Bilstol pose??

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Hei! Er det noen av dere som har barn fra før og erfaring med bilstol pose? Har det blitt nødvendigt for dere, eller har dere bare kledd barnet med klær og teppe? Har en kald garasje uten varme, om en bil uten kupevarmer, så ser før meg det kan bli noen kalde turer i bilen:hilarious: men har hørt så mangen si det ikke er nødvendig og invistere i pose?
Erfaringer og dele?
 
Aldri hatt bilstolpose, har 2 barn som er født i juli og oktober. Vært nok med strikketklær og teppe :)
 
Vi bruket det på nr 1,men det var jo også en kald desember da så det skal jo sies. Men vi brukte den faktisk ganske hyppig når vi først skulle på biltur for å slippe å pakke på ungen masse klær. Så syns jeg det virket litt tryggere med pose enn med masse klær da siden belte var på innsiden av posen. Så vi er veldig fornøyd nå med at vi ikke solgte posen sammen med stolen når vi byttet stol.
 
Har vinterbarn og vi har aldri hatt behov for det. Hadde blitt altfor varmt. Holder å kle godt og et godt ullteppe i bilen
 
Det høres fint og fjongt ut med bilstolpose - men hva gjør folk når dere kjører og bilen er blitt varm? Da svetter jo ungen halvt i hjel... :bag:
vi har brukt tynn ulldress på barnet og så pakket tjukt eller tynt ullteppe alt etter sesongen. Da har jeg klart å ta hånda bak for å nappe av teppet når bilen er varm.
 
Jeg har kjøpt bilstolpose, tenker å kle frøkna med tynnere klær, så får vi beltene strammere rundt kroppen. Blir det for varmt, så åpner man jo bare opp posen litt:rolleyes::happy:
 
Det høres fint og fjongt ut med bilstolpose - men hva gjør folk når dere kjører og bilen er blitt varm? Da svetter jo ungen halvt i hjel... :bag:
vi har brukt tynn ulldress på barnet og så pakket tjukt eller tynt ullteppe alt etter sesongen. Da har jeg klart å ta hånda bak for å nappe av teppet når bilen er varm.
Jeg har vanlige klær og ei lue på inni posen og åpner den etter hvert som bilen er blitt varm. Har hatt liten bil til førstemann og jeg er lang så har ikke vært noe problem å strekke hånda bak og åpne posen. Evt åpnet den litt før vi startet å kjøre. Brukte alltid å springe ut å starte bilen før vi kledde på oss ytterklærne så bilen var aldri iskald. Med andremann hadde jeg ny bil med isofix i fremsetet og da hadde jeg henne ved siden av meg, da var det ivertfall ikke noe problem. Har hatt to barn og brukt den til begge. Super til levering i bhg og kommer til å bruke den til nestemann også. Barna er født i august og september.
 
Hadde det til nr 2, slapp jo mye påkledning men som nevnt over blir det fort varmt så måtte åpne på den når bilen hadde blitt varm.

Har egentlig samme nytten av en tynn ulljakke å ullpledd så vil ikke si det er hverken kjempepraktisk eller nødvendig :)
 
Hatt det til begge mine første (oktober og januar). Helt gull! Holder med tynn ull på ungen, pluss ei lue, posen åpnes opp inne i bilen. Blir ikke altfor varm av å bare sitte i posen når den er åpen:) for riktig sikring i bilstol skal de ha så lite klær som mulig på seg, tjukke klær er direkte farlig. Kan selvfølgelig bruke tepper og dyner over også, men en pose er tettere og det blir dermed lettere med tanke på frakt ut og inn av bilen.
vil absolutt anbefale det!
 
Har kjøpt bilstol pose, og kommer nok til å bruke den i vogna også i starten. Får heller tenke litt ekstra på å ikke fyre opp med maks varme. Vi kjører uansett sjeldent turer lengre enn 10-15 minutter, men skjønner problemstillingen til de som gjerne har litt lengre turer i bil.
 
Har kjøpt bilstol pose, og kommer nok til å bruke den i vogna også i starten. Får heller tenke litt ekstra på å ikke fyre opp med maks varme. Vi kjører uansett sjeldent turer lengre enn 10-15 minutter, men skjønner problemstillingen til de som gjerne har litt lengre turer i bil.
Jeg har også brukt den i vognen til den ikke har passet i lengden lenger:) med lillesøster så klarte jeg å flytte henne fra bilstolen og over i vognen sovende uten å ta henne ut av posen, var ikke så vanskelig å fiske ut selene fra posen.
 
Vi har også for det meste veldig korte turer i bil. Bor på en liten plass og veldig sentralt, så er en kort svipp i bil til det meste her! Og tenker derfor bilpose kansje kan være greit for min del da:happy: takk for alle svar:)
 
Hatt det til begge mine første (oktober og januar). Helt gull! Holder med tynn ull på ungen, pluss ei lue, posen åpnes opp inne i bilen. Blir ikke altfor varm av å bare sitte i posen når den er åpen:) for riktig sikring i bilstol skal de ha så lite klær som mulig på seg, tjukke klær er direkte farlig. Kan selvfølgelig bruke tepper og dyner over også, men en pose er tettere og det blir dermed lettere med tanke på frakt ut og inn av bilen.
vil absolutt anbefale det!

Takk for svar, her blir vi nødt til og trosse kaldt vær og vind for og komme oss til garasje og bil, så tenker også det må vær hakket bedre med pose til den biten!o_O:happy:
 
Har hatt 2 vinterbarn og nå kommer nr 3. I nordnorge er det absolutt nødvendig med bilstolpose, da ikke strikkaklær og pledd er nok. Veldig kjekt å slippe masse påkledning.
 
Ja, det har jeg hatt på begge jentene, å kommer til å ha det til denne også. Veldig deilig å bare ta på lue/votter uansett hvor kaldt det måtte være i bilen. Det holder med at de to andre skal kle på seg:p
 
Så deilig å slippe å kle på så mye hver gang man skal ut, så vi skal ha bilstol pose. Flytter ofte babyen over i vognen etter en biltur å og der er det voksipose :) Synes det er genialt når man har høst/vinterbarn. Og ett pluss med tanke på sikkerheten.
 
Har to barn født på sommeren og har ikke følt behov for det. Denne gangen tenker jeg at det kan være greit å ha. Får låne en pose fra noen venner, så får vi prøve.
 
Jeg skal kjøpe denne gangen :) veldig kjekt :)
 
Har ikke noe erfaring med bilstolpose med første mann som er født i juni. Har gått til anskaffelse av det nå til lillebror. Tenker at den vil bli mye brukt, spesielt når vi skal kjøre storebror til barnehagen. Bruker ca. 5 min i bil. Bilen rekker ikke nødvendigvis å bli varm på den lille turen og vi slipper å ha på varme klær for hver eneste lille tur ut døra☺️
 
Back
Topp