bilstol 9 + kg

mie_

Blir kjent med forumet
Vi må bytte ut bilstolen nå, gutten vår er så lang så bena dingler på utsiden og hodet begynner å nå kanten, er det noen som har noen erfaringer eller anbefalinger av bilstol fra 9 kg?
Vi har en 3-dørs liten honda civic med isofix fester, vi er litt usikre på om det er best med eller uten base siden det er ikke er dører i baksetet.
 
Siden dere ikke har bakdører kan jeg se for meg at Cybex Sirona er et godt valg. Det kan dreies 360 grader. Ellers vet jeg ikke, de setene jeg har sett i den klassen er ikke så enkle å løfte inn og ut av bilen med barnet oppi, hvis det var slik du tenkte :)

Er det ikke fryktelig tungvint med tredørs?
 
Den stolen så jeg på barnas hus, så jeg spurte om den kunne vært et godt valg og fikk til svar at den kanskje ikke var så ideel i forhold til at guttungen er så lang som han er, kunne bli dårlig benplass, men hadde sett for meg at den hadde vært fin i vår bil.
Jo, det er kjempeslitsomt, vi ønsker oss 5 dørs, men må nok la det vente på seg til vi har råd :p
 
Me hadde og lyst på den sirona, men blei og fraråda grunna hennas lengde. Endte opp me den nye te maxi cosi, tar liten plass og ho kan voksa masse i da!:) e litt høgt då,men ikkje høg kant på setet så her går da fint å setta ho inn. Me har fem dørs då,men ser for meg nåke sånt kunne vore aktuelt dog? :)
 
Vi har funnet ut at vi må ha et sete som kan rotere 360 grader med setebelte fastspent, så vi slipper å krype i baksetet med han på armen, blir veldig tungvint (skulle aller helst hatt ny bil :p )
det går ikke an med Sirona, og da er poenget litt borte for oss, da vi gjerne vil spenne fast gutten og rotere setet rundt til bakovervendt possisjon. Snakket litt med damene i butikken som anbefalte oss Britax Dualfix som har den funksjonen og som er lengre i ryggen. Så tror vi lander på det :)
 
Vi har funnet ut at vi må ha et sete som kan rotere 360 grader med setebelte fastspent, så vi slipper å krype i baksetet med han på armen, blir veldig tungvint (skulle aller helst hatt ny bil :p )
det går ikke an med Sirona, og da er poenget litt borte for oss, da vi gjerne vil spenne fast gutten og rotere setet rundt til bakovervendt possisjon. Snakket litt med damene i butikken som anbefalte oss Britax Dualfix som har den funksjonen og som er lengre i ryggen. Så tror vi lander på det :)
Dualfix er selvfølgelig et alternativ ja, det tenkte jeg ikke på. Den stolen vurderte vi også.
 
Back
Topp