Bilder ved UL (ikke OUL)?

Spør om du kan få kjøpe bilder! :D
Jeg betalte for mine OUL-bilder på Ahus, så kanskje de er litt mer medgjørlig hvis du tilbyr betaling. Jeg betalte vel 80 kr.

Har alltid fått bilder med mine tre og har hatt mange ul pga risikosvangerskap. Har bare fått og ikke trengt å spørre

Ser ut som det er mange forskjellige muligheter her, hehe. Jeg får bare spørre personen som utfører ultralyden. Skulle gjerne hatt et par bilder, lillejenta var ikke så villig på OUL nemlig.

Jeg var på ekstra UL for noen dager siden for å sjekke morkaka uke 32. Fikk med fine 3D bilder. Hun synes det var viktig og koselig siden mannen ikke har fått lov være med på UL:)
Så koslig med 3D-bilder :joyful:

Ikke relevant ift topic, men hvordan gikk det på ultralyden?

Skal selv på kontroll av morkakens plassering i uke 32, spent på om den flytter seg oppover! På OUL sa de at den gjør det hos de fleste, men det hender jo den ikke gjør det :rolleyes:

Jeg skjønner, da blir det veldig annerledes. Hvis det blir kritisk med tvillingene mine tror jeg ikke jeg vil spørre :(

Samtidig har man da kanskje et større behov for å faktisk få med et bilde? Men klart, stemningen var jo deretter. Og det er jo disse tingene fostermedisinerne jobber med. Merker godt at jeg er lavrisikoselektert denne gangen, får yngre leger og mer prat på kontrollene

Jeg hadde mange ul med nr 2 og 3, fikk med bilde hver gang tror jeg, ihvertfall med nr 3. Hhv Haukeland og SUS. Nå med nr 4 har jeg hatt én ekstra UL til nå, da fikk jeg ikke bilde, men det var heller ikke mye å få bilde av. Hun fokuserte på det medisinske og gjorde det hun skulle, ikke tid til å se i 3D eller noe. De bruker vel generelt mindre tid per pas pga corona, ihvertfall har en del private ikke mer enn 15 minutter per pas pga nærheten man har ved ul.

Så koslig med 3D-bilder :joyful:

Ikke relevant ift topic, men hvordan gikk det på ultralyden?

Skal selv på kontroll av morkakens plassering i uke 32, spent på om den flytter seg oppover! På OUL sa de at den gjør det hos de fleste, men det hender jo den ikke gjør det :rolleyes:

Det gikk bra. Den hadde flyttet seg. Den flytter seg jo i de fleste tilfeller:)

Det gikk bra. Den hadde flyttet seg. Den flytter seg jo i de fleste tilfeller:)

Godt å høre!
Jeg og Ryvita er litt opptatt av det der, siden vi begge er i samme båt. Spent på om min har flyttet seg :cat:

Samtidig har man da kanskje et større behov for å faktisk få med et bilde? Men klart, stemningen var jo deretter. Og det er jo disse tingene fostermedisinerne jobber med. Merker godt at jeg er lavrisikoselektert denne gangen, får yngre leger og mer prat på kontrollene
Ja det er godt poeng og!:sorry:

Jeg fikk faktisk bilder nå sist i uke 28, men de ble ikke bra og hun brukte ikke tid på å prøve å ta gode bilder. Jeg fikk ikke bilder i uke 24. Og mener jeg bare fikk bilder en gang sist etter OUL (går hver fjerde uke på sykehuset).

Jeg var på UL på Ahus nå, fikk med 4 fine 3D-bilder uten å måtte spørre :)

Nei. Var på kontroll gjennom hele første svangerskapet. Fikk kun bilde på de 2 første. Dvs første oul hvor jeg ble satt tilbake og fikk ny oul på den timen. Det er ikke prioritert med bilde på oppfølging. Sjekker det som er relevant og det er alt. Med nr 3 fikk jeg ikke bilde på oul en gang. Litt trist

På Ahus fikk jeg bilder på alle kontrollene, hadde noen ekstra vekstkontroller. Fikk også noen fine 3D bilder. Måtte ikke betale for noen av de.

Fikk bilde hver gang i forrige svangerskap, jeg :)
Hadde ul uke 13, 16, 18 og deretter annenhver uke frem til uke 38, de det ble noen bilder :hilarious:

Nei. Betalte for de på OUL, og 2 av 3 før OUL var private (så da fikk jeg). Den ene offentlige før ordinær på fertilitetsklinikken fikk jeg gratis :) Tror de var ganske fornøyde etter 4 egguttak og MANGE besøk.

Fikk ingen av de vi hadde etter OUL, men dette var ifm innleggelse etter premature rier. Hun kom ut uke 27, så tok 3D ultralyden litt mer bokstavelig ;)

Back
Topp