Bilsete..

mammatilgutt

Elsker forumet
Guttungen blir 3 i august men er hvert øyeblikk for stor til det bilsete jeg har nå :/ nå sitter han i et besafe (nr 2) men må jo snart kjøpe nytt.. Noen her som har noen tips til hvilke seter jeg burde kikke på? Han veier 13,5 kg og er for øyeblikket 95 cm høy :) det neste sete jeg kjøper nå vil jeg helst kunne bruke en god stund og må ikke være i den dyreste prisklassen :P

Britax maxway og Two-way kan begge brukes til 25 kg bakovervendt :) Lurt å prøve seter i bilen så du vet hva som passer best.

Besafe izi plus. Bakovervendt. Han er jo for liten til beltesrol

Mitt råd er å ta han med til butikken å prøve:) vet besafe har fått et sete som er ekstra langt :)
Ja er sikkert best det :) men snakket så vidt med en som jobber på barnashus og ho nevnte det cybek sete :/ men syns ikke det virker sånn kjempe sikkert, noen som har det setet eller vet litt mer om det? :)

Hvilket sete har han nå da? Sikker på at han har vokst ut av setet? Han er jo ikke veldig stor... Har tre ulike britaxseter her, two way elite, maxfix og maxway, og min femåring ( 110cm og 20kg) får plass i alle tre. ( lar henne ikke bruke maxfix da det kun går til 18kg pga isofix)

Hvilket sete har han nå da? Sikker på at han har vokst ut av setet? Han er jo ikke veldig stor... Har tre ulike britaxseter her, two way elite, maxfix og maxway, og min femåring ( 110cm og 20kg) får plass i alle tre. ( lar henne ikke bruke maxfix da det kun går til 18kg pga isofix)

Han har besafe og ja han er snart for lang i ryggen :/ skulderreimene er på det høyeste men snart er han lengre enn de står :/ hvilket av de setene er lengst i ryggen? :)

Prøv Britax Two Way Elite, er mange som sitter i det frem til 6 år :)

Han har besafe og ja han er snart for lang i ryggen :/ skulderreimene er på det høyeste men snart er han lengre enn de står :/ hvilket av de setene er lengst i ryggen? :)
Maxway er jeg mest fornøyd med, twe funker og har god plass, men er ikke like komfortabelt. Er ikke noe sete hvis man kjører en del langt hvertfall, er ekstrasete her.

Vi har god erfaring med de tre bakovervendte setene til Britax som går til 25 kg.

Man skal ikke bruke combi seter fremovervendt. Det er de ikke bra nok til. Endten rent fremovervendt sete eller rent bakovervendt. Og siden han ikke er fire eller veier over 15 kilo så hadde jeg kjøpt et rent bakovervendt sete til han :)

Besafe sete mitt er begge deler og jeg har aldri hørt at man ikke kan bruke det fremovervendt :/ men han sitter fremovervendt nå og jeg er alenemamma med dårlig økonomi så vil ikke kjøpe nytt sete nå for å så kjøpe nytt om 1-2 år igjen :)

Besafe sete mitt er begge deler og jeg har aldri hørt at man ikke kan bruke det fremovervendt :/ men han sitter fremovervendt nå og jeg er alenemamma med dårlig økonomi så vil ikke kjøpe nytt sete nå for å så kjøpe nytt om 1-2 år igjen :)

Du må bytte stol på han uansett om noen år. Fordi han er for liten til å sitte i trepunktsele nå, de må være 15 kilo først. Og det er sterkt frarådet at barn over femten kilo sitter fremovervendt med fempunkt sele.
Det beste man kan gjøre med bilsikring er å la barna sitte bakovervendt til de fyller fire årig minimum til de veier 15 kilo så kjøpe en beltestol.
En kjøper du f.eks en beltestol fra britax så får du den for under 2000, og den kan brukes i mange år.
Jeg kan se om jeg kan finne linker til deg som bekrefter det jeg sier :)

Back
Topp