bilsete foran?

panterinnen

Gift med forumet
Jeg reiser til Geilo snart og skal ha med bikkje OG vogn. Vogna må jeg jo ha baki så da må bikkja i baksetet ved siden av Sander. Men nå sier typen at jeg har lov til å ha bilsete foran?? stemmer dette?

Så lenge det ikke er airbag der så går det fint an. Eller om det går an til å slå den av. Vi hadde bilsete forann i den gamle bilen vår siden det ikke var airbag i den.

Nei det er ikke lov å ha bilsete foran i bilen... Håper du klarer å finne ut av hvordan du skal gjøre det. kanskje pakke vognen sammen og ha den fremme??

ja det er sant det.. men hvor mangen biler har ikke airbag foran lissom?
vi hadde bil uten airbag foran og p-m satt foran for vi hadde ikke seler bak.. vi hadde da en veteranbil, og da den var laget var ikke air-bagen oppfunnet![:D][:D] men riktig det, glemte det, at en kan kun sitte foran om det ikke er air-bag..sorry..glemte jo ett ganske viktig must der ja..

Men gjleder dette bare bakovervente seteregentlig eller begge deler??

okei, men er det noen måte å koble ut airbagen på?

okei da får heller bikkja og sander sitte sammen altså... [:)][:)]
dem får da plass til det...

jepp

ORIGINAL: panterinnen

det skal være et deksel du kan skru opp på førersiden en plass,der skal man kunne dra ut ledningen for airbagen,se i manualen for bilen[:)]

bare tenkte på det, de som da har HELT nye biler har jo faktisk air bags i bak sete også i side dørene, er da ikke det like farlig??
(bare lurer jeg altså)

Vist det e airbag frame har du ikke lov men ellers så ska det gå bra

ORIGINAL: Monica24

ja det er sant det.. men hvor mangen biler har ikke airbag foran lissom?
vi hadde bil uten airbag foran og p-m satt foran for vi hadde ikke seler bak.. vi hadde da en veteranbil, og da den var laget var ikke air-bagen oppfunnet![:D][:D] men riktig det, glemte det, at en kan kun sitte foran om det ikke er air-bag..sorry..glemte jo ett ganske viktig must der ja..

Vi har aldri hatt bil med airbag.. (eller jo, vi har LÅNT bil med airbag[8|])
Det må iallefall være seler, så når det ikke er seler i baksetet er det jo myemye tryggere å sette babyen foran, da[;)]

Var sånn i den siste bilen vi hadde (lånt den også, ja [8D])  ikke seler bak (fra 1981) og ikke airbag foran[;)]

Men gjleder dette bare bakovervente seteregentlig eller begge deler??

hvis barnet er lavere enn 140cm skal det ikke sitte i sete ser det er airbag pga kvælningsrisikoen.
men med bakovervendte seter er det ikke bare en risiko, det er livsfarlig.

ORIGINAL: ~devilishious~

ORIGINAL: mammantilbebisensin

det skal være et deksel du kan skru opp på førersiden en plass,der skal man kunne dra ut ledningen for airbagen,se i manualen for bilen[:)]

Jeg ville dratt for på et verksted...
tenk om du ikke får koblet den ordentlig ut da, og så plutselig utløses den allikevel, hvisomattedersomatte du skulle kræsje.. [&o]
Er bare å ta sikringen da. Men man skal egentlig gjøre om vognkortet på bilen hvis man kobler ut airbagen og det ikke finnes en bryter man kan koble den ut på.

Er jo bare å koble ut airbagen framme! Skal ikke være noe problem å gjøre det på nyere biler![:)] 
På de fleste helt nye bilene så er det med en nøkkel man bare vrir rundt så er airbagen kobla ut. Hvis man ikke har sånn nøkkel, kan man stikke innom ett verksted å gjøre det![:)]

Eg skal på verksted på tirsdag for å få koblet av airbagen på passagersiden-dette for at eg skal kunne ha babyen der når den kommer. Dette tar 2 timer og koster 1700kr der eg skal gjøre det[:)] Gjør dette for at eg skal få plass til søskenvognen bak i bilen-og at det bakerste sete skal fjernes(har 7 seter)

Det er lov til å ha setet foran. Jeg har spurt på Statens Trafikkstasjon. Du må koble ut airbagen hos merkeforhandel og få et merke i vognkortet på trafikkstasjonen om at den er utkoblet [;)]

Back
Topp