Billig bilstol!

Akkurat bilsete er jeg "hysterisk" på. Sikkerhet først.
Bilsete er jeg også nøye på. Vi kjøper testvinnerne. Om så brukt fordi de er dyre, og vi ikke tror folk lyger om kollisjoner osv, de fleste har jo ikke kollidert. Et stellebord eller ei vogn, klær osv ,der bryr jeg meg ikke om merker. For bilsete kommer sikkerhet først, alt annet i andre rekke.

Gud jeg hadde klikket om noen bare hadde kjøpt slike ting uten å høre med meg først! For det første så er det dere som skal bruke vogn og bilstol, det må da passe med deres behov. Spesielt vogn hvor det er så utrolig mye forskjellig. For det andre så er det litt av «gleden» for mange å finne ut hvilken vogn de skal ha. Når det kommer til bilstol så er sikkerhet og brukervennlighet utrolig viktig. Det er ikke sikkert besteforeldre er klar over at det finnes gode og dårlige bilstoler en gang.

Jeg hadde sagt at det var veldig hyggelig av dem å tenke på dere, men at de burde ha forhørt seg med dere først da dere allerede hadde planer om å kjøpe noe annet. Så kan du nevne det med trygghet i forhold til bilstol, si at du ikke tørr å bruke noe som du ikke finner tilstrekkelig med tester for. Du kan si at det er noe med pakken som ikke passer deres bruk og spør om de har kvittering slik at dere får byttet eller så kan du prøve å selge kun setet på finn hvis dere kan leve med vogna? Det var jo en helt syk pris for en stor pakke, så jeg tror ikke du vil få noen problemer med det.

Jeg er en person som heller beholder en ting enn å si at jeg ikke liker det til noen, men akkurat her er det litt vanskelig i forhold til at du faktisk må bruke både vogn og bilstol foran dem og da kommer de nok til å lure på hvorfor du har kjøpt en til bilstol f.eks. Så det beste er bare å rive av plasteret å si at det var veldig hyggelig, men slike store ting har du lyst til å ordne selv.

Kommer det f.eks mye snø om vinteren der dere bor så er det viktig med store hjul. Det samme gjelder om dere skal kjøre en del på grus eller i skog. Så om vogna har små hjul så kan du bruke det som argument, da slipper du å si det med bilstolen og sikkerhet.

Håper det ordner seg, at du klarer å si i fra og at svigers tar det fint!

Hei! Tidlig i svangerskapet ble vi overrasket av svigers med ny vogn og bilstol med base, som de hadde kjøpt på en babybutikk. Det er jo kjempekoselig av de å handle så store ting til oss, men jeg er så usikker på den bilstolen. Finner veldig lite info om den, både fra privatpersoner og bedrifter, selges omtrent bare i denne ene butikken. Legger ved link til pakken de kjøpte om noen vil se.

Er jeg utakknemlig og vanskelig om jeg helst ville hatt et anerkjent merke på stolen? Vogn er en ting, men bilstol.. Jeg får helt vondt i magen.
Hadde du brukt et rimelig sete, eller hadde du kjøpt et dyrere ett?
Takk for alle innspill og råd. <3

https://denlillebarnebutikken.no/ba...-3-i-1/prisgunstige-vognpakker/citygo-3i1-gra
Jeg hadde nok funnet et kvalitetssete som ligner mest mulig på dette du fikk, og byttet om på dem og krysset fingrene for at ingen la merke til det laughing6laughing6

Back
Topp