Billig bilstol!

Rugrat

Glad i forumet
Hei! Tidlig i svangerskapet ble vi overrasket av svigers med ny vogn og bilstol med base, som de hadde kjøpt på en babybutikk. Det er jo kjempekoselig av de å handle så store ting til oss, men jeg er så usikker på den bilstolen. Finner veldig lite info om den, både fra privatpersoner og bedrifter, selges omtrent bare i denne ene butikken. Legger ved link til pakken de kjøpte om noen vil se.

Er jeg utakknemlig og vanskelig om jeg helst ville hatt et anerkjent merke på stolen? Vogn er en ting, men bilstol.. Jeg får helt vondt i magen.
Hadde du brukt et rimelig sete, eller hadde du kjøpt et dyrere ett?
Takk for alle innspill og råd. <3

https://denlillebarnebutikken.no/ba...-3-i-1/prisgunstige-vognpakker/citygo-3i1-gra

Vedlegg

• 20200525_193236.jpg
    20200525_193236.jpg
    28,7 KB · Visninger: 82
  • 20200525_194342.jpg
    20200525_194342.jpg
    25,4 KB · Visninger: 85
Jeg ville hatt et kjent som det går an å finne testresultater på osv. Ville vært skeptisk til noe det ikke er noe info om. Jeg synes ikke sånne store ting er noe som burde gis i gave uten at det er avtalt. Selvfølgelig hyggelig av dem å gi, men tenker at type vogn og bilsete er såpass viktig at det bør avtales hvis noen ønsker å bidra :)
Hvis noen hadde gitt oss en sånn gave hadde jeg helt ærlig bedt dem om å returnere :rolleyes: Ville ikke brukt det hvis det var noe helt annet enn det vi ville ha

Hei! Tidlig i svangerskapet ble vi overrasket av svigers med ny vogn og bilstol med base, som de hadde kjøpt på en babybutikk. Det er jo kjempekoselig av de å handle så store ting til oss, men jeg er så usikker på den bilstolen. Finner veldig lite info om den, både fra privatpersoner og bedrifter, selges omtrent bare i denne ene butikken. Legger ved link til pakken de kjøpte om noen vil se.

Er jeg utakknemlig og vanskelig om jeg helst ville hatt et anerkjent merke på stolen? Vogn er en ting, men bilstol.. Jeg får helt vondt i magen.
Hadde du brukt et rimelig sete, eller hadde du kjøpt et dyrere ett?
Takk for alle innspill og råd. <3

https://denlillebarnebutikken.no/ba...-3-i-1/prisgunstige-vognpakker/citygo-3i1-gra

Vi har den vognpakken der, bare den som kom før denne. Og jeg kjøpte ny bilstol selv om den fulgte med.. Ikke på grunn av prisen, men fordi den virka ikke helt stødig.
Jeg tror forresten at det er et polsk merke, så kanskje mer treff om du søker på engelsk?

Utrolig fornøyd med vogna da, den kom seg overraskende lett over humper og lignende i skauen :D

Jeg ville hatt et kjent som det går an å finne testresultater på osv. Ville vært skeptisk til noe det ikke er noe info om. Jeg synes ikke sånne store ting er noe som burde gis i gave uten at det er avtalt. Selvfølgelig hyggelig av dem å gi, men tenker at type vogn og bilsete er såpass viktig at det bør avtales hvis noen ønsker å bidra :)
Hvis noen hadde gitt oss en sånn gave hadde jeg helt ærlig bedt dem om å returnere :rolleyes: Ville ikke brukt det, hvis det var noe helt annet enn det vi ville ha
Jeg er HELT enig ang gaven faktisk.. ! Men nå kom de jo med dette da, og jeg ble jo glad. Men jo mer jeg nærmer meg fødsel jo mer stresser jeg over setet. Det er ikke det at jeg ikke har råd til å kjøpe sete selv, men de rundt meg mener jeg er hysterisk som ønsker meg noe annet når vi har fått dette. Har ei venninne som har brukt et likt sete selv og er fornøyd. Men jeg vet ikke..

Vi har den vognpakken der, bare den som kom før denne. Og jeg kjøpte ny bilstol selv om den fulgte med.. Ikke på grunn av prisen, men fordi den virka ikke helt stødig.
Jeg tror forresten at det er et polsk merke, så kanskje mer treff om du søker på engelsk?

Utrolig fornøyd med vogna da, den kom seg overraskende lett over humper og lignende i skauen :D
Ja det er polsk. Har funnet polske sider som selger det, men ikke noe særlig tester verken på polsk, tysk eller engelsk. Er enig i at det virker noe ustødig.

Hadde ikke brukt et ukjent utestet merke. Handler ikke om å være hysterisk eller utakknemlig men sikkerhet kimser man ikke med.

Jeg er HELT enig ang gaven faktisk.. ! Men nå kom de jo med dette da, og jeg ble jo glad. Men jo mer jeg nærmer meg fødsel jo mer stresser jeg over setet. Det er ikke det at jeg ikke har råd til å kjøpe sete selv, men de rundt meg mener jeg er hysterisk som ønsker meg noe annet når vi har fått dette. Har ei venninne som har brukt et likt sete selv og er fornøyd. Men jeg vet ikke..
Hvis du synes det virker dårlig så må det være greit å skaffe et annet, uten at noen føler seg tråkket på tærne. Det er babyen din sin sikkerhet det handler om, så der blir det dumt å bruke noe dere ikke stoler på :)

Akkurat bilsete er jeg "hysterisk" på. Sikkerhet først.

Jeg hadde nok kjøpt et annet:shy: har dette base? Hvis ikke - hva med å si at du har allerede sett deg ut ett med base som du vet passer godt i bilen og får riktig helling? :angelic:

Ja det er polsk. Har funnet polske sider som selger det, men ikke noe særlig tester verken på polsk, tysk eller engelsk. Er enig i at det virker noe ustødig.

Det skal være sertifisert og godkjent i følge ECE R44-04, men som det blir påpekt i mange tester så er ikke dette nok til at bilstolene er trygge. Det er dessuten du som bestemmer :)

Vil ikke høres ut som en bortskjemt drittunge her, men hadde også bedt giver pent om å returnere bilstol, vogn, seng, stellebord og alt annet av store ting til baby som vi uplanlagt hadde fått i gave :)
Jeg er veldig spesifikk med hva jeg vil ha til min lille :)

Men samtidig er det jo en hyggelig tanke som ligger bak, tror du bare må ta en forsiktig prat med dem :)
Disse tingene er såpass viktige at man burde få velge selv det man vil ha, ikke det andre har valgt for deg :)

Det skal være sertifisert og godkjent i følge ECE R44-04, men som det blir påpekt i mange tester så er ikke dette nok til at bilstolene er trygge. Det er dessuten du som bestemmer :)
Det er vel en gammel godkjenning?

Jeg hadde ikke brukt dette setet nei, hadde nok kasta det for å være ærlig. Er veldig nøye på sikkerhet. Synes ikke du trenger å si noe egentlig.

Hadde ikke brukt det. Men med nr 1 hvor jeg ikke var medlem her eller aktiv i starten så hadde jeg ikke visst om sånne ting og sikkert brukt det. Vi fikk selbg og stellebord av svigers som vi valgte selv. Fikk vogn av mamma som vi valgte selv. Dette har de gjort for de andre også hvis de ville ha det. Jeg kjøpte ny stol til nr 3 siden den etter nr 1 var brukt til 3 barn( nevø også), ikke i kollisjon og heller ikke for gammelt, men var skeptisk pga hard bruk.

Takk for alle svar!
Jeg har nå bestilt meg setet jeg ønsket meg hele veien, besafe! Det hjalp å lese at flere med meg deler oppfatning om sikkerheten rundt anerkjente vs ukjente seter. Samboer var ikke vanskelig å få med på det.

Tenk at man skal føle at man tråkker andre (her svigers) på tærne ved å ønske å kjøpe ting selv. Hehe. Men tror de forstår, og gjør de ikke, så går det bra og ;)

Takk for innspill, damer :D

Takk for alle svar!
Jeg har nå bestilt meg setet jeg ønsket meg hele veien, besafe! Det hjalp å lese at flere med meg deler oppfatning om sikkerheten rundt anerkjente vs ukjente seter. Samboer var ikke vanskelig å få med på det.

Tenk at man skal føle at man tråkker andre (her svigers) på tærne ved å ønske å kjøpe ting selv. Hehe. Men tror de forstår, og gjør de ikke, så går det bra og ;)

Takk for innspill, damer :D

Du kan jo faktisk bsre «skylde på» at setet fikk feil helling i bilen.. da slipper dere å såre svigers som kjøpte i beste mening ;) en liten hvit løgn må
Være lov tenker jeg ;)

Sikkerhet er kjempeviktig, men jeg stusser over folkeskikken til enkelte. Må man absolutt be svigers returnere gaven tilbake? Hvis man har et slikt forhold at man fint kan si i fra om slike ting uten å tråkke noen på tærne, så er det fint. Men likevel går det jo an å være hyggelig selv om man ikke ønsker å bruke bilstolen. Dette gjelder ikke trådstarter altså. Syns du virket veldig ydmyk og støtter valget om kjøp av ny stol.

Back
Topp