Bikkja knurrer mot ungen min!

Du må ALDRI ta en hund for å knurre!! Da vil du nekte han å bruke språket sitt.. og brått en dag hopper den over knurring som fortegn og går til neste steg uten forvarsel.

ORIGINAL: TonjeJenta

Du må ALDRI ta en hund for å knurre!! Da vil du nekte han å bruke språket sitt.. og brått en dag hopper den over knurring som fortegn og går til neste steg uten forvarsel.

Når en hund knurrer på en baby så må den få beskjed om at det ikke er greit. Å se en baby er ikke en truende situasjon og skal ikke oppfattes sånn av hunden. Å ta den for at den knurrer i en situasjon der den føler den må forsvare seg er noe annet. Her må man tenke på hva som foregår i hodet til hunden. Eieren er lederen og skal gi klare beskjeder til flokken sin hva som er greit og ikke greit!

ORIGINAL: Leatroll

Dette er ikke bra. Når hunden blir ca to år begynner den å bli voksen og skal posisjonere seg også, så det kan hende det er det som skjer nå. Du MÅ ta kontakt med en profesjonell hundetrener og det fort.. Dette kan ikke få tid til å utvikle seg! Hvilken rase har du og kjønn? Hatt den på kurs tidligere?

Det er en hannhund, en chihuahua. Har aldri hatt den på kurs. Han har ALLTID fått kjempemasse skryt for lynne sitt, både av fremmede og vetrinærer. Han har jo aldri vært sånn før[:(]

Hva skal jeg gjøre da når han knurrer til hu??[8|]

Jeg er en av dem som mener at når hunden er veldig truende eller har bitt så skal den ut med en gang!
Men knurring er noe helt annet. Selv om det er en hund skal han kunne si ifra og uttrykke seg.

Dere må lære han at han er neders på rangstigen. At babyen faktisk er sjef over han også. Å ta han for det kan gjøre vond verre. Lag heller en støyende "ekkel" lyd som for oppmerksomheten bort fra situasjonen. Han er nok sjalu men det vil rette seg etterhvert forhåpentligvis. Bare pass godt på å vis han hvem som er sjef. lykke til..

Skal teste ut det med å lage lyd etterpå. Takk for tips!

Høres ut som sjalusi på meg[&:]
Skjønner dette er frustrerende, og jeg er veldig spent på hvordan det vil gå når snuppa kommer til verden her..
Personlig ville jeg korrigert knurring med en litt skarp berøring for å få hunden ut av fokus, og deretter fjernet han fra rommet.
I denne alderen holder puberteten på for fullt, og hunden prøver å finne sin plass på rangstigen. Ser på min at han stadig prøver å tøye grensene, nå er han 18 mnd..

Personlig så tror jeg det er viktig å ikke sperre hunden ute fra det som skjer, men la han være med for å unngå å skape mer sjalusi. Ville gått tilbake noen steg og begynt på nytt, som ei anna skrev: gi godbiter og ros når han oppfører seg "skikkelig", bare begynt med at hunden og babyen er på forskjellige steder men i samme rom[:)]
Og så føre dem tettere etterhvert i et rolig tempo, men tatt et steg tilbake dersom hunden viste usikkerhet eller tegn til knurring.

Så forhåpentligvis vil hunden lære og forstå at babyen betyr godbiter og positiv oppmerksomhet[:)]
Men jeg ville også kontaktet erfarne hundefolk og spurt der[:)]

Lykke til[:)]

Er nok hunden som er utrolig sjalu for at du tilbringer din tid med lille mann også.
Noe du burte sette enn stopper for med en gang, hunden skal være nederst på rangstiden.

På canis.no kan du lese mere om hundens adferd når det kommer flere i hus og hvordan du skal håndtere dette.
Lykke til[:D]

Ikke noen lett situasjon. Venninna mi måtte omplassere sin av samme grunn. Hun har lang erfaring med hund, og skjønte at når det var gått så langt at hunden knurret så ville det sannsynligvis ikke bli bedre, i og med at ungen bare vil bli mer klåfingret og interessert de neste årene og at å trene den hunden som var meget selvstendig var mer jobb en hun kunne rekke over i tillegg til den lille. Jeg har selv hund og den går veldig godt overens med lillemann på 18 mnd selv om jeg ikke skal påstå at bikkja er veldig begeistret. men vi har passet på å gi hunden mye oppmerksom hele tiden, og hvis han er lei så går han bare sin vei. Er også veldig viktig når ungen din blir større at hunden har mulighet til å trkke seg tilbake å få fred fra ungen når den selv føler at det er nok mas. Og som nevnt av andre før meg, ikke la hunden være alene med barnet og fortsett å gi oppmerksomhet til hunden så den ikke føler seg oversett. Kanskje den trenger litt ekstra nå som den føler den har en konkurent?

Men dere som har hund da, hva hadde dere gjort om det var deres hund som var så sjalu? Hva hadde DU gjort? Vær så snill å si meg hva dere ville gjort med det, så skal jeg teste det ut med en gang det skjer igjen.

Fikk et tips om å lage lyd(skal prøves) Noe annet?

Kanskje det hjelper, skal legge en av bamsene hennes der med en gang!

Jeg ville fått hjelp av noen som har peiling på hundetrening, å prøve ut mange forskjellige måter å straffe el irettesette kan fort gjør vondt verre fordi hunden blir forvirret. Ofte vil du heller ikke se resultat første gang du prøver en ting heller og hvis situasjonen begynner å bli prekær så har du jo ikke allverdens tid til å prøve deg frem. Ta kontakt med noen som vet å lese hundens språk og lettere kan finne en løsning som kan passe dere og hunden[:)]

Er jo liksom sånt jeg tenker å, at jeg må sette igang med ett eller annet fort, før det blir enda verre[&:]

Jeg leste en bok om hundens dempende signaler, har prøvd det selv på en del hunder. Hunder er flokk dyr, og skal en flokk fungere så må de ha en del tegn for å unngå konflikter og for å roe situasjonen. Feks, gjesping, se vekk, legge seg ned midt blandt flokken, snu ryggen til, "valpeblikket" osv er signal om at hunden prøver å roe situsjonen eller roe seg selv. Mange misforstår og tror at det er underkastelse eller for å vise at den mener du er sjefen, fordi hunden gjerne gjør sånn når du står over og kjefter, det er er feil, det hunden egentlig sier er: Ro deg ned, jeg vil ikke lage bråk.

Får kjøpt boka hos canis.no. Vil anbefale den til alle hundeeiere, plutselig så skjønner en så mye mer om hunden og dens adferd.

En annen ting, hunden ser ikke på deg som noe "sjef", den lyr ikke deg fordi du er flokkens overhode, den lyr deg fordi den vil unngå kjeft, korrigering eller for å få belønning. Gjør du som sjefen din sier bare fordi han er sjefen din kanskje?? Nei, du gjør det for å få lønna di og beholde jobben. Hadde sjefen din kjefta og korrigert deg dag ut og dag inn så hadde du sluttet etter en stund, gjerne fortalt sjefen din et par sannhetsord før du gikk også. Noe å tenke på.[;)]

ORIGINAL: Bello

Men dere som har hund da, hva hadde dere gjort om det var deres hund som var så sjalu? Hva hadde DU gjort? Vær så snill å si meg hva dere ville gjort med det, så skal jeg teste det ut med en gang det skjer igjen.

Fikk et tips om å lage lyd(skal prøves) Noe annet?

Er hunden din sosialisert med små barn? Her har vi vært flinke til og sosialiser han med tantebebisn min siden vi fikk han, og han elsker små babyer og barn.

Vis min knurrer til babyen min når den kommer så, kommer jeg til og gjøre alt i min makt for at de skal komme overens for og kvitte seg med pelsen for at vi har valgt å få en baby blir helt feil i mine øyner.  Selvfølgelig tar det en stund til at hunden blir vant med det nye familiemedlemmet og at nykommern er høyere på rangstigen en han selv.

Jer er en av de som mener man må gi hunden en sjanse.. De er jo ett familie medlem de også. Har selv en hund, som er mye større en din. Labrador. Han var veldig skeptisk til Ole da vi kom hjem, men la teppet hans i kurven med han og etter 2 dager gikk han ikke lange veier utenom, han hadde ikke halen mellom bena når vi kom bort til han med Ole.

Han snuset og koser seg med han. Men vår er bare 17mnd.. Noe som fortsatt er valpestadie på labradorer iallefall. Så vi er alltid på vakt.

Men uansett syns jeg du skal prøve og legge noe hun har hatt inntil seg sammen med han slik at han blir vandt til lukten. Snakk også med vertrinær og gå på kurs med han.

ORIGINAL: chantonet

unnskyld meg men det tror jeg er noe av det dummeste jeg har hørt. selvfølgelig skal han ikke få lov å knurre. men skal ta det første tegnet til uønsket atferd man ser så det ikke utvikler seg. så det vil si at f.x i en flokk skal alle hunder få knurre å styre på mot lederhunden som de vil... i dont think so....

Helt enig!!! Klart man skal irrettesette hunden dersom den oppfører seg truende mot en som er høyere enn den i rangstigen...

Avlivet hunden for det? Oi, beklager men da tror jeg ikke du setter pris på hunden, vis du ikker er villig til og prøve andre metoder først evt omplassert den..

JEG ser iallefall på hunden vår som ett familie medlem og ville gjort alt i man makt for og fått den på andre tanker.

kjære TS
ta å søk litt opp på nett å kanskje ta å spørre på div hundeforum
jærne forum som jell samme rase før d e forskjell på å trene di forskjellie rasan
der trur æ du heller før bedre svar å råd

ville IKKJE tatt før go fesk masse sagt her inne

Back
Topp