Bilsete til baby

Vi kjøpte bilen etter at vi ble ferdig med babybilstol, så jeg har aldri prøvd babybilstol i den før. En venninne har besafe izi Go og er fornøyd med den i Yen. Jeg hadde den samme stolen ved begge barna jeg har fra før, men da i en Audi. Jeg likte stolen veldig godt, og kjøpte den da den var best i test. Babybilstoler er jo litt sånn at man skal sjekke heling og hvordan den står i bilen. En babybilstol kan passe kjempebra i en bil og ikke bra i en annen. Bare for å gjøre det ekstra vanskelig liksom! Jeg kjøper nok izi go om det viser seg at cabrioxien ikke er tydelig smalere. Mine satt veldig godt i izi go, så derfor frister det med den.
Takk!

Har undersøkt MYE nå, og ser ut til at det blir baby safe 5z 2 med easy flex-base. Den kan monteres med eller uten base, og selve basen kan vel også monteres med sele om jeg har forstått det riktig. Setet kan justeres slik at det blir riktig helning i så og si alle biler :)

Godt poeng, det er en av ulempene ja :banghead: må gruble mer på den. Hadde babystolen til besafe sist, men solgte den pga plassmangel. Så evt den da.
Det blir raskt en vane å klare seg uten. Først da vi fikk lungesykt barn vi oppdaget hvor mye sittestillingen i bilsetet påvirker lungefunksjonen hos de minste. Det er jo ikke anbefalt at de oppholder seg i bilstol utenfor bil uansett.

Har undersøkt MYE nå, og ser ut til at det blir baby safe 5z 2 med easy flex-base. Den kan monteres med eller uten base, og selve basen kan vel også monteres med sele om jeg har forstått det riktig. Setet kan justeres slik at det blir riktig helning i så og si alle biler :)
Jeg tror ikke basen kan beltemonteres, men det virker uansett som en veldig bra stol. Genialt at man kan justere helling slik at den passer de aller fleste biler (babystolen skal jo ha (40-)45 graders helling).

Hei! Kjøpte denne MC babystolen av ei venninne som fikk barn i 2020. Brukte det til vårt første barn, og venter nå nr 2. Må vi bytte det ut pga alder, eller kan det funke som første stol til nestemann og? Har BeSafe Stretch til førstemann, og vil kjøpe det med babyinnlegg til neste også. Meeeen er veldig greit å kunne bære mini med seg en stund, før vi bruker beltestol.. Hva tenker dere? :)

Vedlegg

• 4A956341-D005-46DD-A63B-25A6902A40ED.jpeg
    4A956341-D005-46DD-A63B-25A6902A40ED.jpeg
    459,4 KB · Visninger: 6
Hei! Kjøpte denne MC babystolen av ei venninne som fikk barn i 2020. Brukte det til vårt første barn, og venter nå nr 2. Må vi bytte det ut pga alder, eller kan det funke som første stol til nestemann og? Har BeSafe Stretch til førstemann, og vil kjøpe det med babyinnlegg til neste også. Meeeen er veldig greit å kunne bære mini med seg en stund, før vi bruker beltestol.. Hva tenker dere? :)
Maxi-cosi sier vel at stolene skal vare i 10 år :)

Jeg tror ikke basen kan beltemonteres, men det virker uansett som en veldig bra stol. Genialt at man kan justere helling slik at den passer de aller fleste biler (babystolen skal jo ha (40-)45 graders helling).
Nei, stemmer! Jeg blandet nok med cybex aton 5! Den kan vel basen monteres med sele?

Vi har maxi cosi pebble 360 fra da storesøster var baby, og hun har maxi cosi pearl nå. Så mini kommer til å arve hennes stol, så kjøper vi en ny base til han/henne. Var veldig fornøyd med pebble-stolen fordi den kan festes på barnevogna (bugaboo fox 3) og har base som snurrer, og den er ikke så veldig tung heller.

Eneste minuset var at når far skulle ha med seg ungen i arbeidsbil uten isofix, så var hun for lang lenge før max høyden var oppnådd. Beltet festes over kne/legg på barnet og vi opplevde det som at hun ville kommet til å bli skada i en eventuell kollisjon når stolen var beltemontert.

Det blir raskt en vane å klare seg uten. Først da vi fikk lungesykt barn vi oppdaget hvor mye sittestillingen i bilsetet påvirker lungefunksjonen hos de minste. Det er jo ikke anbefalt at de oppholder seg i bilstol utenfor bil uansett.
Også veldig godt poeng!

Vi har også en maxi cosi pebble 360, så bruker den til lille babysen :happy:

Back
Topp