Bilder ved UL (ikke OUL)?

Kalinnea

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Marsboerne 2023
Jeg skal inn til UL på torsdag for å sjekke plassering av morkaka. Men så kom jeg til å tenke på om jeg kommer til å få nye bilder av den lille å ta med hjem da?

Er det noen her som har hatt UL etter OUL som en del av oppfølgingen, altså ikke privat, og fått med bilder hjem?

Hos meg har det variert. Noen er veldig hyggelige og skriver ut et bilde eller to, atter andre er møkksure og gjør det ikke om du spør en gang.

Hos meg har det variert. Noen er veldig hyggelige og skriver ut et bilde eller to, atter andre er møkksure og gjør det ikke om du spør en gang.

Oj da.. Blir spennende å se hva slags person jeg får hos Ahus da. Litt redd jeg får høre at dette er en medisinsk oppfølging og bilder er unødvendig.

Jeg hadde tre ultralyder etter oul, men fikk bare bilder den ene gangen så det varierer nok. Spørs kanskje litt på hvem som tar ultralyden også. Hun som skrev ut bilder var superkoselig og tok seg veldig god tid etter at hun hadde sjekket det hun skulle så vi fikk se på lille :)

Har fått bilde en gang etter på... Men de andre gangene ingenting... Tror egentlig ikke d er vanlig med bilder... Men av og t dukker d opp en koselig sjel

Ser ut som jeg burde forvente å ikke få, og heller bli positivt overrasket om jeg kanskje får et bilde.

Aldri fått, hatt 20+++ ultralyder etter OUL fordelt på to svangerskap.

Men dere som ikke har fått, har dere spurt om å få?
Er vel ikke så stress å gi et bilde eller 2? Jeg kommer hvertfall til å prøve å spørre :D

Tror ikke jeg fikk noen til vekstkontroll. I tredje trimester er jo baby så stor at det er vanskelig å helt se hva som er på skjermen.

Men dere som ikke har fått, har dere spurt om å få?
Er vel ikke så stress å gi et bilde eller 2? Jeg kommer hvertfall til å prøve å spørre :D

Sist var det helt uavklart om babyene overlevde fra kontroll til kontroll, men ikke noe tilbud om bilde likevel. Spurte en gang, ble tatt utskrift av det som var på skjermen akkurat da (to hodeomkretser) men ble ikke brukt noe mer tid på det og bildet ble glemt overlevert. Flink lege altså, men tydelig at vi ikke var der for gøy.

Jeg var på vekstestimering forrige svangerskap, og da fikk jeg med meg et 3D-bilde av ansiktet, av en grei mannlig lege:) Det var på KK.

Sist var det helt uavklart om babyene overlevde fra kontroll til kontroll, men ikke noe tilbud om bilde likevel. Spurte en gang, ble tatt utskrift av det som var på skjermen akkurat da (to hodeomkretser) men ble ikke brukt noe mer tid på det og bildet ble glemt overlevert. Flink lege altså, men tydelig at vi ikke var der for gøy.
Jeg skjønner, da blir det veldig annerledes. Hvis det blir kritisk med tvillingene mine tror jeg ikke jeg vil spørre :(

Har alltid fått, ene gangen fikk jeg med 2 meter med bilder for å vise far :hilarious:

Fikk ikke sist svangerskap da jeg var på vekstkontroll i uke 36.

Så langt denne gang har jeg hatt oppfølging av privat gynekolog pga risikosvangerskap og bildene som er skrevet ut er hode eller mage omkrets, så ikke noe spennende å vise frem.

Jeg har hatt mange UL eller OUL pga tvillinger. Har fått med bilder to ganger, da var det legen selv som tok initiativ til det. Har aldri spurt selv.

Jeg var på ekstra UL for noen dager siden for å sjekke morkaka uke 32. Fikk med fine 3D bilder. Hun synes det var viktig og koselig siden mannen ikke har fått lov være med på UL:)

Jeg fikk aldri noen bilder etter oul. Var på mange ultralyder.

Back
Topp