Bilsete: hvilken vei?

bloomen

Elsker forumet
Var inne her litt tidlige å spurte hva dere syntes om de forskjellige veiene, fikk noen svar da, men lager likevell en avstemning [:)]

Når vi kikka på bilseter i dag, så sa han som jobba der at de faktisk solgte forovervendte bilseter mer en bakovervendte fra barn som var 1 år og oppover!!

Hun er 3 år og sitter bakovervendt.

ORIGINAL: bloomen

Var inne her litt tidlige å spurte hva dere syntes om de forskjellige veiene, fikk noen svar da, men lager likevell en avstemning [:)]

Når vi kikka på bilseter i dag, så sa han som jobba der at de faktisk solgte forovervendte bilseter mer en bakovervendte fra barn som var 1 år og oppover!!

Ikke overraskende.. Uvitenheten er stor, og blir ikke bedre av forhandlere som han. Bakover vs. forover handler ikke om synsing.

Bakover!!

begge bakovervendt.eldste er 21mnd og bena kommer ikke engang borti seteryggen. så hu har god plass[:D]

Begge de minste sitter bakovervendt, og skal gjøre det så lenge det går.. At de fleste fortsatt velger forovervendt bunner nok mest i uvitenhet..

Men spiller det noen rolle?
Vil du utsette ungen din for fare i trafikken bare fordi endel % her inne, og de på butikken gjør det?!

Ser ikke poenget...

Du veit vel hva som er best?
Så du kjøpte vel bakovervendt?

ORIGINAL: brownie*

Jeg skjønner ikke hvorfor du egentlig må spørre  gang på gang når det er bevist at det er så mye mer farlig for ungen din å sitte fremovervendt enn bakovervendt?

Og jeg svarer gjerne deg igjen, bakovervendt sitter min gutt.

Vet det har mye å si på hvordan du krasjer om uhellet skulle være ute, men en jeg vet om har hatt babyen sin forovervendt siden hun var nyfødt. Når hun var høygravid krasja hun og hele bakruten kom inn i baksete, og om babyen hadde sittet den veien hadde hun ikke overlevd sa di [&:]

Spørre gang på gang du, har nå barre gjort det en gang før [8D]

Lille mor på 2år sitter bakovervendt,,Han i den første butikken jeg gikk til for å kjøpe nytt sete,prøvde å overtale meg til å kjøpe forovervendt,men her inne har jeg lært at bakoverbendt er det beste[:)] Takk for det[:)][:)]

ORIGINAL: bloomen

ORIGINAL: brownie*

Jeg skjønner ikke hvorfor du egentlig må spørre  gang på gang når det er bevist at det er så mye mer farlig for ungen din å sitte fremovervendt enn bakovervendt?

Og jeg svarer gjerne deg igjen, bakovervendt sitter min gutt.

Vet det har mye å si på hvordan du krasjer om uhellet skulle være ute, men en jeg vet om har hatt babyen sin forovervendt siden hun var nyfødt. Når hun var høygravid krasja hun og hele bakruten kom inn i baksete, og om babyen hadde sittet den veien hadde hun ikke overlevd sa di [&:]

Spørre gang på gang du, har nå barre gjort det en gang før [8D]

Det var nok et unntakstilfelle.. Er mange gode grunner til at anbefalingene er som de er.. Skadereduserende effekt i fremovervendt sete er 40-50% i bakovervendt er det 90-95%. Syns de tallene taler for seg selv, og at noen so har et valg, engang kan vurdere forovervendt, er meg en gåte. Av og til virker det som om enkelte rett og slett driter i om ungen overlever en kollisjon eller ikke..

Jeg er ikke noe ekspert på dette område, å har hørt at de skal sitte bakovervendt og vi kommer til å kjøpe det, men ville bare høre litt rundt først.

Synes at det er dumt at når du kommer på en butikk og de sier at å ha de forovervendt gjør ingenting, de burde jo tenkt litt mer på sikkerheten da [8|]

ORIGINAL: lykkeligmamman

begge bakovervendt.eldste er 21mnd og bena kommer ikke engang borti seteryggen. så hu har god plass[:D]

Men jente på 3 år har heller ikke bøyde ben. Så det kan vare lenge enda! Hun tar bena ut til hver side i stede for.

Har faktisk akkurat snudd junior framover. Han er 3,5 år. Lillesøster er 17mnd og sitter bakovervendt, regner med ho blir sittende slik til ho også blir ca. 3,5 år.

Mine to eldste satt nok ikke bakovervendt lenger enn til babystolen måtte byttes ut - men det begynner å bli noen år siden. Vesla satt bakovervendt til hun var 3 år.

Vi kommer til å ha bakovervendt så langt det går, ikke snakk om noe annet. [:)]

gutten på 15 mnd sitter i en acta graco cosmis comfort bakovervendt. - dette sete kan snus, men så lenge han ikke vræler når vi kjører bil så sitter han den veien. 

Back
Topp