Bilsete

Smooshkin

Glad i forumet
Har jo allerede ein tråd om tankar rundt kva vogn me har sett oss ut, men kva med bilstol? Her står valget mellom acta graco og maxi cosi! Heller mest mot acta graco logico egentleg.. Har dere tenkt så langt? Og eventuelt når tid dere skal gå til innkjøp av bilstol?

Vi har maxi cosi cabriofix (?) fra tidligere, og er veldig fornøyd med det.
Vi hadde ikke base sist, det hadde vært praktisk, for å feste med setebeltet er litt tungvindt, det gjelder vel de fleste.
Setet er lite og lett, og det er virkelig avgjørende, for det blir mye bæring med ungen oppi, iallefall for oss som kjører til butikken osv.
Har ingen erfaring med acta graco, men synes kanskje det ser litt tungt ut? jeg vet jo ikke vekten så mulig jeg tar feil, og det finnes kanskje noen triller som setet passer på eller noe.

Vi byttet over til større sete når snuppa var rundt et år, men har brukt det som reservesete i den andre bilen nå frem til hun rundet 13 kg :)

Lykke til! ;)

Vi brukte BeSafe Izi sleep, veltig godt sete...å ha fast i en bil... men bakdelen er tyngden dersom man skal flytte rundt på det..

Vi har acto graco med trille, fra sist. :) 

Vi har Akta Graco Logico S etter Julie... Vi er veldig fornøyd med det setet, selv om det er større og nok tyngre enn maxi cosi... Jeg liker spesielt at selen i stolen er 5 pkt, og at basen følger med i prisen på stolen, og at basen er veldig enkel å feste...

Her blir det maxi cosi bilsete.  Blir nok ikke innkjøp før nærmere termin tenker jeg :)

Tatlelus skrev:

knertnr2påvei skrev:
Vi har maxi cosi cabriofix (?) fra tidligere, og er veldig fornøyd med det.
Vi hadde ikke base sist, det hadde vært praktisk, for å feste med setebeltet er litt tungvindt, det gjelder vel de fleste.
Setet er lite og lett, og det er virkelig avgjørende, for det blir mye bæring med ungen oppi, iallefall for oss som kjører til butikken osv.
Har ingen erfaring med acta graco, men synes kanskje det ser litt tungt ut? jeg vet jo ikke vekten så mulig jeg tar feil, og det finnes kanskje noen triller som setet passer på eller noe.

Vi byttet over til større sete når snuppa var rundt et år, men har brukt det som reservesete i den andre bilen nå frem til hun rundet 13 kg :)

Lykke til! ;)

Dette sete har vi og, med isofix basen.. er storfornøyd! Selv om det er brunt og turkis kommer jeg til å bruke det om vi får jente og :p 

Vi har og dette med isofix base bare sort og det brukte vi mye sist og det er et kjempe godt sete, har og dun pose som hører til det og trille som sete passer i :) ville ikkje valgt noe annet :)

vi har Acta Graco fra før..og kommer til å bruke d til nestemann også.
veldig fornøyd med det sete, eneste er at d er litt tungt å bære på i lengden...men d gjør jeg aldri så ikke noe problem sånn sett :)

Vi er veldig fornøyd med maxicosi cabriofix. Kjøpte base brukt av ei venninne, og det er jeg kjempeglad for! Veldig enkelt å feste og ta ut bilsetet, også synes jeg setet sitter bedre fast og med den.  

Vi har et besafe izi sleep stående som skal brukes om igjen. Men det er et tungt sete!
Så jeg har store planer om å ikke måtte bære det mer enn fra døra og tilbake og har kjøpt en quinny freestyle trille til jenta mi her som jeg skal feste setet på når vi skal på butikker etc.

Hadde maxi cosi cabriofix sist, men solgte det når vi var ferdig med det. Var ikke så fornøyd med det i grunn, så vil ikke ha samme stol igjen. Den hadde tre- punkt sele, og så og si alle andre babyseter har fem- punkt sele. Barnet sitter mye bedre fastspendt med fem- punkt, så vil ha det nå:-) synes maxi cosi endrer lite på stolene sine, sett likens ut i maaaange år. Her blir det nok sikkert den nye besafe izi go, med isofix-base:-) gjort det godt på test, stolen alene...basen har akkurat kommet, så gleder meg til å lese test med basen;) (jobber med bilsikring og utstyr, så er litt over gjennomsnittet interessert) Hehe..

Currrlysue skrev:
Har maxi cosi cabriofix med base ifra sist. Bruker det igjen!:) Veldig fornøyd!:)

Sign! 

blomstrendemamma skrev:
Hadde maxi cosi cabriofix sist, men solgte det når vi var ferdig med det. Var ikke så fornøyd med det i grunn, så vil ikke ha samme stol igjen. Den hadde tre- punkt sele, og så og si alle andre babyseter har fem- punkt sele. Barnet sitter mye bedre fastspendt med fem- punkt, så vil ha det nå:-) synes maxi cosi endrer lite på stolene sine, sett likens ut i maaaange år. Her blir det nok sikkert den nye besafe izi go, med isofix-base:-) gjort det godt på test, stolen alene...basen har akkurat kommet, så gleder meg til å lese test med basen;) (jobber med bilsikring og utstyr, så er litt over gjennomsnittet interessert) Hehe..

Vårt hadde 5 punkt, det ble kjøpt i 2010

Vi har vært kjempefornøyde med acta graco. Superenkelt å feste basen og god passform. Som nevnt litt større og tyngre enn maxi cosi, men så kan vi fortsatt bruke det som reservesete til 2,5-åringen.

Acta Graco....var veldig fornøyd med det sisst :)

Har Maxi Cosi Cabriofix etter storebror så bruker nok bare det igjen. Var godt fornøyd med det. Spesielt den lette vekten ift andre babyseter jeg har løfta på.

Har Maxi Cosi Cabriofix med base som vi er storfornøyd med, så kommer til å bruke det siden storebror har fått større sete :)

Har også Maxi Cosi-setet med base i svart. Meget godt fornøyd med det setet. Bruker det gjerne igjen.

hadde acta graco sist og var veldig fornøyd med det. må nok kjøpe nytt denne gangen, for det setet er iallefall 8-9 år gammelt. kjøpt det pent brukt og jenta nærmer seg 5 år.
tenker å kjøpe nytt acta,men man får sjå når man er i en passende butikk. tja, man kjøper når man har funne ett godt tilbud og har pengene tilgjengelig :)

I og med jeg har jobbet med og har vert grossist av Recaro barnestoler blir det en ny en av det slaget ja:) Hadde krybben (stol nr1) til prinsessen og har ikke mindre enn tre stoler av stol nr 2/3 til henne nå å er Mega fornøyd. Og Recaro kommer sjeldent på noe mindre enn 3.plassi tester. Lurer faktiskpå om jeg ikke skal bestille Recaro barnevogn også:)

Back
Topp