bilsete. hjeeeeelp

*Frk.Mamma

Gift med forumet
Gutten min er 4 mnd i dag, han veier 9,5 kg og 67 cm. Bqbysete er for lite nå. Så vi skal kjøpe nytt er på vei for og se på besafe sitt. Men kan vi kjøpe fra 9-18 kg el må vi kjøpe 0-18 siden han bare er 4 mnd??

Opp

besafe går fra 0-18 kg, men personlig ville jeg ikke valgt det sete til en under 6 mnd... det er beregnet fra 6 mnds alder... og er ganske bratt!

ORIGINAL: veteran

besafe går fra 0-18 kg, men personlig ville jeg ikke valgt det sete til en under 6 mnd... det er beregnet fra 6 mnds alder... og er ganske bratt!

Skal han ligge løst i bilen da? Nyfødt setene er han for stor for. Vi har prøvd flere av d og sete må han ha

Hvilket babysete har dere? De bør kunne sitte selv før du går over til besafe sitt ialefall. Akta Graco Duologic kan brukes fra nyfødt til 4 år, vet og at noen bruker Britax secura og Higway fra de er ganske små, de er det bedre helling på.

Jeg ville heller brukt babysetet noen mnd til bør dere bytter, det går jo opp til 13kg og en på 4 mnd kan umulig være for lang iallefall.

ORIGINAL: *Frk.Mamma

Skal han ligge løst i bilen da? Nyfødt setene er han for stor for. Vi har prøvd flere av d og sete må han ha

nei det har jeg da strengt tatt ikke sagt, jeg sa bare det sete!! det finnes seter som er bergenet fra nyfødt, jeg vet britax har et, tro om det heter hi-way?

er det i lengden eller bredden han blir for stor?

hvilken stol har dere da? vi hadde største i babystolen til hun var ca 10 kg og nærmere 75 cm lang. Vi hadde acta graco[:)]

Bredden han er for tykk kommer ikke ned i sete med dress på. Han bare skriker og skriker for er ikke behagelig for han, har prøvd flere nyfødt seter og han er for stor

ORIGINAL: MorTil2Gull

hvilken stol har dere da? vi hadde største i babystolen til hun var ca 10 kg og nærmere 75 cm lang. Vi hadde acta graco[:)]

Har akta graco

Kva babysete er det dåke har? sønnen min er over 70 cm og nærmer seg 10 kilo men har fremdeles plass i babysete sitt[:)] Sete er passelig så lenge hodet ikkje går over kanten på sete[:)]

ORIGINAL: Cathrine76

Kva babysete er det dåke har? sønnen min er over 70 cm og nærmer seg 10 kilo men har fremdeles plass i babysete sitt[:)] Sete er passelig så lenge hodet ikkje går over kanten på sete[:)]

Passe i lengden ja men han kommer så vidt nedi pga han er for tykk

Bredden han er for tykk kommer ikke ned i sete med dress på. Han bare skriker og skriker for er ikke behagelig for han, har prøvd flere nyfødt seter og han er for stor

Hvor tykk ress bruker dere da?

Skal helst ikkje ha for tjukke dresser på når dei sitter i sete, ta heller å varm opp bilen før dåke setter han ut+ha teppe på[:)]

der har du det, ikke ha på han dress i bilstolen, er det kaldt så invister heller i en bilstolpose... dette er som regel bare en overgangsfase. Vi hadde også ei lita tykk ei på 9,5 kg ved 5 mnds alder, trudde hun snart ikke sku få plass i bilstolen lenger men det var bare en periode så begynte hun å strekke seg mer og vi hadde ingen problemer. Hun passet faktisk stolen fram til hun var 1 år.

ORIGINAL: Alveola*

de små skal ikke ha tykk dress på seg i bilstolen..

Har ikke tykk dress han har en tynn strikka ulldress bare. Og under body og strømpis bare

Vi kjøpte akta graco cosmic comfort S da mini og byttet da gutten vår var 5 mnd. Han var ca 6 kg da. Han satt kjempegodt i det setet og det gjør han enda, nå er han 21 mnd og ca 14 kg. Vi byttet fordi vi hadde lånt babysetet og de måtte ha det tilbake.

ORIGINAL: Alveola*

de små skal ikke ha tykk dress på seg i bilstolen..

Har ikke tykk dress han har en tynn strikka ulldress bare. Og under body og strømpis bare

Mi var tyngre enn din på den alderen, og det var trangt en liten stund. Men så strakk hun seg og det ble ikke noe problem. satt i stolen til hun var 7 mnd..

Besafe x3 bakovervendt synes jeg høres ut som en god idè jeg! Synes ikke det er bratt i det hele tatt... [:)] Mtp alternativene dine, synes jeg faktisk det høres ut som det beste. Personlig hadde jeg aldri i vide verden kjøpt et nytt babysete fra f.eks Maxi Cosi som du kan bruke i 2 mnd til... Neh... 

Back
Topp