Bil og tre barneseter?

• Trådstarter Trådstarter Jane123
  • Opprettet Opprettet
J

Jane123

Guest
Hvilken bil har dere med 3 barn? Jeg er spent på hvordan den logistikken skal gå opp. Kjører en liten elbil, og må vurdere om jeg må bytte bil rett og slett. Har to bilstoler (sånne puter med rygg). Også blir det jo et til da.

Lurer på det samme! Vi tenker å kjøpe Skoda superb så snart det dukker opp en til salgs heromkring :-)

Vi har en Avensis og er svært spente på om dette går! Bilen er romslig, men det spørs om det blir plass til to iso-fix-seter og ei vanlig bil-pute i midten... :eek:

Vi kommer til å ha babybilstol og to beltestoler i vår Ford Mondeo stasjonsvogn. Det blir vel til at den ene beltestolen står i midten uten å være festet med isofix, må bare huske å feste setebeltet selv om det ikke sitter en unge i stolen :hilarious:

Vi har en Avensis og er svært spente på om dette går! Bilen er romslig, men det spørs om det blir plass til to iso-fix-seter og ei vanlig bil-pute i midten... :eek:
Får ikke noe i midten av to isofix seter i avensis dessverre.
Vi klarte to beltestoler og et isofix sete. Men ble mye stress å feste ungene. Pluss at setet ut mot døren ble stående litt skrått sideveis.
Vi kjøpte Ford galaxy. Der er det super plass til 3 hvilke som helst bilstoler.

Vi klarte to beltestoler og et isofix sete. Men ble mye stress å feste ungene. Pluss at setet ut mot døren ble stående litt skrått sideveis.
Takk for tips! Ford galaxy, ja.. hmm

Sniker.
Vi har 4 barn hvorav 3 bruker bakovervendt bilstol.
Kjører Ford Galaxy.

Sniker.
Vi har 4 barn hvorav 3 bruker bakovervendt bilstol.
Kjører Ford Galaxy.

Hvilke årsmodeller har dere?

Har ein skoda octavia og to jenter som bruker beltestol. Dei er 6 og 7år og eg håper at når den tid kommer så kan ei av dei (hu eldsta er høy og tynn, og hu minsta veger mest og normalhøy) sitte på eit lite sete i midten :)
Men ønsker jo fleire barn, så vurderer caravelle etterkvart :D

Hvilke årsmodeller har dere?
Vi har 2016 modell. Var veldig glad i avensisen og hadde det ikke vært for 3mann hadde vi nok ikke byttet. Vi brukte 3 måneder før vi bestemte hvilken bil vi ville ha. Og det var ganske tidkrevende å få festet alle tre i avensisen.
I galaxyen er det lett dom en plett

Sniker
Har ford s-Max og hadde fint vært plass til tre seter, og tre bakover i den bilen :)
Sjekk ut dyrebarlast på Instagram og se under 3 på rad, der ligger mange forslag til biler med tre seter i baksetet

Kia carens og Toyota prius+ har 3 separate seter på 2.seterad og kan gjøres om til 7seter. Bakerste seter kan legges helt ned så fet evt blir romslig bagasjerom. Hadde Kia før, kjører prius nå. Veldig fornøyd med begge :) (har 4barn)

Broren min har tre små i hvert sitt barnesete, de byttet fra Mazda stasjonsvogn til Peugeot 5008. Da har alle tre god plass til sete.

Vi har e-tron., hadde Passat før. Det gikk ikke med to isofix og pute i midten selv om det er en stor bil,

Ja, da får vi se hvordan vi skal løse det hele. Takk for tips om ulike bilmerker som kan passe=) tenker at det må løse seg på en eller annen måte, vi er ikke de første med 3 barn heller=)

Ford galaxy med 3 x isofix her:-) to store bilstoler og en babybilstol pansre seterad

Vi har samme problem. Har en Tesla S nå og det blir veldig trangt med 3 bilstoler. Får ikke brukt isofix med 3 seter, så vidt jeg har skjønt på forumsider. Så nå vurderer vi sterkt å kjøpe en X med enten 6 eller 7 seter. Vet noen om andre elbiler som har 6 eller 7 seter forresten? :)

Back
Topp