Bil

Lille maur

Forelsket i forumet
Junilykke 2022
Juliknøttene 2022
Vi blir jo 6 stykker når lillebror er ute. Da må vi dessverre bytte ut vår kjære Nissan Leaf som vi kjøpte ny i 2020.. Men valget er ikke enkelt. Med begrenset økonomi ser det ikke ut til å være noen gode elektriske alternativ. Så ser ut til at vi må over på fossilt iallfall en stund, og det er jo noen greie bruktbiler ser jeg på finn.
Noen erfaringer og tips til bil?

Vi blir jo 6 stykker når lillebror er ute. Da må vi dessverre bytte ut vår kjære Nissan Leaf som vi kjøpte ny i 2020.. Men valget er ikke enkelt. Med begrenset økonomi ser det ikke ut til å være noen gode elektriske alternativ. Så ser ut til at vi må over på fossilt iallfall en stund, og det er jo noen greie bruktbiler ser jeg på finn.
Noen erfaringer og tips til bil?
Vi blir og 6 stk, sverger til Ford Galaxy. Hatt den i 2 år, fantastisk bil og alle sitter behagelig :) stor bagasjeplass når man ikke trenger å bruke alle setene og.

Vi har en Peugeot 5008, føler vi får mye for pengene her :)

Den har vi sett litt på. :)

Men det blir vel litt bagasjeplass om man har nede det ene setet helt bak? Hvordan er det da med sikkerhet og bagasje når ene setet helt bak er nede?

Vi har Renault grand scenic, ny modell. Ganske rimelig bil med stor plass :) 7 seter.

Kupper tråden litt og lurer på om noen har tips til bil når man har hund? Vi har to store hunder og ser ikke helt for meg hvordan vi skal få plass til barnevogn i bilen om vi skal noen plasser der vi trenger å ta det med. Har ikke kjøpt vogn enda, så er på utkikk etter en som tar så lite plass som mulig sammenlagt. Kanskje takboks? Er første ungen, så kan selvfølgelig ha bagasje inne i bilen, men tror ikke jeg har så lyst til å ha verken hund eller understell til vogn i baksetet...
Hundene tar hele bagasjerommet, har en VW tiguan...

Kupper tråden litt og lurer på om noen har tips til bil når man har hund? Vi har to store hunder og ser ikke helt for meg hvordan vi skal få plass til barnevogn i bilen om vi skal noen plasser der vi trenger å ta det med. Har ikke kjøpt vogn enda, så er på utkikk etter en som tar så lite plass som mulig sammenlagt. Kanskje takboks? Er første ungen, så kan selvfølgelig ha bagasje inne i bilen, men tror ikke jeg har så lyst til å ha verken hund eller understell til vogn i baksetet...
Hundene tar hele bagasjerommet, har en VW tiguan...

Har på ingen måte samme utfordring/bil som deg, men vi har en RAV4 m/takboks og får faktisk plass til både understell og sammenlagt bagdel av vogna i takboksen (sjekket bare for moro skyld).Vi har kjøpt Bugaboo Fox 2. Blir jo selvsagt tungvint dersom dere kjører mye bil, men mtp. langturer kan det jo fungere fint.

Vi har ein stor hund som tar opp halve bagasjerommet. Har stor takboks som har plass til mykje av både bagasje og vogn, så klarer oss fint på lange turer. Om det blir vanskelig med den vanlige vogna på småturer kan det være ein ide med ei lita trille som er lett å få inn i bilen og adaptere som passer til bilstolen. Så slepper du å klatre opp i takboksen for småting.

Vi har masse unger som tar opp plass i bagasjerommet :hilarious: Har brukt takboks :happy: til vogna altså, ikke ungene :knegg:

Den har vi sett litt på. :)

Men det blir vel litt bagasjeplass om man har nede det ene setet helt bak? Hvordan er det da med sikkerhet og bagasje når ene setet helt bak er nede?

Ja, det "problemet" vil du jo ha med alle sju setere dessverre :banghead: Vi bruker jo alle sju setene om vi alle er ute på tur, så klarer egentlig å pakke på en sånn måtte at vi ikke trenger noe særlig i bilen hehe (har måtte lære oss å reise med lite). Bruker takboks, og så har vi baggasjebrett til å hekte på kroken bak om nødvendig. Så pakker vi i poser om vi skal på ferie, legger under seter og det er litt ekstra plass både under og bak tredje raden der bak. Er vel et av de største baggasjerommene (sammenlignet med biler av samme størrelse) mener jeg jeg så i en test, så plass til litt om du bare velger seks seter :)

Det blir ikke så ofte vi er 6 i bilen, men det blir jo i ferier. Vi kvier oss skikkelig for å gå vekk fra elektrisk. Vi får se litt og det blir nok ikke før lillebror er født uansett. Blir ikke voldsomme ferien i år og vi har en gammel «reservebil» i nød, så haster ikke veldig.

Ja, vi har jo også et sete for lite i juni.. Vet ikke helt hva vi gjør med det enda :hilarious: :bag: Har sett på større bil ( 8 seter), men det finnes omtrent ikke biler med det.. Bilforhandlerne i område har ikke store biler, det det selges mest av et mellomstore personbiler og mye varebiler.. Og mannen vil ha kvalitet, han elsker komforten med bilen vi har nå, og vil ikke ha lastebilfølelse :rolleyes: :hilarious: Har sett på to biler, men det er dobbelt av alt.. Så jeg vet ikke. Vi som dere er ikke så ofte alle i bilen, men føles jo fælt å ikke ha plass til alle om vi en ferie vil på lekeland liksom.. Synes også halvparten av kosen med tur faktisk (utrolig nok) er å være alle med i bilen samtidig :laughing002

Back
Topp