og den var min store gutt utvokst av rundt 3 år. Nå sitter han i Axkid One, han er 19kg og 115 cm lang. Og 4,5 år da :p

Svingbar var gull verdt her. Vi hadde cybec sirona først, så axikid move (?) nå i våres. Hun er bikket 4 år og har nok plass i sistnevnte en god stund enda. Lillebror arver :)

Har svingbar - besafe izi twist (?). Den holder bare til han er 105 cm lang, men det er vi klar over. Ønsket bare svingfunksjon nå når han ennå ikke kan krabbe inn selv, men når den er utvokst blir det en ny bakovervendt.
Mellomste satt til hun var nesten 5,5 og kommer ikke til å være noe mindre opptatt av bakovervendt sikring nå ;)

Da ville jeg sett på en svingbar først før jeg gikk for axkid one. Selv synes jeg isofix er det mest brukervennlige, men andre mener kanskje noe annet.

Back
Topp