"Billige" luer/dårlige klær i dette været??

~StRaToS~

Forumet er livet
Jeg blir stadig overrasket over foreldre som lar både små(0-3år)og litt større barn(3+) gå ute med luer fra h&m, lindex, kappahl osv. i minusgrader.
Det pleier da å være 100% akryl og varmer ikke en dritt. 70% av kroppsvarmen går ut via hodet, det sier jo sitt. De holder på mildere dager,men i de siste ukene så har det vært minusgrader. Men det gjelder ikke bare luer. Mange av barna i guttens klassetrinn går med tynne jakker og jeans og tynn (eller ingen) lue eller votter på morgenen når det er minusgrader.

Er det flere som har reagert på dette??
Jeg er litt nazi når det kommer til vinter og og alt som har med vintertøy å gjøre.
Elsker ull! Sørger alltid på å kle de riktig til riktig temperatur. Det første jeg gjør på morgenen, er å gå på yr.no og sjekke været, sjekke tempen på terrassen og så finne fram dagens klær. Greit, jeg forstår hvis det høres tullete ut.
Jeg pakker de ikke inn altså(barna mine) men bruker riktig klær i riktig rekkefølge.

*dette innlegget høres ganske snobbete ut når jeg leser gjennom det[8|]*

Tja, jeg vet ikke hvordan det er med dine- men mine har hår på hodet som isolerer mellom hodet og luen..

Her bruker vi billige luer til/fra bilen/butikken, og dyrere luer (reima/kivat) i bhg og lengre turer[:)]
Men her jeg bor har vi Devold utsalg. Der finner jeg av og til ull luer med fleecefor til 40 kr[;)]

bedre de har ei lue fra hm enn ingen..

hår isolerer det også.. unga her har rene løvemanke..

Ulla er ikke varmere den enn mye annet så lenge plagget er tørt [;)]

ORIGINAL: Refleksheks

Dette satt virkelig LIVET i perspektiv [:)]

Ja, jeg tror jeg skal printe ut innlegget og henge det i en ramme på veggen, som en av mitt livs rettesnorer! [:)]

Kommer veldig an på barnet synes jeg...jeg har både billige luer og dyre luer liggende i bhg til tulla mi, men ender som regel med at hun bruker de billige, for de er ikke så varme...hun blir fort varm, og da blir hun svett og da begynner det å klø....synes ikke det er noe galt med de luene fra hm og de andre kjedene...

ORIGINAL: Gitte__

Her bruker vi billige luer til/fra bilen/butikken, og dyrere luer (reima/kivat) i bhg og lengre turer[:)]
Men her jeg bor har vi Devold utsalg. Der finner jeg av og til ull luer med fleecefor til 40 kr[;)]

Så digg! Hadde ikke skadet å hatt samme muligheten selv nei.

Har ikke en dritt å si vel så lenge ungen er varm nok? Har ikke noe med merket å gjøre, og synes det er kjipt å høre sånne meninger.. Er ikke rart vi fem barna ble mobba for klærna våres, med sånne holdninger...
Vi har i hvertfall en gutt som er varm av seg. Og det meste fra HM osv, er mer enn varmt nok. Vi har ikke tenkt å betale flere hundre kroner for en lue. 

ORIGINAL: Suna

Å joda, jeg undrer meg stadig jeg...
Barn som tropper opp i bhg med regnvotter, ute viser gradestokken -10.
"Reserve"-votter er tynne fingerhansker i bomull...
(et eksempel fra dagen i dag...)

Men jeg har innsett at vi mennesker er svært forskjellige, og heldigvis har bhg varme gode ullvotter til låns[;)]

Og barna er forskjellige også, og noen ER faktisk svært varme på fingre og hodet.

Jeg var ett sånt barn, og har ett av tre barn, som også er sånn.

Folk må få velge selv, men det er veldig synd for ungen som gråter av kulde etter 20 minutter ute, med dongribokse og bomullsgenser under en europrisdress.

Jeg er veldig nøye på det med klær.
Har KUN ullundertøy, og sender henne bare i ull eller fleece i barnehagen.
Alltid tykkedressen der såklart (reima) , og ullfleecen fra nøstebarn til å ha under den.
Lue og sko av god kvalitet ( Ullvang, nøstebarn og reima )
Cherroxene drar jeg inn når det er minusgrader, da er det ikke et alternativ i barnehagen!!
Støvlene tar jeg også hjem når det er kaldt.
Da får hun velge mellom vinterskoa, eller dock boots til sørpe og regn.

Ellers har hun mye hjemmestrikka, og tøyhulla er full i bytteklær og det skjekker vi hver uke!

Poenget burde jo ikke være hvor lua eller klærene kommer fra, men om barnet er riktig kledd, tørr og passelig varm[:)]

ORIGINAL: Furteguri og sønn

Har ikke en dritt å si vel så lenge ungen er varm nok? Har ikke noe med merket å gjøre, og synes det er kjipt å høre sånne meninger.. Er ikke rart vi fem barna ble mobba for klærna våres, med sånne holdninger...
Vi har i hvertfall en gutt som er varm av seg. Og det meste fra HM osv, er mer enn varmt nok. Vi har ikke tenkt å betale flere hundre kroner for en lue. 

Er ikke alle ungene som er varme nok. Ser stadig barn uten votter i barnehagen og de har de rødeste fingrene ever.
Digger h&mselv jeg, handler der ofte jeg. Men ei akryl lue holder ikke i minusgrader.

ORIGINAL: Bouncy Bollocks

ORIGINAL: Suna

Å joda, jeg undrer meg stadig jeg...
Barn som tropper opp i bhg med regnvotter, ute viser gradestokken -10.
"Reserve"-votter er tynne fingerhansker i bomull...
(et eksempel fra dagen i dag...)

Men jeg har innsett at vi mennesker er svært forskjellige, og heldigvis har bhg varme gode ullvotter til låns[;)]

Sier dere fra til foreldrene hvis ungene er dårlig kledd, da? I så fall burde det jo ikke være noe problem i lengden. En flipp i ny og ne kan alle gjøre.

Man kan faktisk si fra i lengda og bredda til mange, uten at det skjer noe.
Lapper hver dag i en uke om at glidelåsen i vinterdressen ikke går opp frks.

Så heldigvis for mange barn kan barnehagen låne ut litt klær!

her har vi både reima luer og hm luer. Jeg må si meg like fornøyd med begge deler

Wow..

Vet ikke hva jeg skal si engang jeg.. Skal helt ærlig si at jeg aldri i verden hadde tenkt noe over hvor folk kjøper kler hen...

Lurer på hva du hadde sagt om du hadde sett meg og snuppa på tur i fjor vinter.. Noen unger er veldig varme, noen er ikke.. Tror ikke jeg skal si mer jeg..

Jeg har aldri fryst på ørene av HM-luer..

Selvom en lue ikke koster bortimot 300 kr og mer enn det, så betyr virkelig ikke det at det er en dårlig lue. Barna mine har luer fra h&m og lindex, og barna mine er MEGET sjeldent syke og er aldri kalde når de har vært ute.

Og det med at "jeg ser barn som har regnvotter i minus grader". Jeg har faktisk satt det på barna også, men da med ullvotter/tovede votter under, og det er jammen meg bra skal jeg si dere. Det er vanntett og lunt og varmt!!!

ORIGINAL: ~StRaToS~

ORIGINAL: Furteguri og sønn

Er ikke alle ungene som er varme nok. Ser stadig barn uten votter i barnehagen og de har de rødeste fingrene ever.
Digger h&mselv jeg, handler der ofte jeg. Men ei akryl lue holder ikke i minusgrader.

Men da handler det kanskje ikke så mye om merket. Hvis du tar på ungen fingervanter så blir den kald på henda.. sånn er det bare. Er i hvertfall fornøyd med alt tøyet fra hm. vottene osv...

ORIGINAL: MissMari

Poenget burde jo ikke være hvor lua eller klærene kommer fra, men om barnet er riktig kledd, tørr og passelig varm[:)]

Bingo!!
Poenget er ikke hvor lue er kjøpt (en del fehuer som vrir på alt[;)]),men nevnte de vanlige shoppingstedene for småbarnsforeldre.
Poenget er av noen foreldrekan se ut til å ikke bry seg noe særlig hvordan ungene har det i kulden.

Back
Topp