"Billige" luer/dårlige klær i dette været??

Votter kan forresten se ut som regnvotter, uten at det ER det. Min store nekter å ha på seg annet enn be billige gummivottene foret med fleece, kjøpt på Lindex (faktisk), andre votter får han ikke beveget fingrene i, og tar de bare av seg. Og hva er best? Unge med billige votter eller unge uten votter? Er det kaldt ute, så er han ikke kald på fingrene når han har gummivottene. Han har også skikkelige selbu ullvotter, men de blir jo våte noen ganger de også.

Så lenge ungene er varme så er det vel pokker det samme hvor klærne er kjøpt???[8|] Eller hva de koster... Merkelig...

Tja, jeg undrer meg mer over hvor kaldt det må være for disse ungdomsskole elevene jeg har som kommer med tykke votter, luer, dunjakker og tynn tights, ankelsokker og tøysko [8|]

Jeg fatter ikke at ikke det er kaldt når man har bar hud mellom sokkene og tightsen, men det er meg da.
Men det er vell mote så da får det bare være sånn [8D]

ORIGINAL: Furteguri og sønn

ORIGINAL: ~StRaToS~

ORIGINAL: Furteguri og sønn

Har ikke en dritt å si vel så lenge ungen er varm nok? Har ikke noe med merket å gjøre, og synes det er kjipt å høre sånne meninger.. Er ikke rart vi fem barna ble mobba for klærna våres, med sånne holdninger...
Vi har i hvertfall en gutt som er varm av seg. Og det meste fra HM osv, er mer enn varmt nok. Vi har ikke tenkt å betale flere hundre kroner for en lue. 

Er ikke alle ungene som er varme nok. Ser stadig barn uten votter i barnehagen og de har de rødeste fingrene ever.
Digger h&mselv jeg, handler der ofte jeg. Men ei akryl lue holder ikke i minusgrader.

Men da handler det kanskje ikke så mye om merket. Hvis du tar på ungen fingervanter så blir den kald på henda.. sånn er det bare. Er i hvertfall fornøyd med alt tøyet fra hm. vottene osv...

Gjør ikke det[;)]
Jeg kan finne på å handle vintertøy etter endt vinter (på salg), kjøpe 1 nr. større og bruke det til neste vinter.

At lua passer til barnet både i tykkelse og matriale ift hvor fort varm ungen blir, og at den sitter godt på er likså viktig som at en er svindyr og av ull....

Etter 10 år i barnehage har jeg fått litt erfaring, og den tilsier at ei lue fra Europris kan sitte like godt, og gir like mye varme som ei dyr lue fra f.eks Troll, sålenge fasongen på lua passer barnets hode

ORIGINAL: MissMari

Poenget burde jo ikke være hvor lua eller klærene kommer fra, men om barnet er riktig kledd, tørr og passelig varm[:)]

Bingo!!
Poenget er ikke hvor lue er kjøpt (en del fehuer som vrir på alt[;)]),men nevnte de vanlige shoppingstedene for småbarnsforeldre.
Poenget er av noen foreldrekan se ut til å ikke bry seg noe særlig hvordan ungene har det i kulden.

Da burde du skrevet innlegget på en annen måte [;)]
For det virket faktisk som om du skulle ha frem at ett merke er dårlig for alle [;)]

Jeg og er nøye på at ungene har skikkelig vintersko og yttertøy. Ull når det er minus, men jeg reagerer ikke på andre som ikke har det...

MEN DET JEG REAGERER PÅ ER NÅR JEG SER MØDRE TRILLE UNGENE SINE UTEN DRESS OG VOTTER I EN SPORTSTRILLE UTEN TEPPE, VOGNPOSE ELLER DYNE.. DU SER UNGENE ER KNALL RØD I KINNENE OG HENDENE... Også går de selv med votter og luer og varme jakker selv. GRRRR [:@]
Så votter og luer og dresser fra "billigkjedene" er bedre enn ikke no..

Så utrolig iriterende at dere henger der opp i navnet til butikken tøyet er kjøpt[8|]
Innlegget handler om at en del barn ikke er kledd riktig til temperaturen.
Jeg er ikke høy i hatten, bruker da og billig klær. Men jeg vet forskjellen mellom kvaliteten til disse luene og andre luer fra litt dyrere merker. Det vet vel alle.....Finner jeg ei luer det det står 80% / 100% ull og koster 10 kr og den ser fin ut, er tykk og god, så kjøper jeg den. Handler ikke om penger kjære høner...

Tja... må si at her har snuppas ører og hode vert LIKE GODE OG VARME med H&M lue til 59,90 som til en til 300 [;)] Jeg sverger ikke til ull heller, joda det er bra og jeg bruker det innimellom. Men jenta mi er like god og varm i bomull hun. Skjer OFTE at hun er iskald på beina og føttene når hun går i ull[&:] Lillegutt er likedan. Dømmer ikke folk etter hvor de handler, har bedre vett enn som så[;)]

ORIGINAL: Råsa Sjakkruter

Poenget burde jo ikke være hvor lua eller klærene kommer fra, men om barnet er riktig kledd, tørr og passelig varm[:)]

Bingo!!
Poenget er ikke hvor lue er kjøpt (en del fehuer som vrir på alt[;)]),men nevnte de vanlige shoppingstedene for småbarnsforeldre.
Poenget er av noen foreldrekan se ut til å ikke bry seg noe særlig hvordan ungene har det i kulden.

For det virket faktisk som om du skulle ha frem at ett merke er dårlig for alle [;)]

Man trenger ikke skriver noe negativt før hønene fra bv tolker det som de selv vil.
Det har jeg lært for lenge siden[;)]

ORIGINAL: *Bestevennen*

Tja... må si at her har snuppas ører og hode vert LIKE GODE OG VARME med H&M lue til 59,90 som til en til 300 [;)] Jeg sverger ikke til ull heller, joda det er bra og jeg bruker det innimellom. Men jenta mi er like god og varm i bomull hun. Skjer OFTE at hun er iskald på beina og føttene når hun går i ull[&:] Lillegutt er likedan. Dømmer ikke folk etter hvor de handler, har bedre vett enn som så[;)]

Du gjør vel kanskje ikke det, men du burde ta deg litt tid til å lese svarene før du skriver noe jeg allerede har skrevet flere ganger..[;)]

Bingo!!

Man trenger ikke skriver noe negativt før hønene fra bv tolker det som de selv vil.

Jeg blir stadig overrasket over foreldre som lar både små(0-3år)og litt større barn(3+) gå ute med luer fra h&m, lindex, kappahl osv. i minusgrader.

Du er ikke det minste enig i at den setningen der var en særdeles dårlig start på innlegget? [:D]

ORIGINAL: Suna

Å joda, jeg undrer meg stadig jeg...
Barn som tropper opp i bhg med regnvotter, ute viser gradestokken -10.
"Reserve"-votter er tynne fingerhansker i bomull...
(et eksempel fra dagen i dag...)

Men jeg har innsett at vi mennesker er svært forskjellige, og heldigvis har bhg varme gode ullvotter til låns[;)]

Slik kan det være her og. Men det er jo ikke barnehagens ansvar å ha ordentlig tøy til barna. Det er foreldrenes.

ORIGINAL: Juliejr

Tja, jeg undrer meg mer over hvor kaldt det må være for disse ungdomsskole elevene jeg har som kommer med tykke votter, luer, dunjakker og tynn tights, ankelsokker og tøysko [8|]

Jeg fatter ikke at ikke det er kaldt når man har bar hud mellom sokkene og tightsen, men det er meg da.
Men det er vell mote så da får det bare være sånn [8D]

Man må lide for skjønnheten vettu[8D] Ull er ikke sexy[:D]

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Bingo!!

Jeg blir stadig overrasket over foreldre som lar både små(0-3år)og litt større barn(3+) gå ute med luer fra h&m, lindex, kappahl osv. i minusgrader.

Du er ikke det minste enig i at den setningen der var en særdeles dårlig start på innlegget? [:D]

Nope.... de kjedene der er jo ikke kjent for å ha ull i tøyet sitt. De kan ha noen serier i ull, men luene og vottene er ikke ull. De har fleece ja.
Så nei, det var for å påpeke kvaliteten, ikke prisen[:)]

ORIGINAL: Jeaa

Jeg reagerer hvis jeg ser barn ute i stygt og kaldt vær uten gode klær på seg ja..
jeg kler barna etter været [;)]

Akkurat!
Fuck prisen liksom, det er ikke snakk om det.

Du gjør vel kanskje ikke det, men du burde ta deg litt tid til å lese svarene før du skriver noe jeg allerede har skrevet flere ganger..[;)]

Jeg leste hovedinnlegget og der var det vel strengt tatt DU som tok opp butikkene H&M, kappahl, lindeex osv... Utfra HI DITT så legger du det frem som at luer og div du kjøper der ikke er like bra, Så da bør du vel kanskje omformulere deg der! Vi er mange her inne som ikke leser hvert eneste innlegg i en tråd før vi svarer [;)]

"Jeg blir stadig overrasket over foreldre som lar både små(0-3år)og litt større barn(3+) gå ute med luer fra h&m, lindex, kappahl osv. i minusgrader. " DINE ord [;)]

ORIGINAL: trusa

Junior elsker lua si som er 50 prosent akryl og 50 prosent ull. Han er alltid varm og god.
Kjøpte den på Polarn. Liker den mye bedre enn Kivatlua han hadde i vinter. Så lenge han har en god ullhals i tillegg, så funker det som gull.

Men jeg sliter med å finne gode votter til ham. Har strikket et nytt par i kveld og håper han vil være varm med de.

50% ull er helt kurant det[;)] [:)]Guttene har og tovede votter som gjør jobben sin. Ikke var de dyre å bestille heller, men det gjelder å ha kunnskaper om kvaliteten. Strikkavotta er alltid en sikker slager.

Jeg leste hovedinnlegget og der var det vel strengt tatt DU som tok opp butikkene H&M, kappahl, lindeex osv... Utfra HI DITT så legger du det frem som at luer og div du kjøper der ikke er like bra, Så da bør du vel kanskje omformulere deg der! Vi er mange her inne som ikke leser hvert eneste innlegg i en tråd før vi svarer [;)]

"Jeg blir stadig overrasket over foreldre som lar både små(0-3år)og litt større barn(3+) gå ute med luer fra h&m, lindex, kappahl osv. i minusgrader. " DINE ord [;)]

Åj da så sinna.... Og nei, luene er ikke like gode så jeg har ikke lyst til å omformulere meg. Kommer h&m ut med ordentlige luer med ull, så handler jeg gjerne luer der.

jeg bryr meg ikke om merket men jeg bryr meg om hva det er laget av. i mitt hus er polyester og akryl bannlyst når det er minusgrader. derfor kunne ikke jeg brukt en lue fra feks hm fordi de fleste er ikke ull.. men sånn ellers har jeg masse søtt derfra.
da jeg jobbet i bhg var det noen foreldre som fikk beskejd hver uke om at ungen frøys og trengte mere klær...men det kom aldri noe..stakkars barn...de gråt og de frøys [&o] måtte låne av hjemglemt haugen hele tiden, jeg fatter ikke sånt jeg. hadde blitt kjempe stressa om jeg fikk høre at snuppa frøys

ORIGINAL: dommett

jeg bryr meg ikke om merket men jeg bryr meg om hva det er laget av. i mitt hus er polyester og akryl bannlyst når det er minusgrader. derfor kunne ikke jeg brukt en lue fra feks hm fordi de fleste er ikke ull.. men sånn ellers har jeg masse søtt derfra.
da jeg jobbet i bhg var det noen foreldre som fikk beskejd hver uke om at ungen frøys og trengte mere klær...men det kom aldri noe..stakkars barn...de gråt og de frøys [&o] måtte låne av hjemglemt haugen hele tiden, jeg fatter ikke sånt jeg. hadde blitt kjempe stressa om jeg fikk høre at snuppa frøys

[;)][;)][;)]

Back
Topp