"Billige" luer/dårlige klær i dette været??

ORIGINAL: Tøsa

Minstemann har en dritgod og varm lue han bruker som er fleece inni og ull eller "ull" utapå.
Den er faktisk fra H&M...
Bør jeg bytte den ut da eller? [8|]

Tror du skeiva litt med HI der, burde vel heller kritisert de som kler ungene feil, ikke etter feil merke.
Er jo en sammenheng mellom pris og kvalitet, men likevel...

Jepp det er akkurat det det er[;)]
Og om det er på salg til 30 kr så kjøper jeg det så lenge det er det er den riktige kvaliteten.

ORIGINAL: elphaba

her ser jeg unger UTEN lue i 5 grader. det syns jeg er merkelig! JEG har på meg lue liksom,ellers verker det i hele hodet! men lille ungen på 3 år løper rundt uten...

så, 1 bomullslue fra h&m hadde vært bedre enn det ja...

Er enig i den ja, har ikke sagt annet. Tydligvis så er det bra nok for enlkelte foreldre.

ORIGINAL: Caya

ORIGINAL: Råsa Sjakkruter

Selvom en lue ikke koster bortimot 300 kr og mer enn det, så betyr virkelig ikke det at det er en dårlig lue. Barna mine har luer fra h&m og lindex, og barna mine er MEGET sjeldent syke og er aldri kalde når de har vært ute.

Og det med at "jeg ser barn som har regnvotter i minus grader". Jeg har faktisk satt det på barna også, men da med ullvotter/tovede votter under, og det er jammen meg bra skal jeg si dere. Det er vanntett og lunt og varmt!!!

Du får også fôret regnvotter. Mine barn har det.[:D]

Min erfaring fra mange år tilbake i alle fall, er at regnvotter faktisk er elendige, de med for, bruker heller to lag, ullvotter innerst og regnvotter uttpå. Herregud som vi sleit med foret på de regnvottene før i verden.

Europris og coop sine dresser var faktisk best i test i fjor da..[:-]

ORIGINAL: MissMari

Poenget burde jo ikke være hvor lua eller klærene kommer fra, men om barnet er riktig kledd, tørr og passelig varm[:)]

signerer

Er faktisk ikke alltid at dyrest og mest kjent merke er best....!!!!!!!

Jeg er ganske bestemt på dette området. Ellers i klær og utstyr og sånt bruker jeg lite penger. Alt kjøpes på hm, cubus og slikt. Og leker kjøper vi så og si ikke. Tar bare det vi får.
MEN på vinteren SKAL hun ha godt og bra ulltøy, kvalitetsvotter og luer og dresser og yttertøy som er varmt og bra kvalitet(utenom vanlig jakke som vi bare bruker i bilen og sånt). Kjøper da EN veldig god lue enn flere fra hm.
Men det er meg da[;)]
Vi har forrresten veldig trang økonomi, så sparer mye til dette og spør om gaver og slikt. Kjøper det meste selv....og da må man skrenke in på andre ting. Kjøper feks så og si aldri klær og ting til meg selv, aldri møbler og slikt heller..

Nå har vi arvet luer og slikt da og det ser ut som om det er ull så det er jo greit[:)] Og jeg har kjøpt ullHals, reima stonz/sko og har reflex dress. Det eneste jeg har som er "billig" er votter, men de må jeg bytte ut nå uansett da de er for små.. så det blir nok noe ordentlig der å.

Er litt enig i at på vinteren vil jeg bruke mer på penger på bedre kvalitet da jeg vil sørge for at sønnen min er ordentlig varm. MEN jeg har sett gode og varme produkter fra "billig" kjeder å altså[;)]

må bare legge til at en av grunnene til at jeg kjøper litt dyrere merker er også fordi små barn sliter ut klær mye fortere enn voksne, så da tenker jeg at de varer litt lenger[8D]

ORIGINAL: Lissyjane

Og jeg blir stadig overrasket over hvor mye dritt det blir laget tråder om her inne. Jeg har H& M luer som varmer. Jeg har ikke det i år,men har hatt det frem til nå. Blir så irritert på slike holdninger! Har dere tenkt på at ikke alle har så mye penger? De kjøper det beste de kan for å holde barna varme,så er det noen som kommer med slike trange uttalelser! Gjør det faen meg vondt noen plasser eller?!

den lua jeg bruker er fra H&M og jeg er god og varm hele vinteren jeg altså[:)]

ORIGINAL: MissMari

Poenget burde jo ikke være hvor lua eller klærene kommer fra, men om barnet er riktig kledd, tørr og passelig varm[:)]

sign!

har en veldig varm gutt,så kan ikke bare hive på ull og bobledresser og forte vintersko,da blir han syk av overoppheting!

Jeg tenker at folk får gjøre hva de vil. Jeg bruker utelukkende ull på TH nå, unntatt om natten. (har noen pysjer fra nøstebarn som han HATER) Eneste jeg mangler, er noen ullbodyer med kort erme, til å ha under genserne.

Og jeg blir stadig overrasket over hvor mye dritt det blir laget tråder om her inne. Jeg har H& M luer som varmer. Jeg har ikke det i år,men har hatt det frem til nå. Blir så irritert på slike holdninger! Har dere tenkt på at ikke alle har så mye penger? De kjøper det beste de kan for å holde barna varme,så er det noen som kommer med slike trange uttalelser! Gjør det faen meg vondt noen plasser eller?!

Har med prioriteringer å gjøre da. Vi har veldig trang økonomi og sparer derfor så vi får kjøpt gode vinterklær og utstyr til snuppa. Bruker ikke penger på meg selv til klær og sminke og slikt, dropper da selv å gjøre ting som å gå på kino og slikt de mnd og sparer inn på det jeg kan! Spør også alltid eller ull i gaver og slikt, og ser alltid etter tilbud. Hvis vi med vår trange økonomi klarer det så klarer nok de fleste det.

Regner med unger har begynt på skolen klarer å formidle det selv om de fryser, så om de synest det er for kaldt å gå med h&m-lua si så burde de klare å gi beskjed om det til foreldrene sine. Vi bruker "billig"-lue feks når vi skal på butikken, har 10 meter å gå til bilen og sjelden langt å gå fra bilen og inn på en evt butikk, så trenger ikke dresse ham opp i ull og greier for en handletur. Bruker annet tøy i barnehagen. Han har forresten votter kjøpt på h&m som bli mye brukt i bhg, er egentlig ikke ment for å bukes der, vi går til bhg så han har votter på om det er kaldt. De i bhg tar ofte på ham disse vottene når det er kaldt og fint vær, fått veldig mye skryt for disse vottene, har blit spurt flere ganger hvor de er kjøpt for de er så gode. Det er strikkevotter med fleecefôr og det finnes både hals og lue i samme utførelse. De funker nok like godt når det er kaldt og fint vær. Han har et par reima-votter (kjøpt på tilbud) liggende der som egentlig er ment for å brukes men ser den at på dager med fint vær er h&m-vottene faktisk bedre å bruke for ham da de er mindre og nettere, ergo lettere å bruke hendene.

Å nei... Stakkars min lille, er jo sendt i barnehagen med hm lue i dag[:(][&o] Og her er det 9 minus i dag[8|] Jaja, får håpe reimadress, reimavotter,vikingsko og nøstebarnull veier opp da(sånn synsmessig sett)... Så ikke de andre mammanene i barnehagen tenker; "stakkar, se den lille gutten, med en akryllue fra HM!!"

ORIGINAL: Skrulla86

Har med prioriteringer å gjøre da. Vi har veldig trang økonomi og sparer derfor så vi får kjøpt gode vinterklær og utstyr til snuppa. Bruker ikke penger på meg selv til klær og sminke og slikt, dropper da selv å gjøre ting som å gå på kino og slikt de mnd og sparer inn på det jeg kan! Spør også alltid eller ull i gaver og slikt, og ser alltid etter tilbud. Hvis vi med vår trange økonomi klarer det så klarer nok de fleste det.

Det er det dummeste jeg hører! Enten så tar de strømmen eller så må jeg kjøpe varmeklær til barnet mitt? Enten blir det mat neste uke eller så blir det skikkelig vinterutstyr?

Er ikke snakk om å velge mellom strømmen/mat eller dress. Er snakk om sjokoladen, brusen, kinobesøket, kafebesøket, mascaraen++ som så og si alle kjøper. Og man trenger ikke å spare 1000 kr hver mnd. Man Kan kjøpe billig på salg over hele året og spare en liten sum hver mnd.

Han her blånekter å bruke lua si fra reima han, så er går det i lua jeg kjøpte fra hm..Og han er ikke kald i den og siden han foretrekker den så må nå han syns den er best [;)] Det er forskjell på unger vettu, noen blir fort kalde og noen ikke..

Back
Topp