Bilsete

Vi har Maxi-Cosi Rock med family-fix base. Basen kan brukes til stol nr 2 også. Mannen stod for valget av bilstol, og jeg tror han valgte det fordi det er det nyeste i-size setet til Maxi-cosi. Vi vurderte cabriofix nemlig, og dette er vel mer som en oppgradering av det. Tror jeg. Har virkelig satt meg inn i stolvalget altså. :hilarious: Stoler på mannen, og overlot det innkjøpet til han for jeg er så vinglete av meg at jeg aldri hadde klart å bestemme meg for noe. :p

Har maxi cosi carbriofix fra før og kommer til å fortsette med det. Var best i test og er lett å bære.

Har maxi cosi carbriofix fra før og kommer til å fortsette med det. Var best i test og er lett å bære.

Vi også[emoji4][emoji1360] dette er siste barnet så gidder ikke å kjøpe nytt[emoji28] og er i tillegg veldig fornøyd med det[emoji1360]

BeSafe izi Go x1 :) Har faktisk gjort klar stolen idag! Regulert ned selene og lagt klart teppe. Valgt den fordi jeg synes den har god støtte til hodet og var fornøyd med den sist.

Stokke izi go modular. Kjøpte stokkevogn (trailz) og kan da klikke setet rett på uten adapter. Og da vi kjøpte alt i en omgang så vi fikk litt avslag på totalen :)

Tror jeg skal kjøpe et av de som er fra 0-4 år. Da slipper man å kjøpe ny bilstol etter 1 år. Prismessig er det likt men jeg er fan av å ha det bittelitt lettere i hverdagen:hilarious:

BeSafe izi Go x1 :) Har faktisk gjort klar stolen idag! Regulert ned selene og lagt klart teppe. Valgt den fordi jeg synes den har god støtte til hodet og var fornøyd med den sist.

Om jeg ikke er heeelt på bærtur så valgte vi også denne stolen inkl base, var salg på barnas hus for et par mnd tilbake :)

Siden vi allerede snakker om bilstoler, er det nødvendig med sånn stolpose i juni og gjennom sommeren? Holder det ikke eventuelt bare med et lunt godt lite pledd?

Er helt grønn på dette da dette er min første [emoji85]

Vi har Maxi Cosi Pebble fra sist :) da hadde vi ikke bil, så det ble vel brukt 5-6 ganger bare, og er fortsatt som nytt.

Nå har vi jo bil :)

Vurderer derfor å kjøpe base til det, men base er jo så dyrt (over 1500kr). Er det verdt det? Innspill? :)

Vi har Maxi Cosi Pebble fra sist :) da hadde vi ikke bil, så det ble vel brukt 5-6 ganger bare, og er fortsatt som nytt.

Vurderer derfor å kjøpe base til det, men base er jo så dyrt (over 1500kr). Er det verdt det? Innspill? :)

Isofixbase til bilstolen øker sikkerheten betraktelig. Hadde ikke tvilt ett sekund. Ett sete som for eksempel har scoret 56 poeng i sikkerhetstesten med beltefeste scoret 84 poeng med isofixbase i samme sikkerhetstest.

Base er enormt praktisk for det første setet! Å kunne ta en sovende unge med inn, eller bare klikke setet på vognunderstellet er superpraktisk! Det er også veldig kjekt å bære ungen til og fra bilen i setet. Og å måtte beltemontere stolen hver eneste gang man skal i bilen ville vært et irritasjonsmoment for meg ihvertfall. Det tar litt tid og gir rom for feil montering du ikke har når du har base.

Enig i at det er dyrt, men det var definitivt verdt det for oss!

Om jeg ikke er heeelt på bærtur så valgte vi også denne stolen inkl base, var salg på barnas hus for et par mnd tilbake :)

Siden vi allerede snakker om bilstoler, er det nødvendig med sånn stolpose i juni og gjennom sommeren? Holder det ikke eventuelt bare med et lunt godt lite pledd?

Er helt grønn på dette da dette er min første [emoji85]

Ville ikke kjøpt pose nei. Om de hadde vært født i november men alt før den tid er ikke kaldt nok.. Hehe

Isofixbase til bilstolen øker sikkerheten betraktelig. Hadde ikke tvilt ett sekund. Ett sete som for eksempel har scoret 56 poeng i sikkerhetstesten med beltefeste scoret 84 poeng med isofixbase i samme sikkerhetstest.
Kjøpte Pebble fordi sikkerheten uten base var like god som andre stoler med base ;) test av Forbrukerrådet. :) så om vi kjøper base blir det pga enkelheten

Base er enormt praktisk for det første setet! Å kunne ta en sovende unge med inn, eller bare klikke setet på vognunderstellet er superpraktisk! Det er også veldig kjekt å bære ungen til og fra bilen i setet. Og å måtte beltemontere stolen hver eneste gang man skal i bilen ville vært et irritasjonsmoment for meg ihvertfall. Det tar litt tid og gir rom for feil montering du ikke har når du har base.

Enig i at det er dyrt, men det var definitivt verdt det for oss!
Skjønner den. Jeg har ikke lappen så kommer bare til å bruke bilen i helgene... ikke sikker på om det er nok bruk til at det er verdt det :) noe annet om man bruker bil daglig

Cybex Aton. Fikk det i gave, så har ikke valgt selv. Har ikke bil, så vi nøyer oss med det.

Har kjøpt maxi cosi pebble plus med base. Var i alle fall veldig enkelt å montere :D

BeSafe izi Go :) i min bil da jeg synes baby sitter best i den, og elsker at den har integrert solskjerm. Valgt den fordi jeg synes den har god støtte til hodet.

Mannen har maxi cosi carbriofix fordi jeg hadde hørt at den stolen var lettere, og like bra. Men den manglet samme støtte, og solskjerm så da fikk mannen overta den i sin bil som ikke blir brukt like mye som min :)

Back
Topp