Bil

Mimink

Elsker forumet
Vi må mest sannsynlig kjøpe ny bil til minsten kommer.
For med tre barneseter er det litt begrenset hvor stor plass det blir.

Hvilken bil har dere? Og er det flere her som må kjøpe ny bil?

Dette er egentlig mannen sin jobb å finne ut av, men etter en samtale i går kveld har jeg forstått at det er ikke lett :)
Er derfor litt nysgjerrig på hva dere eventuelt gjør? Og om det er noen gode anbefalinger :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Har vw passat. Usikker på om vi må bytte eller ikke.

Vi skal også bytte bil. Men det tar mannen seg av :P eneste jeg har satt som krav er stasjonsvogn og god plass i baksetet til barnesetet.

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Vi har Ford S-max. God plass til 3 barneseter, og har i tilegg stort bagasjerom! Verd å teste ut!

Den hørtes bra ut ;) Skal nevne det for mannen!! :P
Han har selfølgelig lyst på Land Rover Discovery men jeg er redd for at den blir i dyreste laget....

Vi har akkurat kjøpt oss familiekontainer, eller carawelle som noen kaller det:-p
Men vi er avhengig av å kunne få med oss både to og firbeinte;)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg satt å googla litt å kom over denne siden på vg http://www.vg.no/forbruker/bil-baat...kk/disse-bilene-har-plass-til-tre/a/10073842/

Her er biler med plass til tre barnestoler i baksetet:

Her er biler med plass til tre barneseter i baksetet:
* Audi A4 og A6.
* BMW 3- og 5-serie.
* BMW 520d, X3, XS og X6.
* Citroën Berlingo (nyere), C4, Grand Picasso og CS.
* Fiat Scudo og Freemont.
* Ford Focus, C-Max, Mondeo, S-Max, Galaxy og Kuga.
* Honda Accord og CRV.
* Hyundai i40, iX35 og Santa Fe.
* Jeep Grand Cherokee.
* Kia Sportage og Sorento.
* Land Rover Freelander, Discovery 4, Evoque og Range Rover.
* Mazda CX5.
* Mercedes E-, S-og R-klasse, GLK, ML, GL, CLS og Vito.
* Mitsubishi Space Wagon.
* Nissan Pathfinder og Murano.
* Opel Insignia, Zafira og Antara, Meriva.
* Peugeot 308, 508, 607, 5008 og 807.
* Renault Espace, Scenic, Kangoo og Laguna.
* Skoda Superb.
* Toyota Avensis, Previa, RAV 4 og Land Cruiser.
* Toyota Previa.
* Volvo S/V 60, V70.S8O, XC60 og XC90.
* VW Passat, Touareg, Caravelle, Multivan og Sharan.

Ser at vår bil står her :D så satser på at vi slipper å bytte :P

Kanskje jeg posta litt for fort.. mange kommentarer under som jeg ikke fikk med meg :/

Vi må kjøpe ny bil selvom vi bare har 2 barneseter for vi har en liten søt bybil som har fungert fint til ett barn men 2.. det går ikke :p

Venter et julemirakel etter første forssøk med ivf <3

Vi har Nissan x-trail.

Men har veldig lyst å bytte den ut med en Opel vectra før nurket kommer.
Det er en av de største stasjonsvognene :)

Desember 2014

Bruker App

Hos oss så er d jeg som driver med bil og mannen har ikke peiling :p vi brettet bil for 1 år siden. Har en Passat ( stasjonsvogn) 2011 modell, de har veldig god plass både i baksete og bagasjerommet. Veldig godt bil å kjøre.
Du må nesten prøvekjøre litt forskjellige biler for å finne ut om hva som passer deres behov.
Anbefaler deg tyske biler som: Audi, VW og Mersedes, de lever godt på norske veier ( men kjøp helst med garanti og nyere bil)
Har hatt 6 biler og alle dem var VW.

Lykke til :)

❤️venter mitt første ❤️

Har ikke vært borti 3 barneseter i bredden, men synes mange biler er trange med bakovervendte bilseter. Stjeler mye av beinplassen i setet foran... :/

Gode tips og råd for dette?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg satt å googla litt å kom over denne siden på vg http://www.vg.no/forbruker/bil-baat...kk/disse-bilene-har-plass-til-tre/a/10073842/

Her er biler med plass til tre barnestoler i baksetet:

Her er biler med plass til tre barneseter i baksetet:
* Audi A4 og A6.
* BMW 3- og 5-serie.
* BMW 520d, X3, XS og X6.
* Citroën Berlingo (nyere), C4, Grand Picasso og CS.
* Fiat Scudo og Freemont.
* Ford Focus, C-Max, Mondeo, S-Max, Galaxy og Kuga.
* Honda Accord og CRV.
* Hyundai i40, iX35 og Santa Fe.
* Jeep Grand Cherokee.
* Kia Sportage og Sorento.
* Land Rover Freelander, Discovery 4, Evoque og Range Rover.
* Mazda CX5.
* Mercedes E-, S-og R-klasse, GLK, ML, GL, CLS og Vito.
* Mitsubishi Space Wagon.
* Nissan Pathfinder og Murano.
* Opel Insignia, Zafira og Antara, Meriva.
* Peugeot 308, 508, 607, 5008 og 807.
* Renault Espace, Scenic, Kangoo og Laguna.
* Skoda Superb.
* Toyota Avensis, Previa, RAV 4 og Land Cruiser.
* Toyota Previa.
* Volvo S/V 60, V70.S8O, XC60 og XC90.
* VW Passat, Touareg, Caravelle, Multivan og Sharan.

Ser at vår bil står her :D så satser på at vi slipper å bytte :p

Jøss!! :D For en utrolig fin og grei oversikt du har funnet!!
Tusen tusen takk :) Denne listen kommer nok godt med.
Da er dere heldige =)

Hos oss så er d jeg som driver med bil og mannen har ikke peiling :p vi brettet bil for 1 år siden. Har en Passat ( stasjonsvogn) 2011 modell, de har veldig god plass både i baksete og bagasjerommet. Veldig godt bil å kjøre.
Du må nesten prøvekjøre litt forskjellige biler for å finne ut om hva som passer deres behov.
Anbefaler deg tyske biler som: Audi, VW og Mersedes, de lever godt på norske veier ( men kjøp helst med garanti og nyere bil)
Har hatt 6 biler og alle dem var VW.

Lykke til :)

❤️venter mitt første ❤️

Takk :)
Mannen liker best engelske og tyske biler så mest sannsynlig blir bilmerket en av de =)
Så artig at det er du som driver med bil og ikke omvendt :P Jeg kan så lite om bil og slike ting at en skulle tro jeg var hjernedød, haha!! :P

Har ikke vært borti 3 barneseter i bredden, men synes mange biler er trange med bakovervendte bilseter. Stjeler mye av beinplassen i setet foran... :/

Gode tips og råd for dette?

Sent from my iPhone using BV Forum

Eneste som hjelper da er egentlig en litt større bil!! :P
Men når ungene går over til eit fremovervendt sete blir plassforskjellen enorm :)

Veldig glad min bil står på lista da vi kjøpte ny bil oktober i fjor.. Vil IKKE bytte den ut;) men da slipper jeg;))

Lineee83

Vi må nok bytte bil, ikke bare på grunn av plass, men på grunn av sikkerhet og forutsigbarhet også :) Har bare to gamle biler.. Vet aldri når de vil starte eller ikke :p Har sååå lyst på Audi eller BMW stasjonsvogn, men de er litt dyre :p Liker tyske biler :)

Takk :)
Mannen liker best engelske og tyske biler så mest sannsynlig blir bilmerket en av de =)
Så artig at det er du som driver med bil og ikke omvendt :P Jeg kan så lite om bil og slike ting at en skulle tro jeg var hjernedød, haha!! :P

Ja d er morsomt m bil. Jeg hjalp nylig svigermor med bil, og broren min. Nå skal jeg hjelpe en venn av meg med bil :D

❤️venter mitt første ❤️

Back
Topp