Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lissyjane
ORIGINAL: 1storog1imagen
Har selv Besafe izi combi, men for vår del syns jeg det er upraktisk. Vi kjører ofte på lang turer å jeg syns bestandig at Leander henger med hodet når han sovner i stolen. Får et skikkeleig "knekk" i nakken av det. Så jeg ville ha valgt et som barnet sitter/sover behagelig i når man er på kjøreturer, og selvfølgelig e bra sete[:)]
Alle barn vil henge med hodet i barnesetet med mindre det kan legges langt ned. Og det skal det ikke gjøres da barnet vil fly ut av setet i en evt kollisjon[;)]
ORIGINAL: suki
Har selv Besafe izi combi, men for vår del syns jeg det er upraktisk. Vi kjører ofte på lang turer å jeg syns bestandig at Leander henger med hodet når han sovner i stolen. Får et skikkeleig "knekk" i nakken av det. Så jeg ville ha valgt et som barnet sitter/sover behagelig i når man er på kjøreturer, og selvfølgelig e bra sete[:)]
Alle barn vil henge med hodet i barnesetet med mindre det kan legges langt ned. Og det skal det ikke gjøres da barnet vil fly ut av setet i en evt kollisjon[;)]
Ikke langt ned nei. Har selv vært å kjiket på bilstoler som du kan enkelt vippe litt bak i ryggen, å det går helt fint. Er ikke snakk om "sovestol" her.
Ja ungen skal jo så klart ikke henge med hodet nede på beina liksom. Men besafe går jo an å tippe bakover.
Men i mange biler vil fortsatt barnet sittet veldig rett i ryggen i en besafe stol selv om den står på max hvileposisjon.
Jeg ville valgt multitec!
ORIGINAL: Oline V2
Så lenge dere kjøper et sete fra en anerkjent og seriøs produsent, så skal alle være trygge.
Jeg vil anbefale å finne et sete som går til 25 kg bakovervendt, da vet du at du kan bruke det til barnet er 4 år, sånn som anbefales.
Prøv flere seter for å finne et som passer i deres bil, og til deres barn.
Vi har hatt BeSafe Combi, og har Britax Multitech, og vi er MYE mer fornøyd med Multitech av følgende grunner:
- det kan brukes til 25 kg (mot BeSAfe som kan brukes til 18 - som sønnen min vokste ut av når han var litt over 2)
- det står bedre i setet, sånn at han ikke henger med hodet
- det tar mindre plass, sånn at passasjeren får mye bedre beinplass
- det har mer bienplass til barnet
- det er lettere å montere
Gutten vår på 3 år og 8 mnd, som er 21 kg og 106 cm sitter kjempegodt bakovervendt i Multitechen.
Jeg hadde SÅ lyst på britax multitech,så står de her beltespenene for langt opp,så setet stod ikke stødig[8D] Hadde jeg brukt år og dag på å bestemme meg hehehe
ORIGINAL: suki
Men i mange biler vil fortsatt barnet sittet veldig rett i ryggen i en besafe stol selv om den står på max hvileposisjon.
Jeg ville valgt multitec!