Bilbelte

rosa-frøken

Betatt av forumet
Hei! Har dere investert i sånn "gravid bilbelte"? Er 5+4 i dag, og leser at de anbefaler slik fra og med andre sv.måned... Bør jeg vente med det eller kan det være lurt?? :)

Fra BV appen :)

Jeg har kjøpt for jeg leste det samme som deg :P Men har ikke tatt det i bruke enda, føler ikke jeg trenger det enda... Men kanskje når magen begynner å komme :) Er 8 + 0 i dag.

Kommer til å kjøpe, men er vel først når magen begynner å komme at den kommer mest til nytte!?

Termin: 5.jan

❤️min første❤️
Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har, men brukte det ikke i forrige svangerskap, blir sikkert ikke til at jeg bruker det nå heller

05.01.2015 <3

Jeg har lest på NRK at trygg trafikk sier at det er like trygt å bruke vanlig bilbelte...Så jeg ser ikke helt nytten i det..!:cool:

Jeg har og bruker det:). Like greit å bare bli vant til det:)

Termin: 14.januar 2015?❤️

Takk for mange svar! Blir vell at jeg kjøper meg et og prøver litt, skader vell ikke å være for forsiktig ;)

De beltene har ingenting for seg annet enn komfort :) Har blitt testet..

Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

Jeg har det.. brukte det ikke sist gang. Når.magen er så stor aå klarer du å.legge belte under magen uansett;)!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg trur ikke jeg kommer til å kjøpe det.

"– Man må gjerne bruke et slikt belte hvis man synes det er mer komfortabelt enn bilbelte, men vi kan ikke si at alle gravide bør bruke det. Det er fortsatt ikke gitt noen dokumentasjon for at slike belter er sikrere for gravide, sier Kristin Øyen, kommunikasjonssjef i Trygg Trafikk."

http://www.tv2.no/a/3295985

Jeg brukte det under sist graviditet, og det året var vi blant annet på biltur der vi kjørte 300km, DA var det gull verdt ;) jeg syntes det var veldig ubehagelig å ha beltet på magen nemlig....

Termin 9.jan ❤️

Jeg hadde det sist, men syntes det var så mye styr... Sluttet å bruke det ganske fort..

Jente født 02.06.10
App taster :)

Har vært litt plaget med ømmhet og ubehag over livmor og området når keg har kjørt langt på grunn av at det har gnegd litt over magen så har sittet og dyttet det ned uten virkning... Så kanskje for komforen så kan det hjelpe:)

Hadde til nr 2, brukt ikke til nr 3 og kommer ikke til å bruke det nå heller. Mulig jeg, hvis jeg får lov, låner ei venninne sin :) Hun har den nyere varianten :) Jeg liker ikke at det klemmer på magen når livmoren har kommet opp :P

Hadde ikke lappen forrige Svangerskap, så fikk ikke testa da. Men tror helt ærlig at jeg ikke gidder bruke penger på det, fungere nok helt fint med vanlig bilbelte :)

Jeg har ikke hatt det før og kommer ikke til å kjøpe det nå. Er heller ekstra påpasselig med at beltet sitter godt over hoftene, og ikke høyere opp på magen.

Back
Topp