Bikkja knurrer mot ungen min!

Men nå er ikke knurring alltid et tegn på aggersjon, når hunden flekker tenner er det ingen tvil. Men knurring i denne situasjonen kan bare være tegn på usikkerhet og da kan det å ta huden på den måten forsterke den usikkertheten.

Har sett mange hunder som møter ting de er redde for eller usikkre, knurre samtidig som de trekker seg litt vekk, finnes også hunder som knurrer når de snakker. Men det er ikke så lett for oss å lese hunden hennes over nett, jeg har ikke sett hvilke andre signaler hunden gir når han knurrer, så hvorfor hunden gjør som den gjør, er ikke alltid godt å si. Men syns det å ta hunden er noe en ikke bør gjøre uansett jeg da, heller ta han stille og rolig vekk fra situasjonen og finn et nytt hjem så snart som rå er.

Å tro at alle hunder er aggresive er tåpelig, behandler du bikkja di som en aggressiv jævel, så er det mest sannsynlig det du får også. Går du å korrigerer og kjefter på hunden din for lenge så sprekker det for den en dag, enten det eller så går den rundt som et nervevrak som knapt tørr å bevege seg uten tillatelse.

De fleste hunder gir beng i rangstiger og hvem som er sjefen, de er glad i deg som en venn som tar de med på turer, leker med de, klør de på magen og gir de mat, som sagt før de lyr ikke fordi du er sjefen, de lyr for å ikke få kjeft, korrigering eller bank. Eller de lyr fordi de vet du har kylling i lomma eller at det er leke tid etter på. Hvilken hund tror du er mest lykkelig?

ORIGINAL: chantonet

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Bello

Men dere som har hund da, hva hadde dere gjort om det var deres hund som var så sjalu? Hva hadde DU gjort? Vær så snill å si meg hva dere ville gjort med det, så skal jeg teste det ut med en gang det skjer igjen.

Fikk et tips om å lage lyd(skal prøves) Noe annet?

helt ærlig : jeg kan love deg, med 100 % sikkerthet at hadde dette vert min hund og jeg hadde vert sikker i min sak at slik er stoda ( at det er som du skriver) hadde jeg avlivd han ! sorry, men det er min helt ærlige mening, jeg har blitt bitt av min egen hund 1 gang, og det var ikke av aggresjon men ho tok meg i farta på vei til en ball. ( ikke uhell altsa, men ho var så heit)  sorry hund, pass kjeften din. hadde ikke oppdretteren kjøpt ho tilbake ville ho vert i hundehimmelen..... useriøs oppdretter spør du meg.. ho er i dag mor til mange valper som desverre er sin mor opp av dage....

Avlivet en hund fordi den hadde knurret? Vær så snill og si at du ikke har hund

nei... de du ser nedenfor her er bare noen bilder jeg fant på nettet [8|]

Jeg så dem faktisk ikke[;)] Jeg sitter ikke og studerer alle signaturene her inne,jeg beklager[;)]

å ja hehe.. ja jeg har ihvertfall hund. og hadde noen av de knurra på mitt barn hadde deres siste dag kommet... det står jeg for !

Men min mening er og prøve og trene hunden først, går ikke det ville jeg omplassert den til en fam uten barn i hus.
Dødsstraff for og ikke tilpasse seg barn er vel litt og ta i?

HVem har sagt det er omplassering til folk med barn? Mange hunder som kan ha antydning til mat agrresjon for eks som kommer til godt voksne uten barn.

Jaja, man snakker alle forsjellig til hunden og gjør forsjellie ting, så vi kan være enige om og være uenige [;)]

Alvorlig talt?!?! Avlive hunden fordi den bruke sitt eget språk???

Hadde jeg vært deg.. så hadde jeg tatt kontakt med en som har peil på hunder og adferd.. spør om råd der.. Får helt sikkert gode tips der[;)]

Fikk du med deg hvorfor hunden knurret?

Hunden min knurrer OFTE han!! I lek. Så det er ikke alltid de knurrer for å si i fra om at nå kommer jeg og tar deg.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Hunden min knurrer OFTE han!! I lek. Så det er ikke alltid de knurrer for å si i fra om at nå kommer jeg og tar deg.

Gjør hunden til pappa også. Og hunden til vennina mi knurrer og "muffer" når han er oppspilt, som når han vet han skal ut på tur.[:D]

Har også sett hunden til pappa, som er ei eldre tispe, knurre og slikker seg om munnen til overivrige valper, men hun har ikke angripet de når de har kommet nærmere, virker som det er for å si til de at de må roe seg ned vist de vil hilse på, eller at hun ikke finner seg i noe tull. Hun er ei sær gammel tante, har ingen ting å mot å hilse på ung hunder, men noe lek vil hun ikke.[:D]

ORIGINAL: Mesaana

Gjør hunden til pappa også. Og hunden til vennina mi knurrer og "muffer" når han er oppspilt, som når han vet han skal ut på tur.[:D]

Har også sett hunden til pappa, som er ei eldre tispe, knurre og slikker seg om munnen til overivrige valper, men hun har ikke angripet de når de har kommet nærmere, virker som det er for å si til de at de må roe seg ned vist de vil hilse på, eller at hun ikke finner seg i noe tull. Hun er ei sær gammel tante, har ingen ting å mot å hilse på ung hunder, men noe lek vil hun ikke.[:D]

Ikke sant[;)]

I programmet til Cæsar (eller hva han kaller seg) så handler programmet ofte om hunder som feks knurrer.. Aldri i hans munn engang at disse bør avlives! Og de blir helt andre hunder etter hans besøk[:)]

I programmet til Cæsar (eller hva han kaller seg) så handler programmet ofte om hunder som feks knurrer.. Aldri i hans munn engang at disse bør avlives! Og de blir helt andre hunder etter hans besøk[:)]

Her er hjemmesiden hans http://www.cesarmillaninc.com/

ORIGINAL: KRISTINEJ

Huff, unnskyld, men jeg mistet all respekt for den mannen da jeg så en snutt der han får en hund til å besvime av luft mangle pga det grusome halsbåndet hans. En ser helt tydelig at den hunden ville hilse på den andre hunden, men pga det var en rase som snøfter og knurrer mye som en del av språket trodde han og eieren at den var aggressiv, enda den logret.[8|]

Huff, unnskyld, men jeg mistet all respekt for den mannen da jeg så en snutt der han får en hund til å besvime av luft mangle pga det grusome halsbåndet hans. En ser helt tydelig at den hunden ville hilse på den andre hunden, men pga det var en rase som snøfter og knurrer mye som en del av språket trodde han og eieren at den var aggressiv, enda den logret.[8|]

Det var jo ikke han som fikk han til å besvime. Det klarte hunden helt selv fordi han hyperventilerte. Vi har prøvd ørti halsbånd på mamma sin hund og han kunne like godt ha besvimt han også,for han tar jo helt av når han ser andre hunder. Han vet nok veldig godt hva han gjør på[;)]

Skal se om jeg finner den igjen, var i fjor en gang jeg såg den. Mener TVN fikk beskjed av mattilsynet å slutte å sende den serien fordi det minnet om dyreplageri, og det er ikke bare her til lands det er diskutert. Mulig han har endret metode nå, får håpe det, har ikke sett den serien nå som den har kommet igjen.

for det første så er ikke cecar milan å oppdrive her til lands, og jeg vet ikke helt jeg om han ville hatt en hund som han tviler til i sitt hjem med sine barn. akkurat det tviler jeg faktisk på så det kan jo ikke sammenlignes.

må også legge til at jeg digger fyren ! [:D]

Kan jo ha vært 1000 grunner for at denne knurret da.. og tror nok at man kan få bukt på det.. kan også bare ha vært et engangstilfelle.. who knows.. Men å avlive en hund kun pga 1 knurr.. da synes jeg du går LANGT

Ja men det har de gått vekk i fra. Er ikke lenge siden jeg så den. Han er utrolig anerkjent for jobben sin. Du skulle sett vår bikkje før. Herregud altså..Jeg trodde han skulle dø på stedet han aste seg sånn opp

Fant ikke akkurat den snutten jeg lette etter, men fant denne: http://www.canis.no/innlegg.php?start=1&nr=81629

Vil anbefale å lese litt inn i debatten om denne videoen også.[:)]

for det første så er ikke cecar milan å oppdrive her til lands, og jeg vet ikke helt jeg om han ville hatt en hund som han tviler til i sitt hjem med sine barn. akkurat det tviler jeg faktisk på så det kan jo ikke sammenlignes.

må også legge til at jeg digger fyren ! [:D]

Kan jo ha vært 1000 grunner for at denne knurret da.. og tror nok at man kan få bukt på det.. kan også bare ha vært et engangstilfelle.. who knows.. Men å avlive en hund kun pga 1 knurr.. da synes jeg du går LANGT

du sier det selv... who knows.
hva du mener bryr jeg meg heldgvis ikke så mye om!

Og jeg blir skremt av dine holdninger!

Ja men det har de gått vekk i fra. Er ikke lenge siden jeg så den. Han er utrolig anerkjent for jobben sin. Du skulle sett vår bikkje før. Herregud altså..Jeg trodde han skulle dø på stedet han aste seg sånn opp

Fant ikke akkurat den snutten jeg lette etter, men fant denne: http://www.canis.no/innlegg.php?start=1&nr=81629

Vil anbefale å lese litt inn i debatten om denne videoen også.[:)]

Faktisk så bryr jeg meg ikke hva de sier om han[:)] Jeg har fulgt slavisk med på hver episode og jeg tror det er mange som vil prøve å sverte ham[:)]

I den debatten så er det folk både for og i mot han. Men at du ikke ser kveling og strøm som dyremishandling finner jeg skremmende egentlig.[:o]

At han gjør noe riktig på noen områder når det kommer til dressur forsvarer ikke at han regelrett misshandler dyra i andre situasjoner!

hva har han gjort da ? ( følger ikke med, men de jeg tilfeldigvis har sett, der synes jeg han har vert rene guden) men har tydligvis sett de "rette" episodene !?

Linken jeg la ut.

Nånå nå må ikke du legge ord i munnen på meg Har jeg aldri skrevet. Men kvelning? Ikke overdriv. Det verste jeg vet er folk som tror de har peiling som prøver å sverte anerkjente eksperter og jeg synes faktisk det er vanvittig respektløst. Han er godkjent og han bruker godkjente metoder. Det er forskjell på et lite støt og et elektrosjokk,men jeg ser jo mer og mer at du kanskje ikke vet helt hva du snakker om når du snakker som dette om han. ikke akkurat noe jeg vil bruke kvlden på,så vi får være enige om å være uenige

Har du sett linken jeg la ut?? Vet ikke hva du vil kalle den typen behandling jeg da men.[8|]

Back
Topp