Bilstol pose??

Brukte det med første, født i Nov. Veldig lettvindt! Trenger ikke kle på baby noe mer enn vanlig klær og lue, så rett ut i bilen. Da bilen blir varm åpnet vi bare posen. Det et ikke anbefalt ha mye klær mens baby sitter i bilstol så er mer trygt også. Kommer til å bli like mye brukt da nr 2 kommer:happy:
 
Da gikk jeg til innkjøp av bilstol pose idag jeg også! Hørtes som det kunne være enn enkel og grei løsning i mitt tilfelle også! Takk for alle erfaringer dere deler:):happy:
 
anbefales :happy: brukte det mye med barn nr. 2. Slapp å ha så mye bekledning på babyen. Åpnet bare posen i bilen slik at barnet ikke ble for varmt. Dessuten skal ikke barnet ha så mye bekledning på grunn av sikkerhet:happy:
 
Hadde absolutt ikke behov med første, hun er født i august og var bærebarn. Så tok henne sjelden med steder bare i bilstolen. Men denne babyen skal være med å levere i barnehagen (fire minutter i bilen hver vei og barnehagen ligger nede ved sjøen så der er det værhardt) hver dag hele vinteren og jeg ser for meg å ha med meg treåring, hennes utstyr, tursekk og diverse - pluss bilstol med baby - og så blåser ullteppet av?! Nei tror det blir pose gitt :hilarious: kjøper den brukt og lar den ligge igjen hjemme hvis vi skal på lengre bilturer, da rekker bilen å bli ordentlig varm så da blir det bare et teppe som lett kan nappes av.
 
Sniker.

jeg brukte det hver dag nesten på mitt barn født i oktober 2018 og frem til april mnd, hadde bare på vanlige klær inne i posen + en lue.

nå bor vi slik til at vi må kjøre for å dra til butikken, besøke folk etc og på de «korte» turene var det heller ille behov for å åpne posen, på lengre turer åpnet vi bare posen opp en liten stund ut i kjøreturen når bilen var blitt tilstrekkelig varm
 
Sniker. Vi brukte bare teppe med første barnet, tykt og deilig ullteppe og lue når kaldt. Ingen sak å pakke det rundt. Så var det bare å ta av lue og teppe i bilen, og babyen satt trygt med seler riktig og unngikk for høy temperatur, som jeg er vel så opptatt av. Synes det fungerte veldig bra. Vi kan riktignok varme opp bilen på forhånd, men bærer jo til og fra (var litt å gå), og hender man ikke har fått satt på varmen.
 
Jeg vurderer det også. Vi hadde ikke bil da vi fikk førstemann så da var det aldri aktuelt.
 
Forrige var septemberbaby, brukte bilstolpose hver gang vi kjørte i 4mnd ca. Superenkelt å kunne putte baby rett i bilstol uten å kle på noe mer. Ble flytta fra bilstolposen til vognposen som regel, så da var det greit med samme bekledning.
Venter novemberbaby nå og antar det blir flittig brukt nå også :happy:
 
Vi hadde ikke bilstolpose med vår første, rett og slett fordi det ikke var nødvendig med tanke på årstiden. Han ble født på sommeren, så vi så ikke nødvendigheten med det. Det var en ganske varm sommer og ikke alt for kald høst heller. Vi brukte teppe ved behov. :) Denne gangen har vi gått til investering av bilstolpose. Vi tenker det kan være nyttig nå på høsten, så vi slipper å kle opp lillebror med masse klær.
 
Back
Topp