Bilsete til baby

Eg

Blir kjent med forumet
Hei,

Hvordan bilsete tenker dere å kjøpe?
Hadde maxi cosi pebble pro til førstemann, men var ikke super fornøyd med den :happy:
 
Vi har Maxi-Cosi Coral. Med den kan man løfte ut er eget bæreinnlegg så slipper man å drasse med hele den tunge stolen. Var gull verdt med bekkensmertene som ikke gav seg før flere mnd etter fødselen.

Det viktigste er uansett å prøve bilstolen i bilen hvis man skal ha base. Bilstolen skal nemlig ha 45 grader helling som er kjempeviktig! Kjøper man uten base og beltemonterer, passer de aller fleste uansett.
 
Har besafe izi twist til mini nå. Tenker at den nye overtar det, og putter mini over i besafe izi turn som storebror er i ferd med å vokse ut av.
 
Blir Besafe izi go denne gangen også, siden vi kjøpte ny til tredjemann i 2020
 
Har hatt maxi cosi til alle tre , men må ha nytt nå og aner ikke hva vi skal velge . Noe praktisk hvertfall :happy119
 
Vi brukte cybex cloud i-size. Veldig fornøyd med den! Brukte adapter til boogaboo vognen og kommer til å gjøre det denne gangen også :)
 
Vi har cybex cloud i-size etter andremann og har vært storfornøyd med setet. Kan ryggen kan legges ned om barnet sovner og roterende base er topp:) Merk at ryggen kan ikke legges ned når bilstolen er festet til basen i bilen, kun på vogn og slikt :)
 
Vi må ha tre bilstoler bak, så jeg velger den som passer best sammen med de to vi allerede har. Blir nok litt av et puslespill i baksete dette…!
 
Vi har tenkt litt på Avionaut Pixel Pro, heilt ny teknologi, superlett og scorar greitt på ADAC.

Vi har ikkje bil, og køyrer dermed veldig lite, dei få gangane vi køyrer, vil vi måtte bære det langt, då er det greitt med eit sete som veger lite.
 
Vi har besafe stretch fra før og kjøper nok besafe stretch m/nyfødtinnlegg :joyful:
 
Vi må ha tre bilstoler bak, så jeg velger den som passer best sammen med de to vi allerede har. Blir nok litt av et puslespill i baksete dette…!
Hvilken bil har dere? Vi må ha ny når tredje kommer og vi må ha tre bakovervendte...
 
Kommer du ikke til å savne å kunne bære babystolen med deg?
Godt poeng, det er en av ulempene ja :banghead: må gruble mer på den. Hadde babystolen til besafe sist, men solgte den pga plassmangel. Så evt den da.
 
Hvilken bil har dere? Vi må ha ny når tredje kommer og vi må ha tre bakovervendte...

Tesla Y. Det er jo masse info på facebookgrupper med bilder, men jeg ser at noen har løsninger som jeg ikke er komfortabel med som F.eks forlengere til belter og puter til barn som strengt talt bør sitte i bilstol fortsatt. Vanskelig å finne informasjon og forslag som er innafor synes jeg!

Vi har en cybex sirona s og besafe beltestol. Jeg har ikke sjans til å feste mer enn en med isofix så kommer til å beltemontere besafe og babystol. Jeg prøvde med besafe sin izi go beltemontert, men det ble veldig trangt. Jeg skal prøve med maxi cosi sin cabrio fix (tror den heter det!) da den kanskje er litt smalere enn besafe izi go. Regner med at jeg kanskje må bytte ut cybexen til axkid minikid 4 eller besafe stretch for å få god plass bak sånn at alle tre er beltemontert.
 
Vi har maxi cosi pebble pro etter 2021 gutten, den kan vel brukes da de bør kastes etter 5 år?
 
Tesla Y. Det er jo masse info på facebookgrupper med bilder, men jeg ser at noen har løsninger som jeg ikke er komfortabel med som F.eks forlengere til belter og puter til barn som strengt talt bør sitte i bilstol fortsatt. Vanskelig å finne informasjon og forslag som er innafor synes jeg!

Vi har en cybex sirona s og besafe beltestol. Jeg har ikke sjans til å feste mer enn en med isofix så kommer til å beltemontere besafe og babystol. Jeg prøvde med besafe sin izi go beltemontert, men det ble veldig trangt. Jeg skal prøve med maxi cosi sin cabrio fix (tror den heter det!) da den kanskje er litt smalere enn besafe izi go. Regner med at jeg kanskje må bytte ut cybexen til axkid minikid 4 eller besafe stretch for å få god plass bak sånn at alle tre er beltemontert.
Har akkurat kjøpt tesla Y nå, har ingen barn fra før. Hvilken bilstol hadde du villa valgt?
 
Har akkurat kjøpt tesla Y nå, har ingen barn fra før. Hvilken bilstol hadde du villa valgt?
Vi kjøpte bilen etter at vi ble ferdig med babybilstol, så jeg har aldri prøvd babybilstol i den før. En venninne har besafe izi Go og er fornøyd med den i Yen. Jeg hadde den samme stolen ved begge barna jeg har fra før, men da i en Audi. Jeg likte stolen veldig godt, og kjøpte den da den var best i test. Babybilstoler er jo litt sånn at man skal sjekke heling og hvordan den står i bilen. En babybilstol kan passe kjempebra i en bil og ikke bra i en annen. Bare for å gjøre det ekstra vanskelig liksom! Jeg kjøper nok izi go om det viser seg at cabrioxien ikke er tydelig smalere. Mine satt veldig godt i izi go, så derfor frister det med den.
 
Back
Topp