Bilbelte i buss

Veldig sjeldent jeg tar buss, men har det alltid på de gangene. Jeg må sitte på de setene hvor jeg sikrer vogna.

Hvis det finnes i setet så bruker jeg. Irriterer meg grønn over at (noen) sjåfører kjører med unødvendige brå bevegelser sånn at man ofte blir tvunget til å holde seg fast med begge armer samtidig som man passer på at vogna ikke velter, at man selv ikke faller og at ikke noen faller på deg. Og så er det ikke belter i bussene engang -.- (i oslo)

Nei, fordi jeg kun tar buss med vogn, og ofte må stå i midten. Kunne selvfølgelig satt meg ned, men lillemor våkner alltid på bussen. Fester alltid vognen da, men blir sjokket over hvor mange som ikke gjør det heller..
Når jeg kan la hun ligge alene i vognen hele turen kommer jeg til å bruke belte.

Tar ikke buss lenger.. Bor ikke lenger sentralt nok :p

Men da jeg gjorde det (lengre strekninger brukte jeg, for der var det belte), men på bybussene var det ikke belte.

Hvis det er belte i bussen så bruker jeg det :)
Syns oslobussene burde ha belte for enkelte sjåfører kan virkelig ikke kjøre og det er nærmest skummelt å sitte på.

Hva er buss:)

Haha, har ikke tatt det siden jeg gikk på skolen og da tror jeg ikke det var belter....
Men hadde jeg tatt buss og det var belter ville jeg brukt det

Jeg tror jeg aldri i mitt liv har sett folk bruke belte på buss bortsett fra 70-åringer. :P

Tar buss typ 2 ganger i året (sånn er det å bo på landet :p ) men bruker om det er :)

Bor i Oslo, er ikke belter i bybussene. På noen ruter kjører de ganske fort, og en gang krasjet bussen med en søplebil. Gikk heldigvis bra, men var ikke gøy å ha lillemor i vogn da.

Her er det de færreste bussene som har belter, og jeg har vel kun kommet over en rute så langt (og jeg tar så godt som aldri buss dit den bussen går).

Ja, bruker alltid belte, dersom det er.

Tar for det meste buss i byen, så nei, tror ikke engang det er belter. Bruker det på langturer og flybussen da :)

Ja. Har ikke lyst på bot gitt :p

Er ikke belter i bussene vi pleier å ta, men finnes det brukes det :)

Back
Topp