Bilsetet....

Linka

Gift med forumet
Hvor mange av dere har byttet bilsete til noe større ???

Vi hadde et slikt før :

Og nå har vi en eldre versjon av denne :

Har dere fortsatt barnet mot kjøreretningen eller har dere snudd ???
Vi har han imot enda.

Klemmer

Vi har ikke byttet enda.. har det samme som dere hadde før. Nataniel er ikke så lang enda.. Er dere fornøyd med det dere har nå?

Vi byttet for noen uker siden, har kjøpt et sete som er forovervendt.
Det var flere grunner til at vi valgte forovervendt sete, det tok mindre plass, det var lettere å montere, så slipper vi å krype baki bilen hvis han er urolig... Men vi var veldig usikker på hva vi skulle velge.

Mathias er en orntli' sværing så det var på høy tid å bytte egentlig...
Nå er det mye kjekkere for han å kjøre bil, siden han har mer oversikt over det som skjer!

Vi har kjøpt nytt,så nå har vi dette (bare andre farger) 9-18 kilo.

Det er forovervendt desverre,men et utrolig bra sete!! Kom best ut i en test for ikke så lenge siden! Det er maxi cosi priory xp tror jeg det heter. Er kjempefornøyde og mathias ser ut til å trives godt. Enkelt å feste.

~Elsker deg Mathias skatten vår~

Et sånnt er det jeg også har lyst på...de er såååå gode. hadde de til elstejenta.
Har ikke byttet enda, har fortsatt dette da, men begynner å bli meeeeget knapt ja:

ORIGINAL: Hanna C

Vi har ikke byttet enda.. har det samme som dere hadde før. Nataniel er ikke så lang enda.. Er dere fornøyd med det dere har nå?

Vi er fornøyde med det vi har nå ja,men skulle gjerne hatt det nye. ( det som er på bildet )
Alexander er så lang at vi måtte bytte fordi skulderbelte kom langt ned på ryggen bak og da knekker de skuldrene når de kræsjer.

Vi har sånt vi (med base)

- LilleJR var bare 6,5kg på forrige måling, så det blir nok en stund til han kan få nytt sete[8D]

Passer jo perfekt sammen med reise-vogna da[;)]
(måtte bare skryte av den en gang til!!)

Vi har ikke bytta enda, men blir vel ikke lenge til jeg begynner lete etter nytt. Skal fremdeles ha mot kjøreretning. Får prøve holde så lenge som mulig. Er sikkert kjedelig for snuppa etterhvert som hun blir større, men det anbefales jo frem til 4 år da...

Vi har heller ikke byttet enda, kan ha det hun har en stund til..

Vi har Maxi Cosi fra 0 - 13 kg enda.Kjempefornøyd med det men nå vel snart bytte nå tenker jeg....Kjøper da be safe tenker jeg...

Vi har ikke byttet enda. Han er alt for lett. Men han begynner å vokse ut av babysetet. Så det blir ikke lenge før vi må finne på noe

Vi har ikke byttet..har besafe britax nå..kan brukes en god stund til..

Skal ha be safe izi kid bakovervent! Hun skal sitte bakovervent lengst mulig..Har lest så mye om barn og bilsikring nå at jeg ikke tørr ha henne fremovervent!

Får også helt vondt i magen med tanke på alle de dårlige bilsetene som er til salg i butikkene!

Synes det burde være bedre opplysninger om bilsikring til oss foreldre... burde få hos jordmor eller noe når vi går gravide..Vi hadde Nora i bag med netting over i en mnd nesten, pga vi trodde det var det beste... Får helt vondt i magen bare ved tanken[:(]

ORIGINAL: Mamma_20

Fiorelina!! Hvor har du kjøpt den? Finb da,og så lettvindt å ha med seg da!! [:)]

Kjøpte den på babyshop - men da var den på tilbud - nå tror jeg den er billigere i Sverige..

Veldig grei å ha med på flyet iallefall - 12kg lettere enn kombivogna (uten bag!)

Vi har bytta, har ett som dette nå, bare i andre farger.
Besafe Izi Kid. Der sitter han bakovervendt.
Er ett veldig tungt sete som tar mye plass, så jeg er ikke superfornøyd akkurat..

Vi har ikke byttet enda for han er jo ikke stor karen [:D]
Veldig usikker på hvilket sete vi skal ha ettepå [8|]
Må vel kanskje bytte nærmere jul en gang [8|]
Noen som vet hvilket sete som er best i test og er lett å bruke?

ORIGINAL: Stinemor

Synes det burde være bedre opplysninger om bilsikring til oss foreldre... burde få hos jordmor eller noe når vi går gravide..

Vi fikk info rundt dette ved første svangerskap...Men hadde da ikke bruk for det siden vi ikke hadde bil...

Ikke greit med dissa setene snusken...
De er jo best i test forskjellige steder...
Så lenge de er bakovervendt så er det jo oftest litt mer styr,men er jo da sikrere...
Om du har isofix i bilen tror jeg monteringen er litt enklere...
Hts har nå kommet ut med et slikt kombi sete,og det har scoret bra i test...
Og det kan jo være en ok løsning da du etterhvert da faktisk har mulighet til å beholde samme sete forovervendt istede for å begynne med sittepute...[:)]

ORIGINAL: kjersti:)

hører egentlig til på februar jeg! men skulle bare si at trygg trafikk anbefaler bakovervendt sete så lenge så mulig. ikke snu før de klagers selv sier de. egentlig vil de at vi skal bruke bakovervent til de er 4 år. Var noe om det på tv for noen uker siden. De ville sende ut info til alle helsestasjonen i landet!

I et kræsj er det 95 %(tror det var der) sjangse for at det går bra med barnet med bakovervendt sete. Denne prosenten reduseres til 55(tgror det var) ved fremovervendt sete..

Ikke for å skremme noen altså[:D] trygg trafikk var så lei av feil informasjon fra forhandlere som sa bak/ og fremovervendt var like bra!

Flott at du sier det så godt!![:D][:D] Kommer ikke til å yvinge han til å sitte bakovervendt når han selv ikke vil lenger, men så lenge som mulig![:)]

ORIGINAL: buster

ORIGINAL: kjersti:)

hører egentlig til på februar jeg! men skulle bare si at trygg trafikk anbefaler bakovervendt sete så lenge så mulig. ikke snu før de klagers selv sier de. egentlig vil de at vi skal bruke bakovervent til de er 4 år. Var noe om det på tv for noen uker siden. De ville sende ut info til alle helsestasjonen i landet!

I et kræsj er det 95 %(tror det var der) sjangse for at det går bra med barnet med bakovervendt sete. Denne prosenten reduseres til 55(tgror det var) ved fremovervendt sete..

Ikke for å skremme noen altså[:D] trygg trafikk var så lei av feil informasjon fra forhandlere som sa bak/ og fremovervendt var like bra!

Flott at du sier det så godt!![:D][:D] Kommer ikke til å yvinge han til å sitte bakovervendt når han selv ikke vil lenger, men så lenge som mulig![:)]

Samme her.

Flott at du sier det så godt!! Kommer ikke til å yvinge han til å sitte bakovervendt når han selv ikke vil lenger, men så lenge som mulig!

Det vi har gjort og...Eller Største har jo ikke vært med noe særlig i bil mens ho var liten...
Men vi prvøde med Tobias,og når ha nikka passa babysetet lenger så hadde vi planer om videre bakovervendt...Var i butikker å prøvde,men gutten hyla og skrek så fort han måtte se inn i setet når han ble satt...
Så vi endte med forovervendt for i det hele tatt å kunne ha en stille biltur...
Nå med Emina har jeg igjen tenkt å prøve så lenge som mulig,så derfor jeg anbefalte det nye fra Hts som er kombi...
Da kan det brukes bakovervendt så lenge som mulig,og benyttes forovervendt først når det blir nødvendig,og slippe å kjøpe nytt sete når det blir nødvendig...

Back
Topp