Bilstol eller bag?

Det er vel derfor forumet er her og.
Men ein skal diskutere saklig og på saklig grunnlag...godt med ein god diskusjon syns eg! SkAl vere litt hett og!!![:)]
tAKK OG LOV FOR AT VI ER ULIKE HER I VERDA!!!

Dersom det er det minst sikre KVIFOR er det ikkje forbudt da????

Ja, boxetter er nok like trygge som bilstoler. Jeg spurte helsesøster og legen på helsestasjonen hvordan det var å kjøre langt når sønnen min var 3 mnd, vi skulle da kjøre 50 mil. Da sa legen at det gikk greit, det lønte seg å ta pauser ofte og helst ta det som en tur og dele den opp over 2 dager. Men alt gikk så greit, vi stoppa hver halvtime til time og gjorde noe småtteri. Ga mat eller skifta bleie!

Syns du eg skal ha dårleg samvittighet for at eg har brukt det?
ORIGINAL: Tammis

Ja det er sant.. Men jeg skjønner bare ikke at noen velger det minst sikre alternativet for sitt nyfødte gull..

gjør bare som tammis påpeker at det finnes mange alternativer og det ene er ikke nødvendigvis bedre eller dårligere en det andre... og bilen er ikke ny men er veldig solid ved kollisjon.. derfor jeg byttet med sambo han tar min stasjonsvogn og jeg hans jeep... like dumt og påstå som jeg gjør som det tammis gjør satte det bare på spissen..

Enig med deg. Det som passer for deg passer nødvendigvis ikkje naboen!

ORIGINAL: Vibeke85

Unnskyld meg, men blir det ikke litt barnslig å begynne slik, og kommentere hvordan biler folk har og nesten beskylde for å ikke gjøre det beste for barna sine!!? Da skal jeg si en ting, det er bevist at de med nye og "sikre" biler kjører værre enn andre, så det allikevel er større sjanse for å kræsje med "sikre" og nye biler....

Jeg syns det er ganske utenksomt å kalle noen som setter sikkerhet høyt for hysteriske. Jeg har selv vært med i to kraftige bilulykker, en med trailer som kjørte på meg.Heldigvis før jeg ble gravid. Dessuten var min mann med i en dødsulykke for ikke lenge siden, så bilsikkerhet er absolutt VIKTIG. For ulykker skjer ofte! Jeg har veldig respekt for bilkjøring og velger hverfall det beste for barnet mitt, penger betyr lite da.Man er ikke hysterisk fordi man vil følge med i utviklingen når det gjelder sikkerhet! Og utviklingen sparer fakisk menneskeliv, små og store!

Selvfølgelig vil alle det beste for barna sine, men det er ikke dermed sagt at de med de nyeste bilene er de eneste som bryr seg om unga sine og vil det beste for de...

nei absolut ikke. Det går an å bruke huet sitt litt...Men jeg snakket først og fremst om nett og bag iforhold til sete, og der er sikkerhetsforskjellen klar!

hva beviser det tammis at man ikke setter er barb i BARNESTOL foran med aktiv airbagg?? ehh folk er da vel ikke tullinger heller en bagg fetses bak i bilen med begge selene så det er ikke plass til flere en babyen bak,,,
og ser man på statistiken er jeg sikker på at barn i stoler dør og skades oftere en i bagg fordi folk ikke kan og feste stolen eller ikke kan og kjøre bil....

vibeke 85 dette har ikke noe med nye bilen og gjøre det var for og sette set på spsssen da jeg blir beskyldt for ikke og ivareta mitt fremtidige barns sikerhet da jeg kansje velger bagg til og begynne med... da sammenliknet jeg hennes påstander med det og ha en gammel bil som ikke tåler en kollisjon på samme måte som min bil gjør...

Det er jo bare å skjekke med fagfolk når man har festet sete selv, eller få forhandler til å feste de.
Vi dro ihvertfall å fikk det skjekket at alt var riktig koblet.

louis2: Det er snakk om bilstoler til store barn det er monteringsfeil ofte. Som regel til små barn er ikke dette noe problem! Evt så får man da kjøpe en bilstol med base så er man sikker på at de er montert riktig! Værre er det ikke!!![:@]

jeg påstår heller ikke at bagg er bedre en stol men at det finnes mage meninger og erfaringer og du er så påståelig og kaller meg nærmest en morder?? derfor jeg tok den med bilen noe jeg la merke til at du ikke svarte på! ser poenget ditt men ikke et sted jeg har lest på noen av de linkene hvor de sier at bagg er farlig ... jeg har hardbagg meg sele og stol og bruker kansje begge... je heg er en jverulant men da er vi 2...

louis2: Så vidt jeg har fått med meg er det ingen som har beskyldt deg for noe som helst! Det var et spørsmål fra en person hva som var best, og da må man også tåle og lese forskjellige svar og respektere andres mening! Hvis du tar det valget så er det ditt valg! Det er ingen hemmelighet at sikkerthetsnett har vært mye omdiskutert i lang tid, pga usikkerhet!!

har vel ikke sagt noe om det jeg vel jeg tok opp dette iform at at en stor og mere robust bil tåler mere en en ford stasjonsvogn...er du uenig i det også??

Tammis er da i det minste saklig.... [;)]

Tåler mer kanskje, men da må jeg si deg det at som regel er det 4-hjulstrekkere som kjører av, for de tror de har så sikker bil! Og det er ofte de med litt eldre biler som kjører penest! Hjelper ikke med en stor og ny bil hvis man er helt tullig...

ORIGINAL: Tammis

Bag med nett i en kolisjon = null baby!

hva mener du med dette da tammis ??

Som regel dør ungen uansett hvis det er snakk om en skikkelig kollisjon! da hjelper det ikke med bra bilsete heller! Fikk beskjed på babyshop at når barna var så små hadde det ikke noe å si hvordan bilsete man hadde til unga! Det er nok en grunn til det...

Back
Topp