Bilstol nr2

eplemos

Forumet er livet
Har sett etter noen tester, men de på forbrukerportalen er så rotete.
Noen som vet hvilket sete som kommer best ut i tester?
Tenker 9-18 kg sete.
Hvilket har du og er du fornøyd? Med eller uten base?

løft. 

Har Britax Multitec, fordelen med det er at det kan brukes bakovervendt helt opp til 25 kg! [:)] Det er uten base.

Britax hi-tech eller hva det nå heter. Kan stå baklengs til 25 kg
(ser at det er et som heter multitec over her... Kanskje det er det det heter...?!?)
Har hatt et beSafe også, men nå har pappa'n det.

Ja, er forresten fornøyd med det, så nå er det Britax til lilleplutten også.
Ja,  også Britax til eldstemann, men det er jo sånn sete med vanlig sele.

vi har akta graco cosmic comfort s, kan brukes bakovervendt til 25 kg. Veldig fornøyd med det, han sitter godt og kan bruke det lenge.

ORIGINAL: LøveFisk i spionklær

ORIGINAL: Lissyjane

Har besafe izi combi[:)] Er storfornøyd[:D]
 Vi også. Har ikke base da setet er fra 2007. Har x1 - så vårt var ikke med i testen. 0-18kg da [:)]

Har du link til testen?

er ofte ikke no vits å se på tester av bilstoler.De legegr ofte mer vekt på pris enn på sikkerhet.Og er et sete litt mer krevende å montere så kommer det ofte dårligere ut i tester enn seter som er lettere å montere,selv om det som er litt mer krevende kanskje er sikrere når det er rett montert...så de testene kan være forvirrende.

ville kanskje sett på et helt til 25 kg jeg hadde jeg vært deg.De kan du bruke ennå lenger,og det er jo anbefalt å sitte bakover til da uansett.

Seter du kan se på er;
 britax two way elite
 britax multitech
 Akta graco cosmic comfort S

disse går til 18 kg og er også gode;
besafe izi kid
akta graco duologic 2

er selvfølgelig flere gode seter der ute,men er disse jeg har hørt om og som kommer bra ut i kollisjons tester.
Det er også viktig å teste setet i bilen med barn oppi.Et som står bra i min bil trenger ikke å passe i din bil.

Base får du ikke til disse setene,kun duologic.På alle andre seter etter babysetet er alt i en og samme del.

Vet ikke om dette var noe til hjelp,men var et forsøk på hjelp ihvertfall:)

Har selv Besafe izi combi, men for vår del syns jeg det er upraktisk. Vi kjører ofte på lang turer å jeg syns bestandig at Leander henger med hodet når han sovner i stolen. Får et skikkeleig "knekk" i nakken av det. Så jeg ville ha valgt et som barnet sitter/sover behagelig i når man er på kjøreturer, og selvfølgelig e bra sete[:)]

ORIGINAL: 1storog1imagen

Har selv Besafe izi combi, men for vår del syns jeg det er upraktisk. Vi kjører ofte på lang turer å jeg syns bestandig at Leander henger med hodet når han sovner i stolen. Får et skikkeleig "knekk" i nakken av det. Så jeg ville ha valgt et som barnet sitter/sover behagelig i når man er på kjøreturer, og selvfølgelig e bra sete[:)]

Alle barn vil henge med hodet i barnesetet med mindre det kan legges langt ned. Og det skal det ikke gjøres da barnet vil fly ut av setet i en evt kollisjon[;)]

Ikke langt ned nei. Har selv vært å kjiket på bilstoler som du kan enkelt vippe litt bak i ryggen, å det går helt fint. Er ikke snakk om "sovestol" her.

ORIGINAL: suki

Alle barn vil henge med hodet i barnesetet med mindre det kan legges langt ned. Og det skal det ikke gjøres da barnet vil fly ut av setet i en evt kollisjon[;)]

Ikke langt ned nei. Har selv vært å kjiket på bilstoler som du kan enkelt vippe litt bak i ryggen, å det går helt fint. Er ikke snakk om "sovestol" her.

Ja ungen skal jo så klart ikke henge med hodet nede på beina liksom. Men besafe går jo an å tippe bakover.

Men i mange biler vil fortsatt barnet sittet veldig rett i ryggen i en besafe stol selv om den står på max hvileposisjon.

Jeg ville valgt multitec!

Mhm! Jeg syns det ser veldig skummelt ut når han henger på den måten, å kræsjer vi da (når han sover og henger med hodet) vil det ivertfall ikke gå bra med nakken!

Så lenge dere kjøper et sete fra en anerkjent og seriøs produsent, så skal alle være trygge.

Jeg vil anbefale å finne et sete som går til 25 kg bakovervendt, da vet du at du kan bruke det til barnet er 4 år, sånn som anbefales.
Prøv flere seter for å finne et som passer i deres bil, og til deres barn.

Vi har hatt BeSafe Combi, og har Britax Multitech, og vi er MYE mer fornøyd med Multitech av følgende grunner:
- det kan brukes til 25 kg (mot BeSAfe som kan brukes til 18 - som sønnen min vokste ut av når han var litt over 2)
- det står bedre i setet, sånn at han ikke henger med hodet
- det tar mindre plass, sånn at passasjeren får mye bedre beinplass
- det har mer bienplass til barnet
- det er lettere å montere

Gutten vår på 3 år og 8 mnd, som er 21 kg og 106 cm sitter kjempegodt bakovervendt i Multitechen.

ORIGINAL: Oline V2

Så lenge dere kjøper et sete fra en anerkjent og seriøs produsent, så skal alle være trygge.

Jeg vil anbefale å finne et sete som går til 25 kg bakovervendt, da vet du at du kan bruke det til barnet er 4 år, sånn som anbefales.
Prøv flere seter for å finne et som passer i deres bil, og til deres barn.

Vi har hatt BeSafe Combi, og har Britax Multitech, og vi er MYE mer fornøyd med Multitech av følgende grunner:
- det kan brukes til 25 kg (mot BeSAfe som kan brukes til 18 - som sønnen min vokste ut av når han var litt over 2)
- det står bedre i setet, sånn at han ikke henger med hodet
- det tar mindre plass, sånn at passasjeren får mye bedre beinplass
- det har mer bienplass til barnet
- det er lettere å montere

Gutten vår på 3 år og 8 mnd, som er 21 kg og 106 cm sitter kjempegodt bakovervendt i Multitechen.

Jeg hadde SÅ lyst på britax multitech,så står de her beltespenene for langt opp,så setet stod ikke stødig[8D] Hadde jeg brukt år og dag på å bestemme meg hehehe

Bra du var smart nok til å prøve setet før du kjøpte det, da.[:)]

ORIGINAL: suki

Men i mange biler vil fortsatt barnet sittet veldig rett i ryggen i en besafe stol selv om den står på max hvileposisjon.

Jeg ville valgt multitec!

I vår bil var det motsatt.. vi skulle ha multitec, men besafe izi combi sto mye bedre i bilen og ble ikke så bratt.. Hun sover godt i stolen, og har aldri hengt med hodet.

Så mitt tips er at du prøver stolene i bilen før du kjøper[:)] Er veldig glad for at vi gjorde det i alle fall!

Back
Topp